Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Thomas Dekker

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12702
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 06 okt 2009 13:09

Ik dacht dat die voetballers slechte media training kregen, maar dit slaat alles! Nog ff zeggen dat scheelde me toch drie maanden salaris, hij wilde het nog als een soort grapje brengen maar dat lukte niet echt.

had ie nou niets voorbereid of istie gewoon te stom? Hij wilde zo graag vertellen ik ben niet de enige (dat weten we) maarja dan hoeft ie nooit meer terug te komen.

Hij heeft de komende twee jaar heel veel te doen vooral de instelling en zijn kijk op zaken. Mischien een training NLP ofzo.

eelcoz

eelcoz 06 okt 2009 13:12

NLP?

wurst
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 10 jun 2007 12:12

wurst 06 okt 2009 13:13

Niet lullig of persoonlijk bedoelt hoor pipootje maar wat heb jij een naïef beeld over deze zaak.
In mijn ogen kies je bewust voor die spuit en bezwijk je niet onder de druk, TD is het type persoon dan ver durft te gaan om zijn dingen te bereiken. Dat zie je ook aan zijn eigenaardige gedrag buiten zijn sport.
Als hij het niet eens op kan brengen om toe te geven dat zijn band met Luigi Cecchini geen handige keuze is, of is geweest dan geloof ik niet dat hij aan een "nieuwe start" gaat beginnen.
En voor wat betreft de aanpak van de Jong ben ik het ook niet met je eens, met het gegeven in achterhoofd dat hij bepaalde punten niet mocht aanstippen in afspraak met TD zet hij hem toch aardig tegen de muur. Hij krijgt zelfs bijval in enkele punten van die vriend van TD.
Ik zag gisteravond een jongen die spijt heeft dat hij gepakt is, niks meer en niks minder...

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 06 okt 2009 13:16

eelcoz schreef:NLP?


Neuro Linguistisch Programmeren........van die Ratelband gekte :D

Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Neurolingu ... ogrammeren
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 06 okt 2009 13:17

Geer, je hebt gelijk dat Lotz niet als Kohl is gaan praten. Van mij hoeft dat ook niet. Ik doelde eigenlijk op de dagelijkse dopingpraktijk. Gewone vragen als: waarom, hoe en wat heeft dat nu betekend. Sorry, maar Dekker kwam gewoon niet geloofwaardig op mij over. Wellicht zijn er genoeg mensen die zeggen: prima vent en goed gedaan jongen!

Ik denk ook met jou dat door de belanghebbenden in de dopingwereld de renners in toom gehouden. Er gaat enrom veel geld in om en de renners weten echt wel van elkaar wie wel en niet en wat en hoe.... ik respecteer dat je daar niet in de openbaarheid over gaat praten. De mensen die grof geld verdienen aan de dopinghandel zijn de daadwerkelijke criminelen.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 06 okt 2009 13:19

+1

Sterker nog: ik zag iemand die baalde dat hij was gepakt, ik heb nergens spijt gezien. Want hij dacht dat hij controle had over wat ie deed. Ik vond het niet sympathiek, en dat is na de HollandSport uitzending niet veranderd. Ik hoop voor hem dat ie nog aan de bak komt, maar ik mis hem niet in het peloton.

barts27
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 dec 2008 17:02

barts27 06 okt 2009 13:42

Ik heb ook met verbazing zitten kijken naar het interview van TD bij Holland Sport. Naast het feit dat ik TD erg geërgerd en zeer matig vond overkomen in het interview, was ik vooral verbaasd over de zeer matige gespreksvaardigheden van TD. Je zag heel duidelijk dat TD niet wist wat hij nu wel en niet mocht zeggen en dat versterkt mijn idee dat hij er eigenlijk helemaal geen zin in had en dat hij er alleen maar zat om zijn beschadigde imago enigszins op te krikken. Je ziet ook duidelijk dat TD schijt heeft aan iedereen en niet echt berouw heeft. Mijn inschatting als ik zo naar TD kijk op tv is dat hij kwaad is dat hij is gepakt terwijl veel wielrenners in het profpeleton in de snoeppot zitten. Ook het feit dat ze een staal uit 2007 opnieuw hebben getest vind TD vast niet eerlijk. Wat ik wil zeggen is dat ik betwijfel of TD geleerd heeft van deze situatie en dat hij heel duidelijk loog en aan het ontwijken was tijdens het interview. Het is aan Wilfried de Jong te danken dat TD niet helemaal op de pijnbank ging. Blijkbaar was het belang om TD in de uitzending te krijgen groter dan waarheden boven tafel te krijgen.
Ik betwijfel of TD zijn lesje heeft geleerd. Ik heb die indruk geen enkel moment tijdens het interview gekregen.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 06 okt 2009 13:42

Corniel schreef:+1

Sterker nog: ik zag iemand die baalde dat hij was gepakt, ik heb nergens spijt gezien. Want hij dacht dat hij controle had over wat ie deed. Ik vond het niet sympathiek, en dat is na de HollandSport uitzending niet veranderd. Ik hoop voor hem dat ie nog aan de bak komt, maar ik mis hem niet in het peloton.


Hoi,

Balen deedt hij wel ja maar wat een ONGELOFELIJKE LUL om te zeggen dat hij reden had om niet meteen toe te geven aangezien hij 'er zijn redenen voor had'. 3 maanden salaris. Was dat alles? Vast niet. Net zoals na de A staal hoopte hij stiekum dat het toch allemaal met een sisser af zou lopen (zie interview met Smeets).

Ik weet niet of het mij alleen maar opviel maar die lichaamstaal van Dekker bij beide interviews (Smeets en Holland Sport).
Let eens op hoe vaak hij langs de Jong en Smeets kijkt als hij antwoord geeft.
Het is alsof hij daar verveeld zit omdat het maar moet en het lijkt alsof de wereld zich eigenlijk druk maakt om niets.

Ook een 'goed' antwoord waarbij hij zegt maar 1 keer gebruikt te hebben. Hoe achterlijk denk je (TD) dat de wielerwereld is?
En je wordt betrapt met EPO ergens in December, dat redt je niet met 1 prik tot de zomer dus dat brengt zijn 'excuus' van slechts 1 keer gebruikt te hebben ernstig in gevaar.

Tweede wankele punt is dan dat ze hem dan toevallig met die ene prik gepakt hebben. Waarschijnlijker is dat er meerdere prikken in zijn gegaan.

Zijn verdere bloedwaarde schommelingen, welke aanleiding waren om TD scherper in de gaten te houden na 2007, maakt zijn verdediging aangaande 1 keer gebruikt te hebben ook al niet sterker.

In beide interviews heb ik eigenlijk niet veel nieuws gezien dan wat al bekend was. Dat TD niet net zoals Kohl/Sinkevic alles en iedereen erbij lapt heeft waarschijnlijk meer te maken met het redden van zijn eigen toekomstige cariere.

Nee Thomas. Je lijkt door twee interviews open en eerlijk over te komen maar dat is slechts optisch. Je verteld niets nieuws, trekt nu min of meer de testresultaten in twijfel (toch slechts 1 keer gespoten), zet Silence te kakken aangezien ze 3 maanden langer je salaris hebben betaald door het feit dat jij de waarheid niet vertelde etc.......

TD was een groot talent maar zal zonder goede begeleiding nooit doorheen komen aangezien hij daar de discipline niet voor heeft. Het zou me niets verbazen als dit het einde van de TD wielrencarriere is.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

oldboy
Forum-lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 11 apr 2008 09:46

oldboy 06 okt 2009 14:04

Blijkbaar is zijn talent niet groot genoeg om 'clean' op top-niveau mee te doen. T'is trouwens maar de vraag of je uberhaupt clean op dat niveau mee kan doen.

Maar goed, we zijn het allemaal wel eens dat Thomas Dekker geen geloofwaardig pers-optreden heeft gehad.

Ben benieuwd of hij ooit nog in de eerste linies van het peleton terug zal keren.

Gebruikersavatar
spin
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 02 jul 2007 16:19

Gebruikersavatar spin 06 okt 2009 17:49

ZorroI schreef: Ik weet niet of het mij alleen maar opviel maar die lichaamstaal van Dekker bij beide interviews (Smeets en Holland Sport).
Let eens op hoe vaak hij langs de Jong en Smeets kijkt als hij antwoord geeft.
Het is alsof hij daar verveeld zit omdat het maar moet en het lijkt alsof de wereld zich eigenlijk druk maakt om niets.


Is dat niet waar die uitdrukking 'iemand recht in de ogen kunnen kijken' vandaan komt?
Het is duidelijk dat Thomas dat niet kan.
Ronduit gênante vertoning.

blaffy10
Forum-lid
Berichten: 571
Lid geworden op: 04 feb 2006 21:21

blaffy10 06 okt 2009 17:56

Los van feit dat die 3 maanden salaris idd wel slechtste argument is voor een contra expertise moeten betrapte renners toch hun (jaar) salaris terug betalen? Of is dat net zo een farce als de afgeschafte bankiersbonussen?
Alstublaft.

quarante
Forum-lid
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 okt 2008 20:16

quarante 06 okt 2009 18:13

b l a f f y schreef:
Los van feit dat die 3 maanden salaris idd wel slechtste argument is voor een contra expertise moeten betrapte renners toch hun (jaar) salaris terug betalen? Of is dat net zo een farce als de afgeschafte bankiersbonussen?


Z'n belangrijkste argument is natuurlijk dat je pas toegeeft als het echt niet anders meer kan. Er is altijd een miniscuul kansje dat de B-Staal toch negatief is, daar gok je uiteraard maar op.
Daarnaast vind ik het laten doorbetalen van z'n salaris ook geen slecht argument aangezien hij de komende 2 jaar zonder brood op de plank moet leven. Sowieso is elke euro die je kunt graaien mooi meegenomen, maar dat is een andere discussie.

Z'n optreden was inderdaad erg ongeloofwaardig, hij had het bij het interview door Smeets moeten laten en daarna doorvliegen naar Italië om aan z'n comeback te werken. Of hij had Wilfried duidelijk moeten maken dat hij alleen komt als er geen vragen over de effecten van EPO gesteld worden. Het feit dat die show live is brengt veel extra zenuwen met zich mee als je toch al elk woord zorgvuldig moet afwegen en je jezelf continu in allerlei bochten moet wringen.

Plaats reactie