Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Fiets Poll Mooiste Voorjaarsklassieker

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 18 apr 2007 01:03

Op de homepage van Fiets staat regelmatig een poll.Deze keer met de vraag wat is de mooiste voorjaarsklassieker?1. Milaan- San Semo2. Ronde van Vlaanderen3. Parijs-Roubaix4. Amstel Gold Race5. Luik-Bastenaken-Luik
Wat is jullie keuze en onderbouw deze eens!Persoonlijk kies ik voor Luik-Bastenaken-Luik. Vind ik persoonlijk het mooiste om zelf te fietsen en ook op TV vind ik het fantastisch. Hier wint over het algemeen ook de sterkste! De omgeving is ook geweldig om te rijden.
Gerardo

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 18 apr 2007 01:44

De ronde uiteraard.   Die streek ademt koers uit, dat is koers.   De afwisseling van wind aan de kust (of regio), de rush naar de heuvels, de kasseien, de klassieke finale, het type renner....die koers is zo perfect uitgebalanceerd en ontploft zo plots...met altijd een schitterende winnaar.
Roubaix is natuurlijk ook speciaal, de perfecte afvallingskoers.   Eigenlijk bijna even mooi als de Ronde.
LBL is voor de beste de makkelijkste om te winnen denk ik.  Heel eerlijk parcours maar loodzwaar.  Hier mis ik bijvoorbeeld de enorme explosiviteit van de ronde.
Maarja, eigenlijk kan elke koers magnifiek zijn of compleet tegenvallen : de renners  maken de koers he (wat een cliché).
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

concorde
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 01 nov 2004 09:55

concorde 18 apr 2007 10:14

Quoten: Origineel geplaatst door Gerardo op 17 April 2007


Op de homepage van Fiets staat regelmatig een poll.Deze keer met de vraag wat is de mooiste voorjaarsklassieker?1. Milaan- San Semo2. Ronde van Vlaanderen3. Parijs-Roubaix4. Amstel Gold Race5. Luik-Bastenaken-Luik
Wat is jullie keuze en onderbouw deze eens!Persoonlijk kies ik voor Luik-Bastenaken-Luik. Vind ik persoonlijk het mooiste om zelf te fietsen en ook op TV vind ik het fantastisch. Hier wint over het algemeen ook de sterkste! De omgeving is ook geweldig om te rijden.


5-2-3-4-1
LBL is gwoon de mooiste. Als de sterkste daarin wint wordt het tijd dat Boogerd..... Weet je nog die versie waarin Argentin over een kopgroep met de sterkste (maar ook domste met Criq) denderde en won?
 De ronde en PR de meeste sfeer en heroiek. AGR wordt miscshien wel een beetje onderschat. Vel profs kunnen nietegn dat gedraai en gekeer. En MSR is een spintersbal.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 18 apr 2007 18:29

Quoten: Origineel geplaatst door Gerardo op 17 April 2007


Op de homepage van Fiets staat regelmatig een poll.Deze keer met de vraag wat is de mooiste voorjaarsklassieker?1. Milaan- San Semo2. Ronde van Vlaanderen3. Parijs-Roubaix4. Amstel Gold Race5. Luik-Bastenaken-Luik


LBL is niet meer wat het geweest is, op een of andere manier vond ik het vroeger geweldig en nu ondanks de klimmen valk voor de finish niet meer zo een heldenepos. Je kunt deze (net zo als AGR en de waalse pijl) winnen als je blijft volgen, een ploeg hebt die de boel bij elkaar kan rijden en vervolgens nog een sprint bergop in de benen hebt. (alhoewel, schleck bewees het tegnedeel in AGR vorig jaar)
Volgens mij is Parijs-Roubaix nog de enige klassieker waar het de laatste jaren nog echt man tegen man is. Dan vind ik LBL, RVV en AGR gelijkwaardig waar bij de laatste 2 toch wel wat meer sfeer is. Milaan san remo heb ik nooit wat aan gevonden..
 
Afbeelding

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 18 apr 2007 19:19

1. LBL
2. Lombardije
3. PRB
4. AGR
5. RvV
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

dario
Forum-lid
Berichten: 3828
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 18 apr 2007 19:52

1. Ronde
2. Doyenne
3. de Hel
4. Primavera
5. Amstel

1. omdat het de meest "klassieke" onder de klassiekers is,
2. omdat het het meest selectieve parcours is (het "hooggebergte van de lage landen" - alles is relatief! )
3. wegens enerzijds weliswaar het beulenwerk en het dramatische karakter, maar anderzijds het wat eentonige parcours
4. omdat ik geheel objectief en niet chauvinistisch ben
5. omdat het weliswaar een mooi parcours is, maar toch de sfeer en traditie van 1, het dramatische karakter van 3 en de flair van 4 mist, en ook net iets minder heuvelachtig is dan 2, en omdat gewoon al de naam van een koers die naar de sponsor genoemd is nu eenmaal minder tot de verbeelding spreekt...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

delirium
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 23 aug 2005 18:05

delirium 19 apr 2007 16:58

PRRvVLBLAGRWaalse Pijl

erice3
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 01 mar 2006 19:28

erice3 20 apr 2007 13:52

1. LBL tezamen met RVV
3. PR
4. Amstel
5. Milaan San Remo
Als we de najaarsklassiekers meenemen dan spreekt mij alleen de Ronde van Lombardijen echt aan, en die plaats ik dan ook tezamen met LBL en RVV op 1.
You can never be too Specialized

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 17 apr 2009 13:46

hmm, dubbelpost.

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 17 apr 2009 13:47

De mooiste eendaagse koers:

1. Parijs-Roubaix
2. Ronde van Vlaanderen
3. Milaan-San Remo
4. Liège-Bastogne-Liège
5. Omloop het Volk (tegenwoordig Het Nieuwsblad, maar de oude naam is mooier)
6. Amstel Gold Race (naam is om te huilen, maar nationaal sentiment is niet uit te sluiten)
7. Brabantse en Waalse Pijl (ex. eco)
8. Rest

Parijs-Roubaix en de Ronde zijn met stip de meest heroïsche. Milaan-San Remo is vooral 'mooi'.

rolfie
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jun 2007 17:57

rolfie 17 apr 2009 14:04

1. RVV: deze koers heeft alle elementen die het wielrennen aantrekkelijk maken. Daarbovenop is de beleving van deze wedstrijd onovertrefbaar.

2. PR: meest selectieve wedstrijd die er is. Iemand die deze wedstrijd kan winnen is een grote. Prachtige beleving, er hang ook iets heroïsch over deze wedstrijd.

3. LBL: zeer selectief net als PR maar minder beleving.

4. AGR: te weinig beleving, te weinig traditie om hoger te eindigen, op zich wel een mooie wedstrijd.

5. MSR: de klassieker van de sprinters, beetje saai, de wedstrijd begint vaak pas maar op de Poggio.

Plaats reactie