Easton Tempest II Carbon
Ik ben al enige tijd op zoek naar een mooie nieuwe fiets. Nu heb ik een leuke optie gevonden, alleen daar zitten standaard de carbon Easton wielen in.
Nu vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met deze wielen? Ook ervaringen m.b.t. duurzaamheid, rijgedrag etc.
Ik weeg zelf +/- 68 kg, dus dat moet m.i. wel kunnen, toch?
Ik hoor het graag, alvast bedankt!
Nu vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met deze wielen? Ook ervaringen m.b.t. duurzaamheid, rijgedrag etc.
Ik weeg zelf +/- 68 kg, dus dat moet m.i. wel kunnen, toch?
Ik hoor het graag, alvast bedankt!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 27 Januari 2007
Doe even een zoektocht op het forum en je zal al snel tegen de ervaringen van TS-biker oplopen.
Op Bikemotion hoorde ik van iemand van Veltec dat het model 2007 nogal wat veranderd is. Geen Zipp velg meer bijvoorbeeld en andere bevestiging van de spaken. Nu is natuurlijk de vraag hoeveel verstand dat figuur ervan had...
Doe even een zoektocht op het forum en je zal al snel tegen de ervaringen van TS-biker oplopen.
Op Bikemotion hoorde ik van iemand van Veltec dat het model 2007 nogal wat veranderd is. Geen Zipp velg meer bijvoorbeeld en andere bevestiging van de spaken. Nu is natuurlijk de vraag hoeveel verstand dat figuur ervan had...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Er waren teveel problemen (claims) op de oude sets dus heeft Easton (op carbon gebied toch al een veel betere reputatie dan Zipp) velgen in eigen beheer te gaan ontwikkelen (volgens mij in China).
Als verder minpunt kun je het velgbed van de Eastons noemen, deze is te ondiep waardoor de tube er veel te snel afloopt.
Dus: prima spaken en naven maar de velg is zijn/haar geld niet waard. Reynolds is even duur en vele malen beter.
Een fiets met dergelijke wielen wordt als totaal te duur zodat je beter naar iets anders om kunt kijken.
Als verder minpunt kun je het velgbed van de Eastons noemen, deze is te ondiep waardoor de tube er veel te snel afloopt.
Dus: prima spaken en naven maar de velg is zijn/haar geld niet waard. Reynolds is even duur en vele malen beter.
Een fiets met dergelijke wielen wordt als totaal te duur zodat je beter naar iets anders om kunt kijken.
Quoten: Origineel geplaatst door Ubiker op 27 Januari 2007
Ik ben al enige tijd op zoek naar een mooie nieuwe fiets. Nu heb ik een leuke optie gevonden, alleen daar zitten standaard de carbon Easton wielen in. bij welke fiets zit dat er standaard op ?
Ik ben al enige tijd op zoek naar een mooie nieuwe fiets. Nu heb ik een leuke optie gevonden, alleen daar zitten standaard de carbon Easton wielen in. bij welke fiets zit dat er standaard op ?
60% of the time, it works ALL the time !
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 19 Maart 2007
Er waren teveel problemen (claims) op de oude sets dus heeft Easton (op carbon gebied toch al een veel betere reputatie dan Zipp) velgen in eigen beheer te gaan ontwikkelen (volgens mij in China).
Als verder minpunt kun je het velgbed van de Eastons noemen, deze is te ondiep waardoor de tube er veel te snel afloopt.
Dus: prima spaken en naven maar de velg is zijn/haar geld niet waard. Reynolds is even duur en vele malen beter.
Een fiets met dergelijke wielen wordt als totaal te duur zodat je beter naar iets anders om kunt kijken.
Bedankt Sharkman voor de info! Een goed argument dat je aanhaalt. Niemand zou graag zijn tube er zien aflopen hé
Er waren teveel problemen (claims) op de oude sets dus heeft Easton (op carbon gebied toch al een veel betere reputatie dan Zipp) velgen in eigen beheer te gaan ontwikkelen (volgens mij in China).
Als verder minpunt kun je het velgbed van de Eastons noemen, deze is te ondiep waardoor de tube er veel te snel afloopt.
Dus: prima spaken en naven maar de velg is zijn/haar geld niet waard. Reynolds is even duur en vele malen beter.
Een fiets met dergelijke wielen wordt als totaal te duur zodat je beter naar iets anders om kunt kijken.
Bedankt Sharkman voor de info! Een goed argument dat je aanhaalt. Niemand zou graag zijn tube er zien aflopen hé

Life\'s short - Race hard! 

Beste Forum leden,
goed om te zien dat er veel ervaringen met tempest carbon wielen zijn. Even voor de duidelijkheid de feiten op een rij
Tot augustus 2006 gebruikte easton voor de tempest II carbon wielen zipp velgen. Het aantal problemen hiermee was idd. groter dan van de andere EASTN wielen (alle problemen worden wel met de nodige coulance afgehandeld maar toch). Inmiddels zit om de tempest II carbon wielen een eigen easton velg (ook gebruikt door ASTANA onder de naam EC90 velg). De grootste veranderingen zijn:
* spaaknippels nu binnen in de velg in een unieke bedding die om en om afwisseld wat richting betrefd (uniek voor carbon velgen)
* door de lay up van de vezels is de velgrand vele malen sterker waardoor problemen door oneffenheden in de weg etc. verkomen worden.
* verder zijn deze velgen iets (20gram) lichter dan de eerder gebruikte velgen
succes met de keuze
Niels / Productmanager Easton Veltec BLX
goed om te zien dat er veel ervaringen met tempest carbon wielen zijn. Even voor de duidelijkheid de feiten op een rij
Tot augustus 2006 gebruikte easton voor de tempest II carbon wielen zipp velgen. Het aantal problemen hiermee was idd. groter dan van de andere EASTN wielen (alle problemen worden wel met de nodige coulance afgehandeld maar toch). Inmiddels zit om de tempest II carbon wielen een eigen easton velg (ook gebruikt door ASTANA onder de naam EC90 velg). De grootste veranderingen zijn:
* spaaknippels nu binnen in de velg in een unieke bedding die om en om afwisseld wat richting betrefd (uniek voor carbon velgen)
* door de lay up van de vezels is de velgrand vele malen sterker waardoor problemen door oneffenheden in de weg etc. verkomen worden.
* verder zijn deze velgen iets (20gram) lichter dan de eerder gebruikte velgen
succes met de keuze
Niels / Productmanager Easton Veltec BLX
Quoten: Origineel geplaatst door veltec blx op 29 Maart 2007
Inmiddels zit om de tempest II carbon wielen een eigen easton velg (ook gebruikt door ASTANA onder de naam EC90 velg). De grootste veranderingen zijn:
* spaaknippels nu binnen in de velg in een unieke bedding die om en om afwisseld wat richting betrefd (uniek voor carbon velgen)
* door de lay up van de vezels is de velgrand vele malen sterker waardoor problemen door oneffenheden in de weg etc. verkomen worden.
* verder zijn deze velgen iets (20gram) lichter dan de eerder gebruikte velgen
succes met de keuze
Niels / Productmanager Easton Veltec BLX
Als die wielen bij Astana onder de naar EC90 worden gebruikt, moeten we dat dan zien als een nieuw type Tempest II Carbon, of als de verbeterde versie? Koen de Kort vertelde in een intervieuw en liet dat ook zien op de belg dat die wielen redelijk slap waren, en hij zelf dat ook liet merken dat hij er zelf liever niet mee reed....
Inmiddels zit om de tempest II carbon wielen een eigen easton velg (ook gebruikt door ASTANA onder de naam EC90 velg). De grootste veranderingen zijn:
* spaaknippels nu binnen in de velg in een unieke bedding die om en om afwisseld wat richting betrefd (uniek voor carbon velgen)
* door de lay up van de vezels is de velgrand vele malen sterker waardoor problemen door oneffenheden in de weg etc. verkomen worden.
* verder zijn deze velgen iets (20gram) lichter dan de eerder gebruikte velgen
succes met de keuze
Niels / Productmanager Easton Veltec BLX
Als die wielen bij Astana onder de naar EC90 worden gebruikt, moeten we dat dan zien als een nieuw type Tempest II Carbon, of als de verbeterde versie? Koen de Kort vertelde in een intervieuw en liet dat ook zien op de belg dat die wielen redelijk slap waren, en hij zelf dat ook liet merken dat hij er zelf liever niet mee reed....
