Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27574
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 okt 2010 13:45

Maar als hij het out-of-competition heeft genomen, zijn bloed iets te vroeg heeft ingevoreren en dit bloed in de Tour weer heeft geïnjecteerd dan kan het wel. En dat zou ook direct de minimale hoeveelheid verklaren.

Het is een onwaarschijnlijk scenario, maar dat het is scenario van de biefstuk evengoed. Het verhaal van de weekmakers en het liegen over de herkomst van de het vlees zijn in ieder geval niet goed voor de geloofwaardigheid van AC.

johanandijk
Forum-lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 10 mar 2009 20:04
Locatie: Andijk

johanandijk 04 okt 2010 13:54

tsja.

mijn zegen hebben ze ,ik geloof toch al jaren niet meer in schone sport(welke dan ook) en mijn plezier in het kijken naar deze sporten is niet verminderd.
trainen als een beest vreten als een dykwerker. http://www.twitter.com/jjberga" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27574
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 okt 2010 14:16

In de Telegraaf lees ik nu ook dat Vino op die bewuste dag ook getest is. Er wordt beweerd dat hij op een "later tijdstip gegeten heeft" en daardoor niet positief testte.

Lekker geloofwaardig allemaal, het verhaal hangt van toevalligheden en halve waarheden aan elkaar als je het mij vraagt.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 04 okt 2010 15:20

De Telegraaf is als bron ongeveer net zo geloofwaardig als de gemiddelde zelfverklaarde "expert" op dit forum. Bovendien lijkt het (als het al zo is) noemen van een verkeerde herkomst van een stukkie vlees me nou nog niet echt bewijs voor dopingfraude.

Ik wacht even met m'n oordeel totdat er (echte) feiten op tafel komen
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5894
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 04 okt 2010 15:21

Het verhaal veruilde vlees vond ik al ongeloofwaardig. En nu komen er alleen maar vage verhalen en leugens naar boven.

Er is dus rook! En waar rook is, is vuur. Er deugt iets niet aan de verhalen en AC probeert iets te verhullen. De vraag is wat?
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27574
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 okt 2010 15:22

53x11 schreef:De Telegraaf is als bron ongeveer net zo geloofwaardig als de gemiddelde zelfverklaarde "expert" op dit forum. Bovendien lijkt het (als het al zo is) noemen van een verkeerde herkomst van een stukkie vlees me nou nog niet echt bewijs voor dopingfraude.

Ik wacht even met m'n oordeel totdat er (echte) feiten op tafel komen


De Telegraaf is de krant in Nederland die het minst hoeft te rectificeren, waarvan akte. Wat je verder van die krant vindt, moet iedereen zelf bepalen.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 04 okt 2010 15:27

havana schreef:
53x11 schreef:De Telegraaf is als bron ongeveer net zo geloofwaardig als de gemiddelde zelfverklaarde "expert" op dit forum. Bovendien lijkt het (als het al zo is) noemen van een verkeerde herkomst van een stukkie vlees me nou nog niet echt bewijs voor dopingfraude.

Ik wacht even met m'n oordeel totdat er (echte) feiten op tafel komen


De Telegraaf is de krant in Nederland die het minst hoeft te rectificeren, waarvan akte. Wat je verder van die krant vindt, moet iedereen zelf bepalen.


Waar het hier om gaat is dat de Telegraaf (as usual) enorme stemming zit te maken terwijl er feitelijk alleen een of andere koe uit Frankrijk blijkt te komen ipv uit Spanje. Misschien hoeven ze minder te rectificeren omdat ze ook zelden echt nieuws brengen? Ik weet eigenlijk niet zo goed wat je met je statement ("waarvan akte" ) duidelijk wilt maken...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 04 okt 2010 15:33

De telegraaf is niet de bron. Maar de spaanse krant sport.

http://www.sport.es/default.asp?idpubli ... io_PK=1268


Ik ben ook niet zo van de telegraag, maar om nu alles gelijk in de prullenbak te gooien, gaat mij wat te ver.

Het is de optelsom van alle tot nu bekende feiten, verklaringen etc die het voor Contador erg lastig maken. Liegen is nooit handig, wat de reden ook is. Vraag na bij Rasmussen. Die boet nog steeds voor een klein leugentje...:-)

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 04 okt 2010 15:36

Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 04 okt 2010 15:40

@Geer: mijn Spaans is een beetje roestig (...) maar met Google translate kom je een heel eind. De passage waar het om draait:
Spaanse Krant via google translate schreef:During the three days we have been staying in a Novotel Lescare banned him into the kitchen and make use of its facilities: "I've managed in a van, with a stove and a microwave." Under these conditions has cooked for 20 people. Every time the runners approached the 'buffet' of the hotel, stood Olalla cyclists and food: sauces, or touch. You are like children. " Yesterday went to market and bought Pau beef tenderloin, baked potatoes and pasta making, nearly 500 grams per person. Culminated in a salad: "It is the ideal meal to recover from the battle of the Tourmalet. Have been as new. "
Wow, wat een onderzoeksjournalistiek! Indrukwekkend bewijs voor dopinggebruik ook inderdaad...

Misschien heeft die kok wel tegen Contador gezegd dat z'n vleesje uit Spanje kwam, misschien ging het wel niet om deze rundvleessalade, maar om een andere maaltijd, mischien was het vlees wel van 1 of andere illegale slachterij in Spanje en gaf de kok een leugentje om eigen bestwil. Weet jij veel.

Dit is nou precies waarom ik zo'n schurfthekel aan de Telegraaf heb. Een volledig nietzeggend, niets bewijzend feitje opblazen tot iets sensationeel groots. Genoeg niet kritische lezers die het nablaten blijkt maar weer...

@Body: Bruyneel vind ik nou weer niet de meest integere man van het peleton. Helaas doet je linkje het niet!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 04 okt 2010 15:50

@53x11 Kun je geen Spaans????? Hoe overleef jij op deze wereld?? :-p :-)

Het gaat er mij om dat er rondom Contador de firma list en bedrog aan het werk is. Bruyneel vertrouw ik al helemaal niet, hij is de leermeester oprichter en penningmeester van de firma list en bedrog (zoals ik al eerder schreef een aantal pagina's geleden). En wees nu eerlijk. Dat gelul over een stukje vlees geloofd toch niemand meer...?

Tel alles op: en waar rook is, is vuur...tis hier al zo vaak gezegd.

Ik ben een tijdje geleden in de bres voor Dekker gesprongen, dat doe ik dus nooit weer. Niet voor Dekker of een ander. Het verleden heeft uitgewezen dat een positieve test in de meeste gevallen tot een schorsing leidt.

-eric-
Forum-lid
Berichten: 523
Lid geworden op: 10 sep 2009 00:47
Locatie: Kop van Drenthe

-eric- 04 okt 2010 16:04

Wat zijn de gevolgen van schorsing? Moet Contador dan alles wat hij gewonnen heeft in de tour inleveren en wordt Schleck dan alsnog op positie 1 gezet?
Groet,
Eric

-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-

Plaats reactie