Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Fietsen op Kreta

spikesice
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 jan 2007 20:14

spikesice 09 dec 2007 15:30

Ik ga eind december 3 weken naar kreta toe. Heeft iemand ervaring om daar te fietsen. en weet iemand of je daar racefietsen ook kan huren. ik heb al een beetje gezocht op internet maar kon nog niet iets echt vinden.

Groetjes.

campasuper
Forum-lid
Berichten: 1925
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59

campasuper 09 dec 2007 18:33

Lijkt me niet mee te gaan vallen. Het toerismeseizoen eindigt rond 1 november. Er zullen niet zoveel zaken open zijn.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

airjay
Forum-lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 14 jul 2005 12:23

airjay 09 dec 2007 21:05

Fietsen op Kreta is mogelijk maar soms wel tricky. Er wordt redelijk hard gereden en soms is er weinig ruimte op de weg. Als je heerlijk wilt klimmen moet je zeker naar het Lassíthi-plateau gaan. Een mooie klim, redelijk lang, om vervolgens over de bergkam de hoogvlakte op te rijden waar je een kilometer of 20 volledig vlak kunt fietsen em vervolgens over dezelfde weg weer terug te gaan. Als je vanaf Hersonnisou vertrekt is het een goede 800 meter klimmen.
Andere aanrader is het Katharó-plateau. 1150 meter hoog, te bereiken via een 17 kilometer lange asfaltweg. Prima te doen. Let wel op, op deze hoogvlakte wonen alleen van 20 mei tot 30 november bewoners, het zal er nu dus uitgestorven zijn, neem dus voldoende water en eten mee!

Fietsen huren heb ik geen ervaring mee op Kreta, de meeste verhuurbedrijven zullen nu wel dicht zijn en het materiaal wat ik gezien heb is niet van de beste kwaliteit. Mocht je iets huren, huur dan bij een gerenommeerd verhuurbedrijf (zoals Hertz) met vestigingen over het hele eiland. Als je problemen hebt kan er snel iemand ter plaatse zijn.

Veel plezier op Kreta (had ik ook!)

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5697
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 10 dec 2007 14:25

In rethymnon heb ik goede ervaringen met het fietsen. een paar fietszaken waar je ( in april was het) goede MTB's kunt huren.
Ook is er een Duitse firma die tochten organiseert. Tijdens mijn tochten weinig last van het verkeer gehad daar ik zo goed als direct op secundaire wegen fietste ( o.a. richting een klooster op 800m hoogte).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie