Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Gps

enrique1
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 15 okt 2006 22:16

enrique1 25 mei 2007 19:35

Hallo allemaal,
Heeft hier iemand ervaring met een gps op de fiets ??zo ja welk type of merk kan ik mij dan het best kopen  ,de prijs heeft niet zo'n belang als het maar goed materiaal  is.
alvast bedankt voor de reacties
Enrique

triumph
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 nov 2006 17:17

triumph 25 mei 2007 19:41

Quoten: Origineel geplaatst door enrique1 op 25 Mei 2007


Hallo allemaal,
Heeft hier iemand ervaring met een gps op de fiets ??zo ja welk type of merk kan ik mij dan het best kopen  ,de prijs heeft niet zo'n belang als het maar goed materiaal  is.
alvast bedankt voor de reacties
Enrique


Garmin GPSMap 60 Cx
 
We cannot direct the wind but we can adjust our sails.
Meten is weten, gissen is missen.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 25 mei 2007 23:47

Quoten: Origineel geplaatst door enrique1 op 25 Mei 2007


Hallo allemaal,
Heeft hier iemand ervaring met een gps op de fiets ??zo ja welk type of merk kan ik mij dan het best kopen  ,de prijs heeft niet zo'n belang als het maar goed materiaal  is.
alvast bedankt voor de reacties
Enrique

Zoek eens op het forum naar Garmin EDGE 305. DIt is een GPS speciaal voor de wielersporter. Er zijn diverse forum leden die eentje hebben waaronder ik, maar het heeft geen zin om alles te herhalen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27690
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 mei 2007 23:48

Op het forum van wielertoerist.nl loopt er een hele grote draad over. Zoek aldaar even op Garmin. Forumlid Bandit (zit hier dacht ik ook) is je man, die schrijft complete boekwerken over GPS op de fiets.

enrique1
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 15 okt 2006 22:16

enrique1 26 mei 2007 01:00

ok BEDANKT  IEDEREEN

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 26 mei 2007 01:43

Houd er wel rekening mee dat het GPS gebeuren nog iets in de kinderschoenen staat en dat de ervaringen zeer wisselend zijn. Idd is Bandit zeer enthousiast maar zijn mijn ervaringen anders.
Na aanschaf van een Edge 305 in november heb ik alleen maar problemen gehad. Er is mij laatst aangeboden, voor de derde keer, om het apparaat te vervangen. Daar heb ik maar van afgezien en heb een Hac5 genomen.
Eea wil niet zeggen dat het niets is want bijv Bandit is zeer tevreden en zo zijn er wel meer. Misschien heb ik ook gewoon pech gehad.

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 26 mei 2007 02:09

Ik heb ook een Edge 305 en ben er zeer tevreden over. Op motionbased.com is ook veel info te vinden hierover.
Afbeelding

luna
Forum-lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 21 jun 2005 14:26

luna 26 mei 2007 16:49

heb een etrex legend cx. prima voor op de fiets

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 28 mei 2007 04:14

Ik heb een Edge 305 net zoals een van mijn collega's, beide zijn we er heel blij mee.
Ik ge ervanuit dat ik hem achter 2 jaar ga verkopen als de EdgePlus 405 op de markt komt met meer geheugen, autorouting capaciteit, high resolution OLED kleuren display en langere batterijtijd.
Afbeelding

pamscalpel
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 27 jan 2005 13:45

pamscalpel 29 mei 2007 14:16

Heb zelf een Garmin 60Csx! Ben er erg tevreden mee!
Echt een mooi apparaat!
PamScalpel

gene
Forum-lid
Berichten: 2009
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 02 jun 2007 22:42

In Fiets (brief van de maand) zegt een lezer dat een Nokia 6600 met Tom Tom ingebouwd zeer goed als gps op de fiets functioneert. Men zou deze kunnen instellen op "fietspaden"? Kan deze goed op de fiets gemonteerd worden? Iemand ervaring met dit toestel?

bandit
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 14 feb 2005 19:42

bandit 03 jun 2007 12:57

Quoten: Origineel geplaatst door gene op 02 Juni 2007

In Fiets (brief van de maand) zegt een lezer dat een Nokia 6600 met Tom Tom ingebouwd zeer goed als gps op de fiets functioneert. Men zou deze kunnen instellen op "fietspaden"? Kan deze goed op de fiets gemonteerd worden? Iemand ervaring met dit toestel?


Op de Nokia draait een versie van TomTom mobile.
Van een collega motorrijder, weet ik dat TomTom prima navigeert (je kan de snelste weg van A naar B opvragen), maar een voorgestelde route rijden is erg complex. Dit komt omdat de TomTom met waypoints werkt en aan de hand daarvan de route berekent (je navigeert dus in feite van waypoint naar waypoint). Het grote nadeel is, dat wanneer je een waypoint mist, de TomTom je hoe dan ook terug zal proberen te leiden naar dat waypoint, waardoor je die waypoint handmatig zult moeten verwijderen.
Verder zijn er, voor zover ik weet, op dit moment nog geen kaarten die rekening houden met fietsers. Je zal wel de voor fietsers verboden wegen kunnen vermijden, maar de TomTom zal je dan ook over onverharde wegen en schelpepaadjes sturen (zoals in de routeplanner van Viamichelin). Daarbij zijn er voor TomTom geen kaarten voor bospaden, terwijl die er voor de Garmin bijvoorbeeld niet zijn. Tot slot slaat de TomTom volgens mij de gereden route niet op; je kan dus achteraf niet de route bekijken.
Als je dus simpelweg wilt navigeren, dan kan een Nokia 6600 (of elke andere smartphone) een oplossing zijn, maar om dagelijks te gebruiken als hulpmiddel bij training, zijn er betere oplossingen op de markt.
Oh ja, zoals gezegd ben ik zeer tevreden over de Garmin Edge 305. Gebruiksvriendelijk apparaatje met alles erop en eraan, een volwaardige fietscomputer met hartslagmeting en gps.
Bekijk mijn site: Zitvlees.nl!

Plaats reactie