Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 24 mar 2013 11:20

mrcoffee schreef:Nou Daniel: pak de cola en chips maar alvast :)
Fuentes werkte voor Real Madrid van 2007 tot 2009'
Real Madrid heeft drie jaar gebruikgemaakt van de diensten van dopingarts Eufemiano Fuentes.
Nee nee!!! Ik ben verkeerd begrepen! Real is mij alleen reiskosten verschuldigd!
Fuentes ontkent spelers Real te hebben behandeld
Eufemiano Fuentes heeft nooit spelers van Real Madrid behandeld. Dat zei de Spaanse dopingarts zaterdag.

Foto: ANP Fuentes reageerde daarmee op de rel die ontstaan is nadat hij vrijdag had verklaard dat Real Madrid hem nog geld schuldig was.

De Spaanse club reageerde furieus en liet weten een aanklacht in te dienen tegen Fuentes, omdat hij de suggestie gewekt zou hebben dat Real klant bij hem was. Volgens de Koninklijke was Fuentes bezig 'de publieke opinie te misleiden'.

Fuentes stelt nu dat zijn woorden verkeerd zijn geïnterpreteerd. "Madrid heeft niets te maken met Operacion Puerto, zegt hij.

"Ik ben nog nooit dokter van Real geweest, heb zelfs nog nooit een Madrid-speler een aspirine gegeven." Fuentes benadrukt dat hij er niet op uit was om mensen te beschadigen, maar enkel zijn geld wil incasseren.


Reiskosten

Real geeft toe Fuentes nog geld schuldig te zijn, maar het zou gaan om reiskosten. De arts maakte de kosten toen hij in 2006 getuigde in het proces van Real tegen de Franse krant Le Monde.

Die krant had geschreven dat de Spaanse landskampioen, net als rivaal Barcelona, klant was bij Fuentes. Beide clubs stapten naar de rechter en wonnen het proces.

Fuentes liet eerder al weten dat hij naast wielrenners ook onder meer voetballers, tennissers, atleten en boksers als klanten had.

Namen van sporters die hij onder behandeling had, gaf hij echter nog nooit prijs. Vorige maand onthulde een voormalig voorzitter van Real Sociedad dat die club jarenlang gebruik maakte van de diensten van Fuentes.


Operacion Puerto

Fuentes is momenteel een van de vijf verdachten die voor de rechtbank in Madrid terecht staan vanwege hun aandeel in een grote dopingzaak.

De arts was in 2006 de grote spil in de dopingzaak 'Operacion Puerto', een onderzoek naar grootschalig gebruik van doping in de wielersport.

Omdat Spanje destijds nog geen specifieke antidopingreglementen kende, luidt de aanklacht het in gevaar brengen van de gezondheid van sporters.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 24 mar 2013 12:46

"Ik heb zelfs nog nooit een Madrid-speler een aspirine gegeven.
Dat zullen de meeste doping doctors wel zonder te liegen van hun klanten kunnen zeggen. :P
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 24 mar 2013 17:24

Een mannetje van 23 domineert Gent-Wevelgem, de ploeg van de wetenschappelijke benadering verpulveren de concurrentie in het Criterium International, en zo was het weer een fantastische middag voor de geloofwaardigheid van de wielersport. Chapeau!
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 mar 2013 17:30

Volgens mij werkt Leinders tegenwoordig voor de Russische schaatsbond.

zipper
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 feb 2006 03:58

zipper 24 mar 2013 17:31

timo2.0 schreef:Een mannetje van 23 domineert Gent-Wevelgem, de ploeg van de wetenschappelijke benadering verpulveren de concurrentie in het Criterium International, en zo was het weer een fantastische middag voor de geloofwaardigheid van de wielersport. Chapeau!
De een is moe na 200 km tegen de wind inbeuken bij gevoelstemperaturen van dik onder 0. De ander rijdt fluitend een groep achtervolgers los, rijdt nog een stukkie op zijn achterwiel en ademt niet eens. Tsja..

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 24 mar 2013 17:35

Deed hij weer een wheelie, serieus? Vermoeiend ventje die Sagan, als hij de concurrentie belachelijk blijft maken vraag je je af hoelang het nog duurt voor hij "per ongeluk" een keertje in een sloot belandt.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 24 mar 2013 17:38

timo2.0 schreef:EDIT: verplaatst naar het doping-topic, ik blijf die twee topics met elkaar verwarren.
Beste Timo,

Ik ben zeker voor een kritische benadering gesteund op feiten. Dat laatste mis ik. Als je overal sceptisch tegenover staat dan kun je beter je internet/radio/tv/krant/ opzeggen. Tevens kan je dan ook met goed fatsoen politiek en het bedrijfsleven niet serieus nemen. Corruptie is er overal. Niet goed maar wel een feit en ik heb niet de illusie dat corruptie ooit over gaat. Waar macht is is machtsmisbruik.

Ik sta ook eventueel sceptisch tegenover bepaalde prestaties maar zie toch graag mooie prestaties hetgeen niet inhoud dat ik mijn kop in het zand steek. Ik wil voor mezelf toch in ieder geval de scheiding maken beseffende dat eventueel.......etc.
Je moet toch ergens van kunnen genieten.

Ja Sagan deedt een wheelie. Mag hij blij zijn? Weer niet goed.

Mvg, Zorro
Laatst gewijzigd door Zorro op 24 mar 2013 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

zipper
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 feb 2006 03:58

zipper 24 mar 2013 17:39

timo2.0 schreef:Deed hij weer een wheelie, serieus? .
ja hoor.. en volledig schaamteloos. Een normaal mens hangt op zo'n moment uitgeteld in de dranghekken.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 24 mar 2013 17:44

"Zorro", ik sta zeker niet overal sceptisch tegenover maar de wielersport staat met stip op één bij de zaken waar ik niets meer geloofwaardig aan vind. Zoals je wellicht hebt meegekregen heb ik onlangs opgeschreven welke ploegen en individuele renners mijn plezier in het kijken naar wielrennen vergallen omdat ik ze niet vertrouw. Ik kan momenteel vrijwel dagelijks constateren dat dit rijtje namen mijn wantrouwen keer op keer bevestigt door prestaties te laten zien die anderen wel als "mooi", fraai" of "fantastisch" omschrijven maar die ik het aanzien niet waard vind. Zoals ik moet leren leven met mensen die het wielrennen nog prachtig vinden zo zal jij moeten wennen aan mensen die hun ongeloof niet onder stoelen of banken steken.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
carabo
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 04 mar 2008 15:13

Gebruikersavatar carabo 24 mar 2013 18:07

zipper schreef:
timo2.0 schreef:Deed hij weer een wheelie, serieus? .
ja hoor.. en volledig schaamteloos. Een normaal mens hangt op zo'n moment uitgeteld in de dranghekken.
Hij is dan ook niet een normaal mens maar een absolute toprenner. Verklaar zaken die je jezelf niet voor mogelijk acht te doen niet met wat onnatuurlijks.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 24 mar 2013 18:16

carabo schreef:Hij is dan ook niet een normaal mens maar een absolute toprenner. Verklaar zaken die je jezelf niet voor mogelijk acht te doen niet met wat onnatuurlijks.
Volgens mij maakt "zipper" de vergelijking niet met zichzelf maar met de rest van het peloton profwielrenners. Je mag het leuk vinden of niet, je mag zelfs je vingers in je oren stoppen en heel hard "heroïsch", "talent" en "absolute toprenner" roepen, maar in de wielersport gaat helaas maar al te vaak het aloude adagium "if it's to good to be true it usually is" op.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
carabo
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 04 mar 2008 15:13

Gebruikersavatar carabo 24 mar 2013 18:27

Tja en dan nog, dan wint de volgende. Die is ook winnaar, wat moet ik daar dan van vinden. Dat die te overtuigend sprintte voor de afstand en kou? Ik weet niet wat anders te verwachten dan dat de koers zich ontknoopt en de sterkste/slimste wint.

Moeten ze allemaal stikdood en vol kramp gelijkend een strompelend stel leprosen over de finish hobbelen? Geloof je het dan?

Plaats reactie