Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gios new carbon lite

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 15 aug 2007 15:24

[/quote] Je moet natuurlijk niet met 80 km/u de Marmotte afwillen. Al hoewel stuurkunst is denk ik belangrijker dan stijfheid.
80 km/u ga ik nog wel eens proberen trouwens. [/quote]

Ik kan me de afdalingen van Pedro Delgado nog herinneren.... als die geen 100 reed op een stalen frame... Reed PDM destijds niet op Concorde?

http://www.youtube.com/watch?v=Ac7ZfIM9rZc

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 15 aug 2007 15:28

Auke schreef:
Je moet natuurlijk niet met 80 km/u de Marmotte afwillen. Al hoewel stuurkunst is denk ik belangrijker dan stijfheid.
80 km/u ga ik nog wel eens proberen trouwens. [/quote]

Ik kan me de afdalingen van Pedro Delgado nog herinneren.... als die geen 100 reed op een stalen frame... Reed PDM destijds niet op Concorde?
[/quote]

Wat ik zeg: stuurkunst belangrijker dan al het ..... over stijfheid. ;)
What makes the boat go faster?

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 15 aug 2007 15:34

1879 ik bedoel 1987

allemaal staal
http://www.youtube.com/watch?v=2QO9CfgoZ5c

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 15 aug 2007 16:55

ha, een Tommasini! Niets mooier natuurlijk ;-) (of het moest een orca zijn, btw, de euskadi's reden toch niet op de orca maar wel de opal?)
maar om op de vraag terug te komen: Ik zou persoonlijk voor een alu Cannondale gaan (CAAD 8 SI), die moet het wel houden met jouw lengte/gewicht...
Als het Italiaans carbon moet zijn: Is Kuota geen optie (zeg het maar als die niet goed is voor grote maten of quà stijfheid...)?
Een mooie tweedehands stalen frame (pinarello/colnago/bianchi/...Tommasini!) bezorgd je natuurlijk ook veel rijplezier, koop een hele fiets op marktplaats en laat alles eraf halen. Daarna nieuw opbouwen... Maar de stijfheid is dan wel minder.
groeten van een trotse Tommasini bezitter (ie wordt mooier dan die hierboven gepost, beloofd! eind deze maand foto's)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 15 aug 2007 17:22

CAAD9 is beter geschikt met 95 kg dan de CAAD8, dat natuurlijk ook zeker geen slecht frame is. Met de SI cranks is dat een droomfiets voor een uit de kluiten gewassen polderjongen als ik ;-)

mspoon
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 15 jul 2007 11:52

mspoon 15 aug 2007 17:43

De zwarten,Nu je er toch over begint, Ik kan je zeggen het was een ORBEA ORCA 2007 afgemonteerd met Sram waar de euskadies deze tour op reden, voor meer Informatie kijk is op orbea.com, ik wil er niet teveel over uitwijken, maar omdat er nog weinig verkocht zijn, zijn er ook weinig referenties van. Ik bedoel welk fabrikant geeft nou levenslange garantie en geen gewichts beperking op.
Orbea Orca, What Else?

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4534
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 15 aug 2007 17:52

@ Auke
Ik ken je niet maar bedankt voor de gerustellende worden , iemand die 40 gemiddeld op z,n cv heeft staan neem ik altijd serieus zeker als deze met Boogerd heeft gereden.
Als ik alleen rij max 30 a 33 gem. p/u en dan tussen de 60 en 100 km , en zal echt niet als blinde de Col de la Croix de Fer af fietsen, als vader zijn heb je toch zo je verantwoordelijkheid .
Het is wel zo met de fiets (en zeker de velgen) die ik nu heb, als ik goed aanzet in een bocht dan komen de velgen wel tegen de rem blokjes aan, dat kan dus beter.
@mspoon
Om even op De Orca terug te komen , ja de frames zijn erg mooi , maar naar mijn smaak niet tijdloos.
Het is zo iets als, Sofia Loren was 40 jr geleden mooi en is nu nog mooi , Pamela Anderson was 10 jr geleden mooi (leker) nu een stuk minder en over 10 jr .... je begrijpt me wel denk ik.
Even een vraag tussen door wat maakt de enne titanium fiets beter dan de ander ?

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 15 aug 2007 18:36

mao schreef:@ Auke
Ik ken je niet maar bedankt voor de gerustellende worden , iemand die 40 gemiddeld op z,n cv heeft staan neem ik altijd serieus zeker als deze met Boogerd heeft gereden.
Als ik alleen rij max 30 a 33 gem. p/u en dan tussen de 60 en 100 km , en zal echt niet als blinde de Col de la Croix de Fer af fietsen, als vader zijn heb je toch zo je verantwoordelijkheid .
Het is wel zo met de fiets (en zeker de velgen) die ik nu heb, als ik goed aanzet in een bocht dan komen de velgen wel tegen de rem blokjes aan, dat kan dus beter.
@mspoon
Om even op De Orca terug te komen , ja de frames zijn erg mooi , maar naar mijn smaak niet tijdloos.
Het is zo iets als, Sofia Loren was 40 jr geleden mooi en is nu nog mooi , Pamela Anderson was 10 jr geleden mooi (leker) nu een stuk minder en over 10 jr .... je begrijpt me wel denk ik.
Even een vraag tussen door wat maakt de enne titanium fiets beter dan de ander ?


Dat van die aanlopende remblokjes heb ik zelfs wel eens bij een Lightweight wielset gezien en stijvere wielen schijnen er nauwelijks te zijn. Het is ook maar net hoe dicht de remblokjes op de velg zijn afgesteld natuurlijk, maar je zult merkbaar verschil merken bij een stijve wielset. Wat dat betreft zit je bij de italianen goed (campagnolo eurus of zonda, prima wielen).

Wat een titanium fiets beter maakt dan een ander? Zou ik zo niet weten, weet wel dat ik Gina Lollobrigida net als Sophia Loren nog steeds een mooie vrouw vind, en zo is het ook met titanium. Die zijn zo tijdloos als een stalen frame met verchroomde vorken en lugs, met het voordeel dat titanium je bij lakschade geen roestplekken oplevert. Een fiets met titanium frame lijkt me de ideale trainingsfiets; mooi, duurzaam, pekelbestendig (ideale winterfiets) en strak genoeg voor elke zelfbewuste non-wannabee wielrenner. Als ik het geld had dan ruilde ik zelfs mijn 20 jaar oude Eddy Merkcxs er zo bij in..... ;-)

Misschien staat er iets nuttigs in dit draadje: http://forum.fiets.nl/topic.asp?sort=&page=1&TID=16733

[img=http://www.corriere.it/Media/Foto/2006/ ... /SOFIA.jpg]

[img=http://vargen57.unblog.fr/files/2006/09 ... igida3.jpg]

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 15 aug 2007 20:10

"Om even op De Orca terug te komen , ja de frames zijn erg mooi , maar naar mijn smaak niet tijdloos.
Het is zo iets als, Sofia Loren was 40 jr geleden mooi en is nu nog mooi"

Nou ja, tijdloos en mooi......................................

[img=http://www.laverdad.es/murcia/interacti ... 171106.jpg]

Maar ja, snel on-topic maar weer!!!!!!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

rik.a
Forum-lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 10 jun 2007 14:50

rik.a 15 aug 2007 22:37

over een italiaanse carbonfiets wat afgeraden werd doordat er IEMAND met een orca aankwam is het hele topic geflipt.

@ mao: Maar het is zo de Titanium fietsen door blanke lak nooit meer "lelijk" gevonden gaan worden en je altijd nog meer terugkrijgt bij evt. verkooop.

(Correct me if I'm wrong)!!
Verstand op nul, Blik op oneindig & GAAN!!!
TWC PIJNENBURG
Gazelle

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 15 aug 2007 22:46

Rik.A schreef:over een italiaanse carbonfiets wat afgeraden werd doordat er IEMAND met een orca aankwam is het hele topic geflipt.

@ mao: Maar het is zo de Titanium fietsen door blanke lak nooit meer "lelijk" gevonden gaan worden en je altijd nog meer terugkrijgt bij evt. verkooop.

(Correct me if I'm wrong)!!


Op een mooi titanium frame hoort ook geen blanke lak!!!
Gewoon puur titanium is het mooist!!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Plaats reactie