Hallo mensen ik wil graag wat advies van jullie over het kopen van nieuwe velgen voor een zwaar gewicht.
Ik ben namelijk 110 KG en heb al enig onderzoek gedaan.
Ikzelf zit nu te twijfelen tussen:
Handgespaakte wielen voor zwaargewichten van http://www.bikexperto.com/
volgens zoran zijn de Ambrosio FCS 28 erg goed.
of
Easton Vista velgen.
Graag zal ik van jullie weten wat jullie voorkeur is en ervaring.
of misschien weet iemand nog een betere keuze.
Mijn budget licht rond de 250 euro voor een setje.
Alvast bedankt
Nieuwe velgen zwaargewicht
-
- Forum-lid
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59
Mavic CXP 33 met goede naven en 36 goede spaken per wiel kunnen - mits gemaakt door een vakman - de basis zijn van een oerdegelijk setje. Ik spreek uit ervaring. ( 105 kg )
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
Volgens deze Duitser is de CXP33 ook niet alles:
http://www.radplan-delta.de/rennradtechnik/felgen.html
Hufterproof is de Rigida DP 18:
Wordt ook heel veel op snelle tandems gebruikt.
Wat duurder en mooier en gezien de naam misschien nog beter is deze:
http://www.dtswiss.com/index.asp?fuseac ... tail&id=16
http://www.radplan-delta.de/rennradtechnik/felgen.html
Hufterproof is de Rigida DP 18:
Wordt ook heel veel op snelle tandems gebruikt.
Wat duurder en mooier en gezien de naam misschien nog beter is deze:
http://www.dtswiss.com/index.asp?fuseac ... tail&id=16
Roadster
Ik zou niet voor systeemwielen gaan als het je enige set is. Hoge aluminium velgen laten inspaken door een goede wielenbouwer is volgens mij het verstandigst. Bewezen onverwoestbaar en daarnaast zeer betaalbaar zijn de al genoemde Rigida DP18 velgen. Ongeveer hetzelfde profiel hebben de DT Swiss RR1.2 en Velocity Deep V velgen, maar de laatste zijn lastig te verkrijgen. De DT velgen zijn weer een stuk duurder dan de Rigida's. De DTs zien er wat vlotter uit, maar je kunt altijd voor een paar euro's een leuke set stickers zelf ontwerpen om op de Rigida's te plakken
het is niet mijn enige zet ik ben nu in bezit van weinmann velgen TR18 ook hangespaakt. Echter willen deze velgen regelmatig een slagje vertonen en daar heb ik nu ondertussen een beetje genoeg van.
Vandaar dat ik zoiets had van als die easton circuit wielen zo goed zijn als iedereen zegt dan moet het maar honderd euro meer kosten.
Het enige nadeel wat je dan weer hebt is dat als je dan een slagje hebt waarschijnlijk de velgen terug moeten naar easton.
Maarja welke velgen zijn beter hand gespaakte of easton circuit.
PS ik weet ook niet wat hand gespaakte velgen wegen maar de easton velgen zijn wel redelijk licht natuurlijk.
Alvast bedankt voor de volgende reacties.
Vandaar dat ik zoiets had van als die easton circuit wielen zo goed zijn als iedereen zegt dan moet het maar honderd euro meer kosten.
Het enige nadeel wat je dan weer hebt is dat als je dan een slagje hebt waarschijnlijk de velgen terug moeten naar easton.
Maarja welke velgen zijn beter hand gespaakte of easton circuit.
PS ik weet ook niet wat hand gespaakte velgen wegen maar de easton velgen zijn wel redelijk licht natuurlijk.
Alvast bedankt voor de volgende reacties.
Voor een zwaardere rijderdie toch comfort willen hebben maar ook een strakke wielset zou ik zeker de Marchisio Solida overwegen. adviesprijs rond de € 500,00 en vrijwel onverwoestbaar. Dit alles met een relatief laag gewicht van 1800 gram.
Je kan zelfs via de importeur de wielen krijgen met stickers die passen bij de kleur van je fiets.
mvg
karsten
Je kan zelfs via de importeur de wielen krijgen met stickers die passen bij de kleur van je fiets.
mvg
karsten
Kaalpani
hier een erg zware rijder met 4 jaar al dezelfde dp18 velgen en er erg tevreden over.
aan de andere kant, Zoran heeft best wel een goede naam, dus als hij ambrosio's aanbeveelt boven de dp18, zou ik de gok wel durven wagen (als kosten vergelijkbaar zijn)
bij slagen in systeemwielen hoeven de wielenm toch niet terug naar easton, met de juiste sleutel kan je dit zelf (mits kundig genoeg) of je fietsenboer (mits kundig gemoeg) ?
aan de andere kant, Zoran heeft best wel een goede naam, dus als hij ambrosio's aanbeveelt boven de dp18, zou ik de gok wel durven wagen (als kosten vergelijkbaar zijn)
bij slagen in systeemwielen hoeven de wielenm toch niet terug naar easton, met de juiste sleutel kan je dit zelf (mits kundig genoeg) of je fietsenboer (mits kundig gemoeg) ?
Over de Marchisio SOLID A heb ik ook berichten gelezen dat ze hun naam niet alle eer aandoen. Zou dat niet doen als je op zeker wilt gaan. MAVIC CXP 30 zijn ook uitstekend. Zwaarder en steviger dan de cxp 33 van mavic maar wel wat lichter dan dp18 van rigida en minstens zo solide. Worden nieuw geloof ik niet meer gemaakt maar links en rechts zeker nog wel verkrijgbaar.