Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Sensa Trentino Custom of iets anders?

petertjeb
Forum-lid

petertjeb 19 jan 2011 17:13

Beste,
Even advies gevraagd.
Ik fiets al zo'n kleine 1,5 jaar. Sinds 4 maanden zit ik bij een club en ben ik toe aan een nieuwe fiets.
Mijn trainer zat te denken aan een Duell, maar dat zit boven mijn budget. De fiets moet ongeveer 1200-1300 euro kost. Ik ben ook maar een arme student! ;)
Als afmontage werd mij Shimano Ultegra aangeraden.

Zelf zat ik te denken aan de Sensa Trentino Custom. http://bit.ly/eupWi7
Is dit een goed idee? Iemand ervaring met deze fiets? Andere fietsen waar ik eerst naar moet kijken?

In de winter rijd ik er op op de rollenbank en in de zomer wil ik wedstrijden gaan rijden en maak ik (naar verwachting) zo'n 200-250 trainingskilometers per week.

Het zou mooi zijn als ze hem bij 12go hebben, dat zit namelijk om de hoek hier!

Mvg Peter
\'Spierpijn is een teken van ongetraindheid\' - Leunis

haroldd
Forum-lid

haroldd 19 jan 2011 20:38

Kijk anders ook eens naar een overjarige, dat kan weer wat geld schelen.

Erg mooie bike moet ik zeggen.

Ultegra is inderdaad netjes en ik denk dat je dit gezien je 'verwachte' trainings km's ook wel nodig hebt. Maar gezien je budget moet een Ultegra zeker mogelijk zijn.
Kritiek is altijd opbouwend.

nica
Forum-lid

nica 19 jan 2011 23:51

Ik rijd zelf intersens, dus een oude sensa, is niks mis mee, maar een mooie exclussieve fiets is toch wel mijn droom.

Hieronder 3 wat meer exclussieve fietsen die IK heel mooi vind, en die sommige ruim binnen je budget vallen. De eerste 2 zijn vooral erg goedkoop, de andere goedkoop en bij een erg fijne verkoper.
maar bij Salden staat wel meer binnen je budget, als je daar gaat kijken zal ik wel een teamlid mee nemen die er verstand heeft, want bij Salden kom je niet voor de service, doordeweeks krijg je al weer meer service dan in het weekend.

http://www.salden.nl/default.asp?pid=53 ... catid=2930

http://webshop.epbike.nl/product_info.p ... ucts_id/77

superduke
Forum-lid

superduke 20 jan 2011 00:45

Sensa staat over het algemeen bekend om goede prijs/kwaliteit-verhouding. Denk ook dat je daar voor moet gaan als student zijnde. Voor exclusiviteit kun je altijd nog gaan als je wat meer te makken hebt en als je dat überhaupt wilt.

Ik heb ook wel gehoord dat Wilier gebruikt maakt van dezelfde frames als Sensa (geldt uiteraard niet voor alle types), dus voor die exclusiviteit/naam betaal je. Of dat het waard is moet je zelf beslissen.

Tot slot: ik rij de Sensa lobardia ultimo, afgemonteerd met ultegra. Ben er zeer tevreden mee.

haroldd
Forum-lid

haroldd 20 jan 2011 00:53

2e Willier is een erg mooie fiets, volledig Ultegra SI SL zadel, maargoed daar is het prijsverschil er ook voor tussen beide Williers.

Je hebt inderdaad een exclusievere naam. Of de Williers beter zijn dan de Sensa's? Ik heb er nooit een gereden.

Als ik naar Salden ga weet ik vantevoren precies wat ik moet hebben en ik ga nooit laat op de avond, want overdag vindt ik het al druk genoeg.

nica
Forum-lid

nica 20 jan 2011 10:35

Spuperduke je hebt de prijzen denk ik niet gezien, maar die willier zijn goedkoper dan de sensa. Houdt je dus nog geld over.

De sebas lijkt gekoop, maar op die site moet er nog een groep op en zo. De goedkoopste ultegra komt op 1300 en eigenlijk zou ik er werk conti gp onder willen en zo. Dan wordt het al 1330.

Als de ts dat prima vind moet die het doen. Persoonlijk denk ik dat je bij salden wat meer kunt kopen als jee en 2010 kiest. Ik heb nu alleen bij willier helen omdat ik die mooi vind, maar is nu bij salden genoeg keus in de prijsklasse van 1100 soms heb je dan bijna 50% korting.

De sensa's zijn prima, ik rijdt ook tevreden rond op zijn oude broertje, maar de fietsen waar ik het over heb die hebben minstens de zeker kwaliteit, alleen is de prijs voor een del ook door de naam bepaald, maar die betaal je nu dus niet meer, omdat ze van vorig jaar zijn.

Als ik de ts was zou ik eens rondkijken op salden, staat de sensa dan nog boven op zijn lijstje gewoon doen, is weinig kids met deze fietsen.

petertjeb
Forum-lid

petertjeb 21 jan 2011 19:27

Haroldd schreef:Kijk anders ook eens naar een overjarige, dat kan weer wat geld schelen.
Erg mooie bike moet ik zeggen.
Ultegra is inderdaad netjes en ik denk dat je dit gezien je 'verwachte' trainings km's ook wel nodig hebt. Maar gezien je budget moet een Ultegra zeker mogelijk zijn.

Ik ben vandaag nog even bij 12go wezen kijken. Daar zag ik de Trek 2.3 2010zien staan! http://bit.ly/h9YbM9 Mooi fietsje. Is alleen wel 105 afgemonteerd. Ik heb zelf nog nooit Ultegra gereden, iemand met ervaring die mij HET verschil tussen 105 kan vertellen? Is het met mijn (verwachte) aantal kilometers echt aan te raden om Ultegra te nemen?
Houd ik nog zo'n 250 euro over voor mooie wieltjes, (Fulcrum racing 7 !?).
Nica schreef: Hieronder 3 wat meer exclussieve fietsen die IK heel mooi vind, en die sommige ruim binnen je budget vallen. De eerste 2 zijn vooral erg goedkoop, de andere goedkoop en bij een erg fijne verkoper.
maar bij Salden staat wel meer binnen je budget, als je daar gaat kijken zal ik wel een teamlid mee nemen die er verstand heeft, want bij Salden kom je niet voor de service, doordeweeks krijg je al weer meer service dan in het weekend.

http://webshop.epbike.nl/product_info.p ... ucts_id/77

Ik ben niet erg bekend met dit merk, maar mooie fietsen inderdaad!!
Mijn trainer was al van plan om met mij en een teamgenoot wat zaken of te gaan omdat hij hier toch wat meer verstand van heeft. Die teamgenoot werkt ook nog bij een fietsenmaker, dus dat komt wel goed denk ik.
Superduke schreef:Sensa staat over het algemeen bekend om goede prijs/kwaliteit-verhouding. Denk ook dat je daar voor moet gaan als student zijnde. Voor exclusiviteit kun je altijd nog gaan als je wat meer te makken hebt en als je dat überhaupt wilt.

Ik heb ook wel gehoord dat Wilier gebruikt maakt van dezelfde frames als Sensa (geldt uiteraard niet voor alle types), dus voor die exclusiviteit/naam betaal je. Of dat het waard is moet je zelf beslissen.

Ik vond zelf die Supra RA24 wieltjes al redelijk 'exclusief' voor dit budget. ;) Los zijn deze ongeveer even duur als de Fulcrum Racing 7. En voor een fiets met standaard FR7 betaald je, naar mijn weten, meestal al wat meer. (mis?)
Nica schreef: Als de ts dat prima vind moet die het doen. Persoonlijk denk ik dat je bij salden wat meer kunt kopen als jee en 2010 kiest. Ik heb nu alleen bij willier helen omdat ik die mooi vind, maar is nu bij salden genoeg keus in de prijsklasse van 1100 soms heb je dan bijna 50% korting.

Dan zal ik, naar ik deze reacties nog een lees, toch maar eens op Salden gaan oriënteren. en die korting klinkt ook wel aantrekkelijk.

Allen in ieder geval hartelijk bedankt voor de reactie!

Peter

nica
Forum-lid

nica 21 jan 2011 19:40

Je kunt het zo ie zo gewoon bekijken, de website is best uitgebreid.
Ik vind persoonlijk Willier heel erg mooi, maar dat is mijn persoonlijke mening. Maar er staan meer interessante, net iets minder bekende merken.

De echte grote verschillen weet ik eigenlijk niet precies, de ultegra schakelt wat strakker, de remmen zijn een stukkie stijver, en hij zal net iets minder slijten.. Of dat verschil zo groot is dat je er last van hebt weet ik niet.

haroldd
Forum-lid

haroldd 22 jan 2011 19:57

Ik heb zelf met de 105 van 2009 en de Ultegra van 2010 gereden (1 rit).

Persoonlijk vindt ik de handvaten van de Ultegra's veel beter aanvoelen, reageren net iets beter, schakelen soepeler. De remgrepen vindt ik zelf wel te groot. De Sram grepen zijn wat smaller, maargoed nu praat ik om het verhaal heen.
Maarja dit is natuurlijk persoonlijk.

De groep zou wel: lichter moeten zijn (reken je niet rijk, klein beetje maar), Langer mee moeten gaan qua tandwielen etc., een beter schakelmeganisme moeten hebben. Wat ze zeggen dan.
En de betere looks natuurlijk.

Is het je dit waard? Naar mijn mening wel, ik denk dat je van deze groep net wat meer plezier zult hebben. Zeker met je verwachte aantal kilomters en het doel dat je wil bereiken. Aan de andere kant kan ik het ook begrijpen dat je het verschil tussen beide groepen kan investeren in een leuk setje velgen (in dit geval een fietsopbouw).

Ik zou zeggen pak de beste allrouder. Een goede fiets met 105 en leuke wielen, die zou ik eerder pakken dan een Ultegra die qua opbouw (wielen, etc.) niet echt heel goed is.

petertjeb
Forum-lid

petertjeb 04 feb 2011 20:48

Ik ben gister met mijn trainer bij van Herwerden geweest en heb mij volledig op laten meten. Aan de hand hiervan werd mij deze fiets geadviseerd: http://www.stevensbikes.de/2011/index.p ... ent#inhalt
Is afgemonteerd met een combi van Anthena en Chorus.
Het budget moet hierdoor wel wat opgeschroeft worden, maar dat zei zo...

Heeft iemand ervaring met stevens?

Als enige nadeel werd genoemd dat het een 11-speed is, en als je dan tijdens de koers lek rijd, je 9/10 keer een shimano 10 meekrijgt.

Peter

jell-ee
Forum-lid

jell-ee 06 feb 2011 22:04

PetertjeB schreef:
Als enige nadeel werd genoemd dat het een 11-speed is, en als je dan tijdens de koers lek rijd, je 9/10 keer een shimano 10 meekrijgt.

Peter

Als dat zo is, dan ga je toch niet met campa rijden:S? Lijkt mij nogal een groot nadeel

petertjeb
Forum-lid

petertjeb 10 feb 2011 16:45

De stevens gaat het waarschijnlijk ook niet worden!
Nu ga ik waarschijnlijk voor de Caad 10 http://www.cannondale.com/gbr/eng/Produ ... 10-Ultegra

Erg licht, goeie crank en Ultegra afgemonteerd. Gaat wel boven mijn budget, maar dat moet dan maar!

Plaats reactie