Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gios new carbon lite

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5584
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 15 aug 2007 14:16

Doe mij die Litespeed Archon maar, kwijl, kwijl...... ;-)
prijskaartje van dat frame??????
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

mspoon
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 15 jul 2007 11:52

mspoon 15 aug 2007 14:19

Amclassic, Je moet eerst goed lezen wat ik schrijf voordat je je bek zomaar een douw geeft, het levert ook totaal geen bijdrage aan dit topic, mijn nieuwsgierigheid waarom Mao geen orca wil was mijn vraag, omdat hij toch ook open staat voor andere merken als ik het zo lees. De vraag was aan Mao gericht, jouw voorkeur is wel duidelijk.
Orbea Orca, What Else?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27578
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 aug 2007 14:23

KAPPEN MET DAT GEZEUR OVER DIE F*CKING ORCA !!!
KAPPEN MET DAT GEZEUR OVER DIE F*CKING ORCA !!!
KAPPEN MET DAT GEZEUR OVER DIE F*CKING ORCA !!!
KAPPEN MET DAT GEZEUR OVER DIE F*CKING ORCA !!!
KAPPEN MET DAT GEZEUR OVER DIE F*CKING ORCA !!!
KAPPEN MET DAT GEZEUR OVER DIE F*CKING ORCA !!!
KAPPEN MET DAT GEZEUR OVER DIE F*CKING ORCA !!!

mspoon
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 15 jul 2007 11:52

mspoon 15 aug 2007 14:30

MAAR HIJ ZOEKT EEN GOEIE FIETS, GEEN VAATDOEK
MAAR HIJ ZOEKT EEN GOEIE FIETS, GEEN VAATDOEK
MAAR HIJ ZOEKT EEN GOEIE FIETS, GEEN VAATDOEK
MAAR HIJ ZOEKT EEN GOEIE FIETS, GEEN VAATDOEK
MAAR HIJ ZOEKT EEN GOEIE FIETS, GEEN VAATDOEK
MAAR HIJ ZOEKT EEN GOEIE FIETS, GEEN VAATDOEK
MAAR HIJ ZOEKT EEN GOEIE FIETS, GEEN VAATDOEK
Orbea Orca, What Else?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27578
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 aug 2007 14:32

Ok, nog 1x dan.

Hij zoekt een Italiaan. En uit welk land komt die Orca ook alweer?

Als hij een stijve fiets zoekt uit een niet-Italiaans land kan ik wel 15 fietsen noemen die allemaal stijver en goedkoper zijn dan de Orca.

Dat jij helemaal lyrisch bent over die Orca begrijpen we nu wel.

rik.a
Forum-lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 10 jun 2007 14:50

rik.a 15 aug 2007 14:37

begrijpen wel maar snappen???

doe mij ook die litespeed maar (idd kwijl kwijl :p )

waarom was colnago eigenlijk geen optie??
Verstand op nul, Blik op oneindig & GAAN!!!
TWC PIJNENBURG
Gazelle

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 15 aug 2007 14:41

havana schreef:Ok, nog 1x dan.

Hij zoekt een Italiaan. En uit welk land komt die Orca ook alweer?

Als hij een stijve fiets zoekt uit een niet-Italiaans land kan ik wel 15 fietsen noemen die allemaal stijver en goedkoper zijn dan de Orca.

Dat jij helemaal lyrisch bent over die Orca begrijpen we nu wel.


Joh laat je niet zo opnaaien...

Inmiddels kijkt de TS ook naar niet-Italiaans titanium...

mspoon
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 15 jul 2007 11:52

mspoon 15 aug 2007 14:41

Havanna, Je hebt gelijk, noem ze alle 15 en we kunnen dit hoofdstuk afsluiten. Dan kan Mao ook weer rustig en onbezorgt slapen. Hmmmm, ja die Orca bevalt me wel. Wil je er is een stukje op fietsen? . Ik ben niet merk gebonden, stap misschien volgend jaar wel op een Italiaan, tenzij ik ga zwabberen natuurlijk.
Orbea Orca, What Else?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27578
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 aug 2007 14:46

Iets met plaat en kop enzo.

Anyway: TS, informeer eens aan Livio naar zijn bevindingen m.b.t. Van Nicholas! Vind het persoonlijk schitterende fietsen.

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 15 aug 2007 15:08

De enige mooie italiaanse fietsen die ik in het profpeleton zie fietsen (voor zover dat een referentie kan zijn althans) zijn de zwarte tijdloze colnago's van de Rabobank. En zelfs die zijn niet eens italiaans afgemonteerd. Bovendien de mooiste italiaanse frames ooit gemaakt zijn toch van staal...... (zie ook de dreambike thread)

[img=http://img394.imageshack.us/img394/6002 ... einue8.jpg]

De amerikanen zijn goed in titanium, de overige europeanen zijn goed in alumniumimiumium, de aziaten zijn goed in carbon.... zo ken ik nog wel een paar vooroordelen. Als je iets exclusiefs wilt hoef je natuurlijk niet perse bij een italiaan uit te komen, zeker niet als je een polderjongen bent van 95kg. Bovendien, alle zoektochten kennen een bepaalde ingang. En als je begint met te zeggen dat je een italiaan wilt, kan het toch best mogelijk zijn dat je zoektocht je uiteindelijk leidt naar Hollands Titanium.

De een valt op kleurtjes, de andere op verchroomde en gedetailleerde lugs, de ander op shimano of campa, de ander weer puur op snelheid, en de ander let alleen op de centen.... Een keuze maken is ook een keuze.

Ik zou gaan als ik mao was voor een titanium frame met italiaanse onderdelen in plaats van je te fixeren op een italiaans frame met "overige" onderdelen.

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 15 aug 2007 15:12

Auke schreef:Een keuze maken is ook een keuze.
Fraai. :D

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 15 aug 2007 15:18

Auke schreef:De enige mooie italiaanse fietsen die ik in het profpeleton zie fietsen (voor zover dat een referentie kan zijn althans) zijn de zwarte tijdloze colnago's van de Rabobank. En zelfs die zijn niet eens italiaans afgemonteerd. Bovendien de mooiste italiaanse frames ooit gemaakt zijn toch van staal...... (zie ook de dreambike thread)

http://img394.imageshack.us/img394/6002 ... einue8.jpg


De amerikanen zijn goed in titanium, de overige europeanen zijn goed in alumniumimiumium, de aziaten zijn goed in carbon.... zo ken ik nog wel een paar vooroordelen. Als je iets exclusiefs wilt hoef je natuurlijk niet perse bij een italiaan uit te komen, zeker niet als je een polderjongen bent van 95kg. Bovendien, alle zoektochten kennen een bepaalde ingang. En als je begint met te zeggen dat je een italiaan wilt, kan het toch best mogelijk zijn dat je zoektocht je uiteindelijk leidt naar Hollands Titanium.

De een valt op kleurtjes, de andere op verchroomde en gedetailleerde lugs, de ander op shimano of campa, de ander weer puur op snelheid, en de ander let alleen op de centen.... Een keuze maken is ook een keuze.

Ik zou gaan als ik mao was voor een titanium frame met italiaanse onderdelen.


Kan Auke alleen maar bevestigen. Mijn zoektocht begon naar een italiaans stalen frame (zie ook forum), niet vanwege mijn gewicht (65kg) maar looks/emotie etc.. Uitgekomen bij Van Nicholas Titanium afgemonteerd met Campa Chorus en Eurus wielen (foto's in VN topic). Kan alleen maar zeggen perfect voor lekkere duurtochten in NL en daar buiten. Je moet natuurlijk niet met 80 km/u de Marmotte afwillen. Al hoewel stuurkunst is denk ik belangrijker dan stijfheid.
80 km/u ga ik nog wel eens proberen trouwens.
What makes the boat go faster?

Plaats reactie