Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

nieuwe doping rubriek

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 aug 2007 19:21

Omdat het me niet lukt (gaat ergens iets mis) om de discussie te verhuizen open ik hier maar even een nieuw topic voor 't idee van Dutchflandrien.

[quote="Dutchflandrien"]beste forumlezers. gezien de trend over de doping problematiek hierop het forum (continu nieuwe doping topics en het evenvlug weer afsluiten) is dat alle doping onderwerpen maar onder die ene topic (het doping debat) moet opteer ik voor een nieuwe hoofdrubriek met de naam Doping.

ik ben hiervan voorstander. laat hier weten of je ook daarvoor voorstander bent om zodoende de moderators te overtuigen een nieuwe hoofdrubriek aan te maken.[/quote]
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 aug 2007 19:26

Ik zie er zowel positieve als negatieve kanten van. In het wielren topic kunnen we het dan tenminste weer gewoon over wielrennen hebben en alles over doping er meteen uitknikkeren. Maar dan kom ik meteen bij het probleem, wielrennen en doping zijn geen 2 verschillende onderwerpen. Er zit ben ik bang te veel overlap in.

De dopingtopics die geopend werden de laatste tijd kunnen we ook wel naar 't "Café" verplaatsen. Meer dan café praat was 't niet en daarom werd 't ook dicht gegooid, we willen geen censuur op doping toepassen, maar wel het forum leesbaar en toegankelijk houden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37976
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 aug 2007 15:57

Ik ben pertinent tegen een hoofrubriek Doping!!
Het lijkt de afgelopen weken wel alsof dat het het belangrijkste is waar alles om draait in het wielrennen. Een aantal (vooral weinig postende of nieuwe leden, uiteraad met uitzonderingen) mensen vind het nodig om keer op keer negatief op de doping terug te komen en om de discussie weer op te rakelen. Laten we nu hier even proberen om ons verstand te gebruiken en het bij de feiten houden. Een nieuw dopingsgeval of ontwikkeling kan prima in alle redelijkheid worden besproken, het is helaas de realiteit, maar om een een speciale hoofdrubriek voor te openen vind ik zot.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27629
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 12 aug 2007 16:05

What goes around, comes around.

Doping is (al jaren) een heel belangrijk aspect van het wielrennen (of je het nu leuk vindt of niet). Dat er veel over gepraat wordt, en dat het zijdelings bij veel discussies wordt betrokken, is derhalve een logisch gevolg.

Een aparte rubriek, tjsa, waarom niet? Al denk ik niet dat de topics in "Wielrennen" er beter op worden. Dus eigenlijk maar beter niet.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 12 aug 2007 16:07

Leuk als Forum Moderators het oneens zijn met elkaar! Zelf ben ik het oneens om een aparte hoofdrubriek te open mede dankzij de vele onzin in het doping topic de laatste tijd. Lees net twee leuke artikelen over een zuivere tour en de schoonheid van het leiden in De Groene Amsterdammer van 3 augustus jl.. Wat mij betreft beter en zinvoller dan de vele bijdragen in het doping topic. Pas als ik weer onderbouwde commentaren lees in het doping topic zal ik het weer gaan lezen en reageren :-(.
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37976
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 aug 2007 16:14

[quote="Livio Livius"]Leuk als Forum Moderators het oneens zijn met elkaar! [/quote]
Ach, dit is toch een openbaar discussiestuk? En dan mogen wij best een andere mening hebben toch?
Less is bore

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 13 aug 2007 13:24

Volledig mee eens! Het is goed als we over dit lastige vraagstuk openlijk en constructief kunnen discussiëren! Ik ben voor een aparte hoofdrubriek Doping, al zou ik deze rubriek anders willen benoemen. Bijvoorbeeld "dopingproblematiek". Want idd is doping een onlosmakelijk probleem van met name het wielrennen, en dat al vanaf het begin van het ontstaan van het wielrennen in het algemeen. Als mensen kost wat kost willen winnen, zullen ze alles uit de kast halen om dit te bewerkstelligen!

Het probleem is nu zelf zo groot , dat de organisaties dit nu zelf niet kunnen oplossen en iedereen er bij betrekken. De ploegen hebben tegenwoordig ook een deel van het budget apart gezet om het dopinggebruik binnen de eigen ploeg tegen te gaan. En dat blijkt zelfs nog niet voldoende, zie T-mobil. Maar het gaat de goede kant op. De meeste renners worden het nu ook zat en er komen steeds grotere boetes als dopinggebruik is bewezen!
En er wordt openlijk over gesproken. Het wordt in ieder geval niet meer stilgezwegen!

Daarom is het goed om op dit forum met elkaar constructief (opbouwend) te discussiëren hoe dit probleem opgelost kan worden , zo het uberhaupt opgelost kan worden!

Wielrennen is een te mooie sport om kapot te laten gaan door fraudeurs!
Gerardo

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 14 aug 2007 23:07

[quote="Daniel1975"]Ik ben pertinent tegen een hoofrubriek Doping!!
Het lijkt de afgelopen weken wel alsof dat het het belangrijkste is waar alles om draait in het wielrennen. Een aantal (vooral weinig postende of nieuwe leden, uiteraad met uitzonderingen) mensen vind het nodig om keer op keer negatief op de doping terug te komen en om de discussie weer op te rakelen. Laten we nu hier even proberen om ons verstand te gebruiken en het bij de feiten houden. Een nieuw dopingsgeval of ontwikkeling kan prima in alle redelijkheid worden besproken, het is helaas de realiteit, maar om een een speciale hoofdrubriek voor te openen vind ik zot.[/quote]
doping is niet van de laatste weken! en een rubriek ervoor openen is even zot als b.v een rubriek wielen, dat kun je ook als topic posteren onderde rubriek racefietsen of onderdelen.
het is maar waar je voorkeur naar gaat. en gezien men niet graag over doping praat bij het forumbeheer zal die rubriek er niet komen zeker?
zou anders wel gemakkelijk zijn. de mensen die niet willen lezen in die rubriek doen dat dan ook niet. Verder zou je dan wel rechtvaardig streng kunnen optreden in de niet doping rubrieken. m.a.w je gaat de doping centraliseren. na een tijdje is iedereen dat gewoon en zijn de andere rubrieken dan doping vrij.
RIDLEY the speed weapon

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37976
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 aug 2007 23:44

@DF: je hebt tot op heden 1 reactie gekregen hier die volledig achter je voorstel staat. Blijkbaar is de huidige manier van modereren dus zo verkeerd niet en ziet iedereen dat we het proberen zo fair en constructief mogelijk te doen.
Prima dat er in het forumonderdeel "Wielrennen" een algemeen dopingsdraadje komt, wat is daar op tegen?
Less is bore

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 15 aug 2007 00:55

Het past niet in de structuur van het forum als aparte rubriek denk ik.

En, als doping toch al onlosmakelijk verbonden is met de wielersport, kan er toch prima over gepraat worden onder 'wielrennen', als het een topic te veel beinvloed kunnen de moderators altijd ingrijpen. Topics vrijhouden van 'doping' en dat verbannen lijkt mij een onzinnige manier om met het onderwerp om te gaan.

paashaas
Forum-lid
Berichten: 607
Lid geworden op: 05 aug 2005 22:53

paashaas 15 aug 2007 11:11

[quote="*PFW*"]Het past niet in de structuur van het forum als aparte rubriek denk ik.

En, als doping toch al onlosmakelijk verbonden is met de wielersport, kan er toch prima over gepraat worden onder 'wielrennen', als het een topic te veel beinvloed kunnen de moderators altijd ingrijpen. Topics vrijhouden van 'doping' en dat verbannen lijkt mij een onzinnige manier om met het onderwerp om te gaan.[/quote]

Vind ik ook. Trouwens, nu is er al het "doping-debat" en een topic over "EPO", mss kan men daar in de toekomst nog een paar topics aan toevoegen en dan behoud je meer overzichtelijkheid.

Maar het volgende draagt bij tot chaos denk ik: bijvoorbeeld een dopinggeval tijdens de Tour. Als iemand daarover apart een topic wou openen (vino betrapt ofzo) werd dat topic dadelijk gesloten met als motivatie: discussieer daar maar over in het Tour 2007 topic. Zo komt er idd meer chaos in het Tour-topic.

Dus, mss topics als "Vino betrapt" in het vervolg open laten, in de rubriek "wielrennen", dit is eigenlijk een discussie op zich en zorgt anders voor chaos in het grote Tour-topic (5 dagen na het dopinggeval praten sommigen nog over Vino en anderen willen het hebben over de sportieve prestaties van die dag).

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 15 aug 2007 11:43

[quote="Daniel1975"]@DF: je hebt tot op heden 1 reactie gekregen hier die volledig achter je voorstel staat. Blijkbaar is de huidige manier van modereren dus zo verkeerd niet en ziet iedereen dat we het proberen zo fair en constructief mogelijk te doen.
Prima dat er in het forumonderdeel "Wielrennen" een algemeen dopingsdraadje komt, wat is daar op tegen? [/quote]

jullie wisten ook niet hoe vlug je deze topic moest verwijderen uit de rubriek wielrennen en zo vlug mogelijk in forumbeheer wegstoppen zodat de meeste leden deze discussie ontgaat. Want de meeste leden kijken nooit onder forumbeheer. zou anders al meer positieve reacties hebben.

alle doping onderwerpen wegstoppen onder 1 topic is niet interessant om te volgen. en werkt ontmoedigend, dat weet je zelf ook wel. stop maar eens de complete rubriek wielen in een topic.
RIDLEY the speed weapon

Plaats reactie