wigjes om je schoenen scheef te zetten
Ik ben via die forum op deze link gekomen:
http://www.bikefit.com/products.php
Daar worden wigjes verkocht die ervoor kunnen zorgen dat mensen waarvan hun voeten niet helemaal recht staan geen last van hun voeten krijgen bij het fietsen.
Ik sta zelf allerminst recht, ook nuchter, en heb er last van dat ik bij lange tochten last krijg van de buitenkanten van mijn voeten. Precies dit staat ook die website. Mijn hele benen bewegen overigens niet recht, mijn knieen raken regelmatig de top tube van m'n frame.
Nu ben ik op zoek naar een leverancier in NL voor die Wigjes. Weet iemand een plek waar ik die dingen kan kopen / uitproberen?
Alvast bedankt.
http://www.bikefit.com/products.php
Daar worden wigjes verkocht die ervoor kunnen zorgen dat mensen waarvan hun voeten niet helemaal recht staan geen last van hun voeten krijgen bij het fietsen.
Ik sta zelf allerminst recht, ook nuchter, en heb er last van dat ik bij lange tochten last krijg van de buitenkanten van mijn voeten. Precies dit staat ook die website. Mijn hele benen bewegen overigens niet recht, mijn knieen raken regelmatig de top tube van m'n frame.
Nu ben ik op zoek naar een leverancier in NL voor die Wigjes. Weet iemand een plek waar ik die dingen kan kopen / uitproberen?
Alvast bedankt.
Cinelli Pro Estrada, Campa Centaur carbon compact, 3x Alpe d'HuZes 2011
- de zwarten
- Forum-lid HC
Al gewoon via de website proberen bestellen?
Of ge-iemeeld naar het adres onder het kopje contact?
Ikzelf heb 1 voet die meer scheefstaat dan de ander. Misschien overkill, maar ik ben bij een podoloog geweest, die heeft de druk in mijn voetzolen gemeten als ik rechtop sta, en op basis daarvan custom zooltjes laten maken die het verschil opvangen. Sindsdien geen last meer (maar 170 euro armer).
Of ge-iemeeld naar het adres onder het kopje contact?
Ikzelf heb 1 voet die meer scheefstaat dan de ander. Misschien overkill, maar ik ben bij een podoloog geweest, die heeft de druk in mijn voetzolen gemeten als ik rechtop sta, en op basis daarvan custom zooltjes laten maken die het verschil opvangen. Sindsdien geen last meer (maar 170 euro armer).
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®

Klooien met wigjes (zo ook met ophogen van pedalen ed.) is alles behalve slim.
Ik zou naar een goede podoloog gaan en die advies vragen, een set op maat gemaakte steunzolen deed voor mij wonderen!
Na een dag lopen kon ik 's avonds niet meer op mijn voeten staan zoveel pijn had ik, na een half/3 kwart jaar met op maat gemaakte steunzolen te hebben gelopen heb ik nooit meer last, kan nu weer met slappe sneeker schoenen ed. lopen zonder problemen.
Dus ik zou informatie inwinnen bij een goede podoloog inplaats van het probleem misschien verergeren door met wigjes te gaan "klooien"
Succes.
Ik zou naar een goede podoloog gaan en die advies vragen, een set op maat gemaakte steunzolen deed voor mij wonderen!
Na een dag lopen kon ik 's avonds niet meer op mijn voeten staan zoveel pijn had ik, na een half/3 kwart jaar met op maat gemaakte steunzolen te hebben gelopen heb ik nooit meer last, kan nu weer met slappe sneeker schoenen ed. lopen zonder problemen.
Dus ik zou informatie inwinnen bij een goede podoloog inplaats van het probleem misschien verergeren door met wigjes te gaan "klooien"
Succes.
mijn Flickr
Heb die dingen ooit in Engeland besteld voor een fietsmaatje, ben even kwijt via welke site.
Als je even langs de ijzerhandel gaat en een paar ringetjes en schroefjes koopt bereik je overigens hetzelfde.
Ben het overigens met Jaap eens dat zelf gaan klooien niet zo slim is.
Als je even langs de ijzerhandel gaat en een paar ringetjes en schroefjes koopt bereik je overigens hetzelfde.
Ben het overigens met Jaap eens dat zelf gaan klooien niet zo slim is.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
jaapieo schreef:Klooien met wigjes (zo ook met ophogen van pedalen ed.) is alles behalve slim.......
(edit)
Succes.
+1!!!!!!
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Tja, ik heb alleen net gloednieuwe Sidi schoenen waar echt geen zooltje meer bij gaat passen. Zitten zuigend zeg maar. Vandaar mijn uitweg naar deze oplossing.
Ik begrijp dat een podoloog het absoluut beter kan, daar twijfel ik echt niet aan.
De tip van de ringetjes vind ik ovetigens wel een mooie, dat kost echt geen bal en kan ik wel testen of het met de stand van m'n voeten op te lossen is.
Ik begrijp dat een podoloog het absoluut beter kan, daar twijfel ik echt niet aan.
De tip van de ringetjes vind ik ovetigens wel een mooie, dat kost echt geen bal en kan ik wel testen of het met de stand van m'n voeten op te lossen is.
- de zwarten
- Forum-lid HC
Frits1980 schreef:Tja, ik heb alleen net gloednieuwe Sidi schoenen waar echt geen zooltje meer bij gaat passen.
Klinkt een beetje als de stiefzus van Assepoes. Die kreeg haar voet er ook niet in, en sneed er prompt een stuk af om toch maar in dat muiltje te passen.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®

Als je een set Specialized zooltjes koop krijg je allemaal van die plastic dingen om je voet scheef te zetten (of recht :p )
Goed nieuws! Mijn verzekering vergoed voor 200 euro een podoloog. 
Dus ik ga binnenkort maar eens een afspraak maken.
@de zwarten, ik zal erover nadenken... uhm... Nee, ik doe het toch niet.
Ik kwam erachter dat er ook nog een sidi zooltje in ligt, dus waarschijnlijk wordt dat vervangen door een prof zool van de podoloog denk ik.

Dus ik ga binnenkort maar eens een afspraak maken.
@de zwarten, ik zal erover nadenken... uhm... Nee, ik doe het toch niet.

Ik kwam erachter dat er ook nog een sidi zooltje in ligt, dus waarschijnlijk wordt dat vervangen door een prof zool van de podoloog denk ik.
Nu nog even een vervolgvraag, waar vind ik in NL de beste wielrenpodoloog?
Een podoloog vinden is niet zo moeilijk, maar ik wil eigenlijk wel dat hij/zij me op m'n fiets ziet zitten en dat gaat analyseren.
Ik hoor het graag!
Een podoloog vinden is niet zo moeilijk, maar ik wil eigenlijk wel dat hij/zij me op m'n fiets ziet zitten en dat gaat analyseren.
Ik hoor het graag!
-
- Forum-lid
Heb ze niet allemaal uitgeprobeerd -misschien een leuk onderwerp voor een artikel in Fiets?- maar ben een paar maanden terug bij Lucas Bos in Renkum geweest. Fiets meenemen, stukje fietsen en hij past je positie aan + hij heeft zooltjes en wigjes. Zit sindsdien een stuk lekkerder; heb wel het idee dat hij er verstand van heeft. Succes!