Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Titanium fietsen

Gebruikersavatar
Basv.L.
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 aug 2023 09:29
Locatie: Dordrecht

Gebruikersavatar Basv.L. 22 mar 2024 19:50

bartdr schreef: 21 mar 2024 13:48 Welke opties zijn er eigenlijk als ik 35mm + vaste spatborden op een titanium racer wil? Ik vind er precies niet direct.
Op de J Guillem Major passen spatbord en 35 millimeter. Of het tegelijk kan weet ik niet. Dan zou je J.W. een mailtje moeten sturen. Hij kan je daar vast bij helpen.

Koen Soon
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 mar 2022 14:07

Koen Soon 24 mar 2024 14:35

bartdr schreef: 21 mar 2024 13:48 Welke opties zijn er eigenlijk als ik 35mm + vaste spatborden op een titanium racer wil? Ik vind er precies niet direct.
Ik ben zelf ook aan het orienteren naar een nieuwe fiets en ik kwam toevallig deze tegen. https://www.koppel-bikeshop.nl/product- ... -titanium misschien even contact op nemen met de winkel wat de opties zijn wat betreft spatborden. Vond de prijs ook wel aantrekkelijk en de winkel zit in Amersfoort.

Gebruikersavatar
gurb
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 31 mar 2005 22:33

Gebruikersavatar gurb 24 mar 2024 18:01

Ik heb vandaag eens mooi gebruik gemaakt van een voordeeltje van titanium: als onderdeel van de lenteschoonmaak de slijtplekken van bikepacken aangepakt (dat ging eigenlijk veel makkelijker dan verwacht), en de verf in het embleem van mijn Litespeed opgefrist. Meteen ook van rode naar oranje letters gegaan, vanwege andere oranje onderdelen.
20240324_125228-COLLAGE.jpg

Gebruikersavatar
Basv.L.
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 aug 2023 09:29
Locatie: Dordrecht

Gebruikersavatar Basv.L. 24 mar 2024 19:51

Koen Soon schreef: 24 mar 2024 14:35
bartdr schreef: 21 mar 2024 13:48 Welke opties zijn er eigenlijk als ik 35mm + vaste spatborden op een titanium racer wil? Ik vind er precies niet direct.
Ik ben zelf ook aan het orienteren naar een nieuwe fiets en ik kwam toevallig deze tegen. https://www.koppel-bikeshop.nl/product- ... -titanium misschien even contact op nemen met de winkel wat de opties zijn wat betreft spatborden. Vond de prijs ook wel aantrekkelijk en de winkel zit in Amersfoort.
Nog nooit van gehoord. Ik vind ze overigens stevig aan de prijs voor iets wat lijkt op een frame van Alibaba. (300€ voor een zadelpen en klem van Titanium!?).

Ik bouwde zelf voor minder geld een fiets met Ultegra DI2, deda Vinci cockpit en FFWD Ryot wielen met DT swiss naven en titanium zadelpen en zadelpenklem.

Ik krijg ook altijd een beetje jeuk van "alleskunner" fietsen. Het is heel simpel een fiets met gravelgeometrie stuurt loom en traag op de weg vanwege de slappe balhoofdshoek. Een weg fiets fietst zenuwachtig en vermoeiend op gravel, vanwege de stijle balhoofdshoek. Een "alleskunner" doet alles matig. Dan zou ik liever een goede hebben.
Laatst gewijzigd door Basv.L. op 25 mar 2024 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4537
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 25 mar 2024 10:16

Daar heb je natuurlijk gelijk in Bas, maar zolang je geen wedstrijden rijdt is het allemaal minder belangrijk....

Koen Soon
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 mar 2022 14:07

Koen Soon 25 mar 2024 10:24

Basv.L. schreef: 24 mar 2024 19:51
Koen Soon schreef: 24 mar 2024 14:35
bartdr schreef: 21 mar 2024 13:48 Welke opties zijn er eigenlijk als ik 35mm + vaste spatborden op een titanium racer wil? Ik vind er precies niet direct.
Ik ben zelf ook aan het orienteren naar een nieuwe fiets en ik kwam toevallig deze tegen. https://www.koppel-bikeshop.nl/product- ... -titanium misschien even contact op nemen met de winkel wat de opties zijn wat betreft spatborden. Vond de prijs ook wel aantrekkelijk en de winkel zit in Amersfoort.
Nog nooit van gehoord. Ik vind ze overigens stevig aan de prijs voor iets wat lijkt op een frame van Alibaba. (300€ voor een zadelpen en klem van Titanium!?).

Ik bouwde zelf voor minder geld een fiets met Ultegra DI2, deda Vinci cockpit en FFWD Ryot wielen met DT swiss naven en titanium zadelpen en zadelpenklem.

Ik krijg ook altijd een beetje jeuk van "alleskunner" fietsen. Het is heel simpel een fiets met gravelgeometrie stuurt loom en traag op de weg vanwege de slappe balhoofdshoel. Een weg fiets fiets zenuwachtig en vermoeiend op gravel, vanwege de stijle balhoofdshoek. Een "alleskunner" doet alles matig. Dan zou ik liever een goede hebben.
Ik ben het met je eens dat een "alles kunner" ook niet mijn voorkeur heeft. Jeuk krijg ik er niet van gelukkig en het is voor iemand die maar 1 fiets wil wellicht een uitkomst. Maar ik heb zelf al een gravel fiets (canyon grizl) dus mijn andere fiets moet juist wat lichter wendbaarder zijn.
Maar ze hebben bij die winkel meerdere modellen titanium fietsen (ook carbon en staal trouwens) dus wellicht dat er wat tussen zit. En voor een complete titaniumfiets (die je dus niet zelf hoeft op te bouwen) vind ik de prijs wel ok. Ik heb natuurlijk geen idee hoe "custom" de geometrie is, wat het frame weegt enz. Maar ik kwam het tegen dus ik dacht misschien is het een uitkomst. Ik ga zelf binnenkort wel even langs om in het echt even te kijken.

Gebruikersavatar
Basv.L.
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 aug 2023 09:29
Locatie: Dordrecht

Gebruikersavatar Basv.L. 25 mar 2024 11:13

Koen Soon schreef: 25 mar 2024 10:24
Basv.L. schreef: 24 mar 2024 19:51
Koen Soon schreef: 24 mar 2024 14:35

Ik ben zelf ook aan het orienteren naar een nieuwe fiets en ik kwam toevallig deze tegen. https://www.koppel-bikeshop.nl/product- ... -titanium misschien even contact op nemen met de winkel wat de opties zijn wat betreft spatborden. Vond de prijs ook wel aantrekkelijk en de winkel zit in Amersfoort.
Nog nooit van gehoord. Ik vind ze overigens stevig aan de prijs voor iets wat lijkt op een frame van Alibaba. (300€ voor een zadelpen en klem van Titanium!?).

Ik bouwde zelf voor minder geld een fiets met Ultegra DI2, deda Vinci cockpit en FFWD Ryot wielen met DT swiss naven en titanium zadelpen en zadelpenklem.

Ik krijg ook altijd een beetje jeuk van "alleskunner" fietsen. Het is heel simpel een fiets met gravelgeometrie stuurt loom en traag op de weg vanwege de slappe balhoofdshoel. Een weg fiets fiets zenuwachtig en vermoeiend op gravel, vanwege de stijle balhoofdshoek. Een "alleskunner" doet alles matig. Dan zou ik liever een goede hebben.
Ik ben het met je eens dat een "alles kunner" ook niet mijn voorkeur heeft. Jeuk krijg ik er niet van gelukkig en het is voor iemand die maar 1 fiets wil wellicht een uitkomst. Maar ik heb zelf al een gravel fiets (canyon grizl) dus mijn andere fiets moet juist wat lichter wendbaarder zijn.
Maar ze hebben bij die winkel meerdere modellen titanium fietsen (ook carbon en staal trouwens) dus wellicht dat er wat tussen zit. En voor een complete titaniumfiets (die je dus niet zelf hoeft op te bouwen) vind ik de prijs wel ok. Ik heb natuurlijk geen idee hoe "custom" de geometrie is, wat het frame weegt enz. Maar ik kwam het tegen dus ik dacht misschien is het een uitkomst. Ik ga zelf binnenkort wel even langs om in het echt even te kijken.
Ik ben zelf fietsenmaker/verkoper, en heb enig zicht op de inkoopprijzen. Ik gok dat ze minder betalen voor een frameset dan ik destijds heb betaald vanwege de de kwantiteit. Dan verwacht ik dat er de inkoop van alle materialen ergens tussen de 2500-3000 euro zit.

Daarnaast heb je bij Van Nicholas en J Guillem voor een redelijk vergelijkbare fiets met elektronisch schakelen en een aero wielset van een gerenommeerd merk. Helaas wel zonder volledig geïntegreerde kabels. Maar daar is met diverse OEM en aftermarket voorvorken ook een oplossing in te vinden.

Koen Soon
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 mar 2022 14:07

Koen Soon 25 mar 2024 13:04

Basv.L. schreef: 25 mar 2024 11:13
Koen Soon schreef: 25 mar 2024 10:24
Basv.L. schreef: 24 mar 2024 19:51

Nog nooit van gehoord. Ik vind ze overigens stevig aan de prijs voor iets wat lijkt op een frame van Alibaba. (300€ voor een zadelpen en klem van Titanium!?).

Ik bouwde zelf voor minder geld een fiets met Ultegra DI2, deda Vinci cockpit en FFWD Ryot wielen met DT swiss naven en titanium zadelpen en zadelpenklem.

Ik krijg ook altijd een beetje jeuk van "alleskunner" fietsen. Het is heel simpel een fiets met gravelgeometrie stuurt loom en traag op de weg vanwege de slappe balhoofdshoel. Een weg fiets fiets zenuwachtig en vermoeiend op gravel, vanwege de stijle balhoofdshoek. Een "alleskunner" doet alles matig. Dan zou ik liever een goede hebben.
Ik ben het met je eens dat een "alles kunner" ook niet mijn voorkeur heeft. Jeuk krijg ik er niet van gelukkig en het is voor iemand die maar 1 fiets wil wellicht een uitkomst. Maar ik heb zelf al een gravel fiets (canyon grizl) dus mijn andere fiets moet juist wat lichter wendbaarder zijn.
Maar ze hebben bij die winkel meerdere modellen titanium fietsen (ook carbon en staal trouwens) dus wellicht dat er wat tussen zit. En voor een complete titaniumfiets (die je dus niet zelf hoeft op te bouwen) vind ik de prijs wel ok. Ik heb natuurlijk geen idee hoe "custom" de geometrie is, wat het frame weegt enz. Maar ik kwam het tegen dus ik dacht misschien is het een uitkomst. Ik ga zelf binnenkort wel even langs om in het echt even te kijken.
Ik ben zelf fietsenmaker/verkoper, en heb enig zicht op de inkoopprijzen. Ik gok dat ze minder betalen voor een frameset dan ik destijds heb betaald vanwege de de kwantiteit. Dan verwacht ik dat er de inkoop van alle materialen ergens tussen de 2500-3000 euro zit.

Daarnaast heb je bij Van Nicholas en J Guillem voor een redelijk vergelijkbare fiets met elektronisch schakelen en een aero wielset van een gerenommeerd merk. Helaas wel zonder volledig geïntegreerde kabels. Maar daar is met diverse OEM en aftermarket voorvorken ook een oplossing in te vinden.
Ik begrijp je punt denk ik, maar is dat niet iets waar je altijd tegenaan loopt als je zelf zaken voor inkoop prijs kan kopen en in elkaar kan zetten? Overigens verkopen ze bij de betreffende winkel ook J Guillem fietsen.

Gebruikersavatar
Basv.L.
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 aug 2023 09:29
Locatie: Dordrecht

Gebruikersavatar Basv.L. 25 mar 2024 16:15

Tuurlijk, maar het zou mooi geweest zijn als ze tussen de gerenommeerde merken en zelfbouw uit waren gekomen. Ik zou in jouw geval dan eerder een Major nemen en een Deda DCR of, Ridley X-ride of EXS voorvork zodat de kabels mooi binnendoor lopen.

Jack77
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 31 aug 2022 18:46

Jack77 25 mar 2024 19:21

Als je een titanium met service wil, zou ik ook uitkijken naar een J.Guillem of een Pilot. (Eerder dan Van Nicholas, vind ik persoonlijk.) Of naar merk-titanium uit het buitenland, aangeboden door een lokale dealer. Maar zo'n import/huismerk via een NL-winkel lijkt mij alvast niet meteen een echte meerwaarde ten opzichte van zelf in het buitenland te gaan shoppen. Er is zoveel moois te vinden, van betrouwbare aanbieders. Soms zelfs volledig custom. Zelfs met transport- en invoerkosten erbij (bvb. uit de UK of de VS), kom je niet noodzakelijk duurder uit.

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 26 mar 2024 12:16

Basv.L. schreef: 22 mar 2024 19:50
bartdr schreef: 21 mar 2024 13:48 Welke opties zijn er eigenlijk als ik 35mm + vaste spatborden op een titanium racer wil? Ik vind er precies niet direct.
Op de J Guillem Major passen spatbord en 35 millimeter. Of het tegelijk kan weet ik niet. Dan zou je J.W. een mailtje moeten sturen. Hij kan je daar vast bij helpen.
Nagevraagd en ik krijg dit als antwoord:
"Ik denk 32mm maar hangt zoveel af van welke velg, welke band, welk profiel, welke spatborden. Vandaar dat we tegenwoordig gewoon de ruimte doorgeven tussen de chain stays als vaste maat."

Ik interpreteer dat als: 30mm wel, 32mm zal (heel) krap zijn.

Gebruikersavatar
Basv.L.
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 aug 2023 09:29
Locatie: Dordrecht

Gebruikersavatar Basv.L. 26 mar 2024 12:25

Jack77 schreef: 25 mar 2024 19:21 Als je een titanium met service wil, zou ik ook uitkijken naar een J.Guillem of een Pilot. (Eerder dan Van Nicholas, vind ik persoonlijk.) Of naar merk-titanium uit het buitenland, aangeboden door een lokale dealer. Maar zo'n import/huismerk via een NL-winkel lijkt mij alvast niet meteen een echte meerwaarde ten opzichte van zelf in het buitenland te gaan shoppen. Er is zoveel moois te vinden, van betrouwbare aanbieders. Soms zelfs volledig custom. Zelfs met transport- en invoerkosten erbij (bvb. uit de UK of de VS), kom je niet noodzakelijk duurder uit.
Eens, maar volgens mij valt Pilot een beetje buiten het prijsbereik. Service van Van Nicholas/Accell laat wat te wensen over helaas. Toen ik de Koga Kimera had heb ik daar meerdere malen slechte ervaringen mee gehad.

Plaats reactie