Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Tolheffing Belgie

beukje
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 15 feb 2005 12:16

beukje 12 jan 2007 00:08

Ik heb gelezen dat iedereen die in Belgie met een motorvoertuig rijdt in 2008 een tolheffing moeten betalen van €60 per jaar. Dat betekent voor mij dat LBL of GP Eddy Mercx behoorlijk prijzig wordt. Ik denk dat het behoorlijk stil wordt in Belgie. Voor het fietsen zelf is dit wel prettig natuurlijk. 
Beter alleen op de fiets dan eenzaam op de tandem.

harrebas
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 18 sep 2004 00:32

harrebas 12 jan 2007 09:05

Als je maar veel tochten rijdt in Belgie wordt het relatief goedkoper.
Ik hoorde trouwens op de radio dat het bedrag nog allerminst zeker is. Er zijn slechts voornemens om dit in te voeren, maar de regeringen van Vlaanderen, Wallonie en brussel moeten hier samen nog overeenstemming over bereiken. De Belgische verhoudingen kennende kan dat best nog wel eens een tijdje duren.
Geen enkele col is zwaar, het ligt aan de renner (maar er zijn uitzonderingen).

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27584
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 12 jan 2007 10:15

Het schijnt toch echt zeker te zijn.

Als België nou goede wegen zou hebben zou ik het terecht vinden.... maar mán wat een brakke rommel is dat zeg!!! En daar € 60.- voor lappen belachelijk!!

In Zwitserland betaal je 28.- maar heb je wel wegen die vergelijkbaar goed zijn aan die van NL (lees: behorend tot de beste van Europa).

eddiebouncer
Forum-lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:44

eddiebouncer 12 jan 2007 13:12

die 60 euro is voor een jaar toch? Zou wel zo fair zijn als ze ook een maand- of weekvignet instellen (zal wel niet, maar toch). En zoniet, laat dan ajb Nederland de Westerschelde niet uitdiepen, zodat containerschepen niet naar de Antwerpse haven gaan
Mijn fiets is bezeten!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37816
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 jan 2007 14:22

Ik snap die Belgen wel: Belgie is vooral een doorvoerland. Een relatief groot deel van de beschadigingen aan hun snelwegen worden veroorzaakt dus mensen die enkel en alleen dwars door Belgie rijden en er verder geen toegevoegde waarde hebben. Denk aan alle transporten van Europoort naar de rest van Europa, aan de vakantiegangers uit NL, etc.

Geen sympathieke maatregel, maar ik snap wel waar het vandaan komt.
Less is bore

herbawife
Forum-lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 16 apr 2006 23:57

herbawife 12 jan 2007 14:53

Als je met dit weer echt niet weet wat te doen, kan je de reakties in de telegraaf eens lezen. http://www.telegraaf.nl/binnenland/5661 ... geOffset=1 
Tenminste, als je maag er tegen bestand is, mijne niet... ben gestopt voordat ik helemaal kotsmisselijk werd. Wat een verwijten! Zowel van belgische als van nederlandse kant, niet normaal!
@Daniel 1975, is idd zo, maar enkel een tolheffing voor het vrachtverkeer lijkt mij wel zo symphatiek, het zijn zij tenslotte die het meest belastend zijn voor de wegen.
Ik rij met een grote boog om de Antwerpse ring heen, maar niet in de vakantieperiode... vind het wel leuk me in Nederland te wanen...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37816
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 jan 2007 15:28

Ik heb het gevoel dat we er nu met z'n allen op zitten te mopperen omdat het zo dicht bij huis is. Dat je in Frankrijk veel meer kwijt bent als je naar de Alpen reist vergeten we voor het gemak maar even. En ja, daar is de RN als alternatief, maar dat schiet ook niet op.
En Zwitserland heeft het ook al jaaaaaaaaren. Leuk is anders, maar de reacties zijn ook wel wat overdreven hier en daar. Het rotste is het nog voor de grensstreekbewoners, die kunnen er gewoon niet omheen.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27584
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 12 jan 2007 15:42

In Zwitserland krijg je er wat voor terug, namelijk uitstekende wegen. Vignetjes zijn overigens goedkoper en ook via marktplaats nog voor veel minder op de op te tikken (heb er net weer eentje voor 2007 gekocht voor € 10.- )
Zelfde geldt voor Frankrijk. Uitstekende wegen.
Waarom moet ik 60 euro betalen voor extreem brakke wegen?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37816
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 jan 2007 16:12

Quote: Origineel geplaatst door havana op 12 Januari 2007
wegen.Waarom moet ik 60 euro betalen voor extreem brakke wegen?

Zodat ze ze kunnen verbeteren ;)
Less is bore

niklas2
Forum-lid
Berichten: 1046
Lid geworden op: 03 jan 2006 13:08

niklas2 12 jan 2007 16:30

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 12 Januari 2007


Quote: Origineel geplaatst door havana op 12 Januari 2007

wegen.

Waarom moet ik 60 euro betalen voor extreem brakke wegen?

Zodat ze ze kunnen verbeteren ;)

En toen werd je wakker met een warm plasje op je buik......
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 jan 2007 16:33

Tja dat je dan voor die snelwegen moet betalen, maar al die lokale weggetjes zijn een nog groter probleem en dat wordt enkel door Belgen zelf veroorzaakt.
Op zich vind ik 60 euro nog wel meevallen, het is alleen wel een beetje erg veel als je 2 keer per jaar door België komt als je naar Frankrijk rijdt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 12 jan 2007 17:20

Quote: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 12 Januari 2007
Ik heb het gevoel dat we er nu met z'n allen op zitten te mopperen omdat het zo dicht bij huis is. Dat je in Frankrijk veel meer kwijt bent als je naar de Alpen reist vergeten we voor het gemak maar even. En ja, daar is de RN als alternatief, maar dat schiet ook niet op.
En Zwitserland heeft het ook al jaaaaaaaaren. Leuk is anders, maar de reacties zijn ook wel wat overdreven hier en daar. Het rotste is het nog voor de grensstreekbewoners, die kunnen er gewoon niet omheen.
Grensstreekbewoners krijgen dan tenminste nog een beetje waar voor hun geld, omdat ze er vaker gebruik van zullen maken. Maar Jan-met-de-Pet die in de zomer twee weken naar een camping Frankrijk gaat en maar 1 keer door Belgie rijdt (nou vooruit, twee keer ;) ), ziet z'n vakantiebudget slinken..Dan maar een camping zonder zwembad, sorry koters! ;)

Ik vind het een rare actie in tijden van Europese eenwording. En als Belgie de begroting niet rond krijgt, hoeven ze toch niet alleen de buitenlanders op te lichten?

Plaats reactie