Voordat ik geld uitgeef aan onzin, even een paar vragen:
- Zijn Powercordz remkabels te combineren met Campagnolo buitenkabels?
- En met Nokon kabels?
- Is dit zinvol (remwerking, gewicht, etc.)?
- Zijn er nog specifieke zaken waaraan ik moet denken/op moet letten bij montage?
- Zijn ze er ook voor de versnellingen?
- Zijn er (betere) alternatieven?
Alvast bedankt!
Timo
Powercordz...
Laatst powercordz gemonteerd, Ja kan met nokon. Campa geen flauw idee. Ze zijn er ook in de schakel (versnellings) uitvoering.
Ze zijn wel ''gek'' net of je een bundeltje paardenhaar vast hebt:)
Het is wel er flexibel (veel meer als normale kabels) en het zal daardoor ook soepeller schakellen.
Ze zijn wel ''gek'' net of je een bundeltje paardenhaar vast hebt:)
Het is wel er flexibel (veel meer als normale kabels) en het zal daardoor ook soepeller schakellen.
Hoi,
Heb het icm Campa buitenkabels geprobeerd met de standaard Campa klemmen.
Het eerste wat al opvalt bij het installeren van de rem- en derailleurkabels is dat je de PowerCordz al gelijk om zeep helpt door ze te klemmen.
Niks ergs als je alles op de perfecte lengte hebt maar erg veel vertrouwen in het produkt schept het niet: terug uit trekken en je krijgt ze niet meer door te buitenkables geschoven.
Punt twee was dat alle kabels openrijten bij het naar buiten komen van de shifters. Op termijn vrees ik dat dat gewoon afknapt.
Derde punt, ghostshifting op de achterderailleur.
De kabel blijft makkelijk haperen en schuift zelfs met moeite op de kabelgeleider onder het bracket.
Conclusie: je kan dit na enkele sets te hebben vernield wellicht wel aan de praat krijgen maar echt veilig voel ik me er niet bij.
Zelf heb ik Jagwire/BBB Teflon geisoleerde binnenkabels in gebruik, voor de remkabels icm Jagwore Ripcord, voor de derailleurs icm de standaard Campa kabels. Dit spaart enkele grammen uit en werkt perfect maar als het over te doen was zou ik toch de originele Cmpa kabels opnieuw gebruiken.
De speciale Campa klemmen zijn hier en daar al verkrijgbaar maar als je de som van alle kosten maakt wordt dit een dure grap al was het maar vanwege de slechte houdbaarheid van de kabel en het risico op doorschuren.
Ciao,
Heb het icm Campa buitenkabels geprobeerd met de standaard Campa klemmen.
Het eerste wat al opvalt bij het installeren van de rem- en derailleurkabels is dat je de PowerCordz al gelijk om zeep helpt door ze te klemmen.
Niks ergs als je alles op de perfecte lengte hebt maar erg veel vertrouwen in het produkt schept het niet: terug uit trekken en je krijgt ze niet meer door te buitenkables geschoven.
Punt twee was dat alle kabels openrijten bij het naar buiten komen van de shifters. Op termijn vrees ik dat dat gewoon afknapt.
Derde punt, ghostshifting op de achterderailleur.
De kabel blijft makkelijk haperen en schuift zelfs met moeite op de kabelgeleider onder het bracket.
Conclusie: je kan dit na enkele sets te hebben vernield wellicht wel aan de praat krijgen maar echt veilig voel ik me er niet bij.
Zelf heb ik Jagwire/BBB Teflon geisoleerde binnenkabels in gebruik, voor de remkabels icm Jagwore Ripcord, voor de derailleurs icm de standaard Campa kabels. Dit spaart enkele grammen uit en werkt perfect maar als het over te doen was zou ik toch de originele Cmpa kabels opnieuw gebruiken.
De speciale Campa klemmen zijn hier en daar al verkrijgbaar maar als je de som van alle kosten maakt wordt dit een dure grap al was het maar vanwege de slechte houdbaarheid van de kabel en het risico op doorschuren.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Even dit oude topic omhoog halen. ik denk aan het upgraden van mijn fiets met Powercordz. Ik heb een volledige Shimano Dura-Ace setup.
is de kwaliteit van de powercordz dusdanig beter dat het te adviseren is.
is het 'eenvoudig' te combineren met de shimano groep
andere aandachtspunten....
is de kwaliteit van de powercordz dusdanig beter dat het te adviseren is.
is het 'eenvoudig' te combineren met de shimano groep
andere aandachtspunten....