Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

4 seasons vs durano

tilion
Forum-lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 12 mei 2010 12:16

tilion 08 feb 2011 13:18

Heeft iemand ervaring met deze banden? Bij een keuze voor toerfieters. met de club tussen de 80 en 150km +avondrondjes van 50km. Met als een van de doelen tilff/bast/tilff.

Goede grip met niet lek rijden zijn de prioriteiten bij de keuze.
Welke is de beste keuze de 4 seasons of de durano, of zelfs de durano s.?

dream
Forum-lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 jan 2005 15:16

dream 08 feb 2011 14:19

In de laatste roadbike stond een test met deze banden, conclusie was dat de conti 4 seasons absoluut de beste band was betreft grip, gewicht en lekbestendigheid.
De durano was duidelijk zwaarder en had meer rolweerstand en was met lekbestendigheid niet zo goed als de conti. Zelfs de normale conti grand prix 24 mm was beter.

tilion
Forum-lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 12 mei 2010 12:16

tilion 08 feb 2011 14:26

Oke, dat tijdschrift heb ik niet. Bedankt voor de snelle reactie.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 08 feb 2011 14:32

Ik heb die test ook gelezen. Ik denk zeker dat deze Conti een uitstekende band is. Maar de resultaten waren wel zodanig extreem positief, dat ik wel een beetje twijfel aan de test. De band combineert de soepelheid en lage rolweerstand van een wedstrijdband, de grip op nat wegdek van een regenband en de slijtvastheid en lekbestendigheid van een zware winterband. De conclusie was ook dat je deze band eigenlijk gewoon het hele jaar kan gebruiken. En dat terwijl ze de lekbestendigheid ook nog eens op twee manieren hebben getest (de Schwalbe en de Conti manier).

roodhoofd
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 07 feb 2009 02:25

roodhoofd 08 feb 2011 14:39

Ik heb die Conti 4 seasons. Geen ervaring met de Durano. Ik was / ben zelf ook wel in de Durano geinteresseerd, maar gezien die testresultaten moet ik daar misschien nog maar eens goed over nadenken.

4 seasons is een prima band - één keer lek in ruim een jaar. Gebruik hem zelf ook voor toerfietsen met de club, kortere en snellere rondjes in de omgeving en daarnaast lange tochten (150 km). Geen klachten over grip of gewicht. Heb een beetje vragen bij de duurzaamheid - toen ik het lek had zag ik dat in de zijwand ook wat scheurtjes zaten... Dat vond ik toch wel snel! Heeft echter nog niet tot hernieuwd lekrijden geleid.

tilion
Forum-lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 12 mei 2010 12:16

tilion 08 feb 2011 16:21

Dus je fietst al ruim een jaar met 1 setje?
Na hoeveel tijd waren de scheurtjes in de zijwand?
Verder is 1x lek in ruim een jaar een goede statistiek, zeker als je ook veel nat wegdek hebt gehad..

rogkat
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 30 jun 2008 22:39

rogkat 08 feb 2011 23:10

Ik rij met Durano (geen ervaring met Conti). Afgelopen jaar op een kleine 6000 km 1 x een lekke band. En die had ik waarschijnlijk ook gehad met conti's daar ik door een berg glas heenreed.
Moet wel eerlijk zeggen dat rolweerstand ed. mij niet heel veel interesseert, als hij maar niet snel lek gaat.
my third love

binkie4
Forum-lid
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 dec 2007 21:06
Locatie: Rotterdam

binkie4 09 feb 2011 00:20

Ik heb vorig jaar Parijs-Roubaix op de Conti's gereden. Ondanks de lage bandenspanning (5,5 bar) en af en toe met de velgrand stotend tegen de kasseien. niet lek gereden.

Van horen zeggen zijn de Durano's ook erg goed.

Plaats reactie