Alles over vakanties op én met de fiets

Gardameer - lazise

bakie
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 mar 2007 22:43

bakie 30 mar 2007 11:15

Bikers,
Ik ga 24 juni naar een camping in lazise, vandaaruit wil ik graag een paa rmooie tochten rijden oa ter voorbereiding op de maratona dolomiti van 1 juli. Wie heeft er ervaring in die omgeving en dus mooie tips? Hoor graag jullie massale reacties!! alvast bedankt

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5693
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 30 mar 2007 11:35

Quoten: Origineel geplaatst door bakie op 30 Maart 2007


Bikers,
Ik ga 24 juni naar een camping in lazise, vandaaruit wil ik graag een paa rmooie tochten rijden oa ter voorbereiding op de maratona dolomiti van 1 juli. Wie heeft er ervaring in die omgeving en dus mooie tips? Hoor graag jullie massale reacties!! alvast bedankt


je zit langs de andere kant van het meer maar vanuit Limone kun je de fantastische "passo di tremalzo" opfietsen (van 200m hoogte naar 1664m hoogte).

http://images.google.be/imgres?imgurl=h ... l%26sa%3DG
 
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

taco
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 okt 2005 15:42

taco 31 mei 2007 14:39

Hoi Fiedo,

Volgende maand bezoek ik het gardameer. Kun je mij vertellen of je de passo di Tremalzo ook aan de zuidzijde kunt afdalen (met de racefiets uiteraard)? Ben een beetje de rondjes aan het plannen en er bestaat bij mij nog wat onduidelijkheid over die zijde. Heb je nog meer goede tips voor beklimmingen aan deze kant van het meer?

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 31 mei 2007 18:18

Heb hier eens een heel artikel over geschreven!!
Zoek het even op....
il magnifico

taco
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 okt 2005 15:42

taco 31 mei 2007 23:08

Hoi Pantani,

Bedoel je: "ik zoek het even op", of: "zoek het even op"?
Ik ben niet zo'n goede 'zoeker' en was al blij dat ik iets vond over deze omgeving. Is het mogelijk om een link over dat onderwerp in het forum hier te zetten? Alvast bedankt voor je moeite!

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5693
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 01 jun 2007 14:53

Quoten: Origineel geplaatst door taco op 31 Mei 2007

Hoi Fiedo, Volgende maand bezoek ik het gardameer. Kun je mij vertellen of je de passo di Tremalzo ook aan de zuidzijde kunt afdalen (met de racefiets uiteraard)? Ben een beetje de rondjes aan het plannen en er bestaat bij mij nog wat onduidelijkheid over die zijde. Heb je nog meer goede tips voor beklimmingen aan deze kant van het meer?


langs de kant van het gardameer is de col onverhard ( 'k heb hem vanuit limone willen oprijden maar ben mogen terugkeren halfweg.
daarna een poging gedaan via riva langs het lago di ledro . het is dan bijna 50 kms licht bergop.  De klim zelf kronkelt zich over 11 kms in mooie haarspeldbochten naar omhoog ( hij is bijna een kopie van de alpe d'huez in alle opzichten) over perfect asfalt (toen toch =10 jaar terug). rechtstreeks afdalen met de racefiets naar limone was toen niet mogelijk wegens te veel dikke keien over de eerstgenoemde route. dus volledig de weg terug moeten rijden met in totaal dus 100kms op de teller.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

thijsm
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 apr 2007 13:06

thijsm 01 jun 2007 16:08

De Tremalzo is een geweldige klim, althans dat vond ik vorig jaar met de MTB. De west/noordkant van de Tremalzo was nog steeds keurig asfalt (begint op de Via Ampola, bij het Lago di Ampolla), tot aan de rifugio Garda. Daarna is het onverhard.

Een leuk rondje bij het Gardameer, wel groot, is om vanaf Gargnano via het Lago Valvestino (mooi stuwmeer) naar het Lago d'Idro te fietsen, en dan via het Lago di Ledro terug naar het Gardameer. Nadeel is dat je een stuk langs het Gardameer moet fietsen, waar men niet veel ruimte laat voor fietsers.
Storm

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 01 jun 2007 16:36

Quoten: Origineel geplaatst door taco op 31 Mei 2007

Hoi Pantani,Bedoel je: "ik zoek het even op", of: "zoek het even op"?Ik ben niet zo'n goede 'zoeker' en was al blij dat ik iets vond over deze omgeving. Is het mogelijk om een link over dat onderwerp in het forum hier te zetten? Alvast bedankt voor je moeite!

w8,zal eens zelf probere:-)
il magnifico

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 01 jun 2007 17:09

Moet zekers eens over Prada,Ferara de Monte Baldo(Aanrader!),(Mooieste ben ik vergeten.)
En op 2uurtjes rijden ligt de Passa Pordoi!(En als souvenier kun je mooi t-shirt nemen en stempel!!)
Foto's krijg ik er zelf niet op.
il magnifico

taco
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 okt 2005 15:42

taco 02 jun 2007 20:59

Bedankt voor de tips, ga maar eens flink op de pedalen, heb er zin in!

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 03 jun 2007 00:11

Quote: Origineel geplaatst door bakie op 30 Maart 2007
Bikers, Ik ga 24 juni naar een camping in lazise, vandaaruit wil ik graag een paa rmooie tochten rijden oa ter voorbereiding op de maratona dolomiti van 1 juli. Wie heeft er ervaring in die omgeving en dus mooie tips? Hoor graag jullie massale reacties!! alvast bedankt


Op 30 juni kan je 'even' naar Riva del Garda toe, daar komt de Jeantex Tour Transalp aan. Zo vlak voor de Maratona moet je toch rustig aan doen

www.tourtransalp.de

zie ook : www.transalpvoorkika.nl

(beetje spammen voor een goed doel)

dannyb.
Forum-lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 03 okt 2006 17:19

dannyb. 04 jun 2007 18:50

Wanneer gaan jullie naar het Gardameer, en waar ergens?
Ik van 14 Juli t/m 28 Juli aan de zuidkant.

Plaats reactie