Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het Einde voor Der Jan?

waterman
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 16 jan 2007 18:24

waterman 21 feb 2007 12:45

ik denk dat ie stopt na al die "schandalen" om zijn persoon. Het vertrouwen is aangetast, en of hij nog de motivatie heeft om sterk genoeg te zijn zowel fysiek als mentaal om in grote koersen mee te draaien, ik heb mijn twijfels. Maar ja zeg nooit, nooit.

derramon
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 sep 2006 20:14

derramon 21 feb 2007 13:51

Ik hoop dat hij een nieuw team gevonden heeft, maar dat zou hij wel op een andere manier bekend maken. Heel bewust zegt hij niet dat het gaat over de toekomst van zijn sportieve loopbaan, maar alleen maar loopbaan. Ik denk dat hij een andere taak gaat vervullen binnen de wielrennerij en dus, helaas, zal stoppen als wielrenner. Misschien wordt hij wel ploegleider of eigenaar van een nieuw team.

bikeboss
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 08 okt 2006 16:21

bikeboss 21 feb 2007 13:58

Het feit dat de onderhandelingen met diverse sponsors telkens zijn afgesprongen is een veeg teken. Misschien wil Jan hetzelfde verdienen als bij T-Mobile en wil niemand dat nog ophoesten? Hoeveel heeft hij trouwens nog getraind sedert begin juli, terwijl hij als renner toch een dagje ouder wordt en zware trainingsarbeid dus een must is voor een aanvaardbare conditie. Menigen, waaronder Walter Godefroot, hebben meermaals te kennen gegeven dat geld voor Ullrich ongeveer de enige motivatie was en hij nooit echt gebeten is geweest door het wielrennen. En als dat grote geld dan achterwege blijft...  

IBAN
Forum-lid
Berichten: 921
Lid geworden op: 22 mar 2006 10:22

IBAN 21 feb 2007 14:03

Der Jan komt uit Oost-Duitsland en toen de grens openging en het geld binnenkwam als water kon hij de discipline niet opbrengen om ook als prof te leven. Hij heeft zijn buitengewone talent verkwanseld. Ik zou het daarom ook helemaal niet jammer vinden als hij besluit te stoppen.

Gebruikersavatar
dhrspek
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 okt 2006 15:12

Gebruikersavatar dhrspek 21 feb 2007 14:28

Ik vrees ook dat hij de z'n fiets in de wilgen hangt....Jammer ik vond het altijd wel een mooi gezicht om hem een berg op te zien rijden. Bij der Jan zag je altijd aan z'n gezicht dat het uit z'n tenen moest komen.
"Any fool can criticize, condemn, and complain - and most fools do."

derramon
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 sep 2006 20:14

derramon 21 feb 2007 14:46

Quoten: Origineel geplaatst door IBAN op 21 Februari 2007


Der Jan komt uit Oost-Duitsland en toen de grens openging en het geld binnenkwam als water kon hij de discipline niet opbrengen om ook als prof te leven. Hij heeft zijn buitengewone talent verkwanseld. Ik zou het daarom ook helemaal niet jammer vinden als hij besluit te stoppen.


buitengewone talent verkwanseld.............................
tour gewonnen, touretappes gewonnen, ereplaatsen bij de tour, olympisch kampioen op de weg, zilver bij tijdrit olpympische spelen. wereldkampioen tijdrit, winnaar van de Vuelta, etappewinst Vuelta en Giro, veel eendagswedstrijden gewonnen, wereldkampioen junioren op de weg.........
Ja, dan gooi je er echt met de pet naar.
Geld alleen is nooit een motivatie voor een wielrenner, dat maak je mij niet wijs. De wil om te winnen en beter te zijn dan een ander wel!
Ik zou het erg vinden als hij op deze wijze zou moeten stoppen

alfaboy_69
Forum-lid
Berichten: 240
Lid geworden op: 25 dec 2006 03:23

alfaboy_69 21 feb 2007 16:52

Quoten: Origineel geplaatst door Der Ramon op 21 Februari 2007


buitengewone talent verkwanseld.............................
tour gewonnen, touretappes gewonnen, ereplaatsen bij de tour, olympisch kampioen op de weg, zilver bij tijdrit olpympische spelen. wereldkampioen tijdrit, winnaar van de Vuelta, etappewinst Vuelta en Giro, veel eendagswedstrijden gewonnen, wereldkampioen junioren op de weg.........
Ja, dan gooi je er echt met de pet naar.
Geld alleen is nooit een motivatie voor een wielrenner, dat maak je mij niet wijs. De wil om te winnen en beter te zijn dan een ander wel!
Ik zou het erg vinden als hij op deze wijze zou moeten stoppen


We kunnen niet ontkennen dat hij een hoop belangrijke wedstrijden gewonnen heeft maar het lijstje had veel en veel uitgebreider kunnen zijn als hij niet telkens in de winter met dat overgewicht werd geconfronteerd...
Parijs-Nice, de Ronde van Lombardije of Luik-Bastenaken-Luik zijn maar enkele van de koersen die in zijn kraam pasten...maar ofwel stond hij nog veel te zwaar ofwel zat zijn seizoen er al op...

meeuh
Forum-lid
Berichten: 685
Lid geworden op: 14 jan 2006 12:55

meeuh 21 feb 2007 19:07

Quoten: Origineel geplaatst door Alfaboy_69 op 21 Februari 2007


Quoten: Origineel geplaatst door Der Ramon op 21 Februari 2007


 


We kunnen niet ontkennen dat hij een hoop belangrijke wedstrijden gewonnen heeft maar het lijstje had veel en veel uitgebreider kunnen zijn als hij niet telkens in de winter met dat overgewicht werd geconfronteerd...
Parijs-Nice, de Ronde van Lombardije of Luik-Bastenaken-Luik zijn maar enkele van de koersen die in zijn kraam pasten...maar ofwel stond hij nog veel te zwaar ofwel zat zijn seizoen er al op...

Dan kan je net hetzelfde zeggen over Armstrong... Wie voor de tour gaat focust zich daar volledig op. Alles opofferen voor die 3weken. Of ik dat ook goed vind doet er niet toe.Persoonlijk zie ik hem liever op de fiets kruipen. Als basso een 2de kans krijgt, dan hij ook.

jonytj
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 14 okt 2006 23:18

jonytj 22 feb 2007 16:15

ik hoop dat hij een nieuwe ploeg heeft gevonden, en als hij er een heeft dat hij dan tenminste mag starten in de tour
grtz jony
flanders, campa the best !!!!!!!!

blehh
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 okt 2004 18:42

blehh 22 feb 2007 16:48

Der Jan heeft nog een aantal zaken tegen hem lopen, van de Zwitserse bond en de Duitse bond. Hij heeft geen licentie, en krijgt die ook niet meer in Duitsland en ook niet in Zwitserland. Dat is de reden dat hij vanzelfsprekend geen team vind. De afspraak was ook (binnen de uci-teams) om geen 'verdachte' renners te nemen, hoewel sommigen zich daar niet aan houden.
Eigenlijk is het schandalig wat er met Ulrich gebeurt, vergelijk het met Basso, die draait gewoon zijn rondjes in Cali. Het hele systeem stinkt !

niklas2
Forum-lid
Berichten: 1046
Lid geworden op: 03 jan 2006 13:08

niklas2 26 feb 2007 12:37

ik zie net op teletekst, dat der Jan zijn afscheid bekend heeft gemaakt.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

Plaats reactie