andromeda
13 jan 2008 22:30
[quote="Noppie"]Nu heb ik zaterdag mee gedaan aan de baanclinic in Alkmaar, maar ik heb toch een paar vraagjes over baanwielrennen in velodrome.
1. Wanneer heb je genoeg ervaring om zelf zonder begeleiding mee te doen aan vrije trainingen?
2. Wie bepaalt en hoe men of je wel genoeg ervaring hebt?
3. Hoe lang is een baantraining meestal?
4. Waaruit bestaat een vrije training?
5. Hoeveel renners laten ze toe bij een vrije training?
6. Wat zijn de drukke en rustige tijden om te gaan trainen?
[/quote]
Je hebt de smaak te pakken!
1. Is moeilijk te zeggen, in Amsterdam hebben ze een beginnersclinic waarna je als je die met succes hebt volbracht een aansluitende clinic hebt. In principe zeggen ze daar dat als je de tweede ook succesvol hebt afgerond je klaar bent voor een vrije training. Vooropgesteld dat je het allemaal onder de kniet hebt.
2. In amsterdam bepalen zij dus wanneer je klaar bent maar je kan er op een vrije training gewoon naartoe gaan, ze vragen niet om een certificaat of zoiets dergelijks.
3. een uur of twee geloof ik zo uit mijn hoofd.
4. nergens uit, iedereen rijdt vrij rond, je sluit aan bij een treintje, of niet uiteraard. Op dinsdag en donderdag mag er geloof ik na 2100 uur gekoppeld worden in de baan, dan is het even opletten dat je zelf wat hoger blijft rijden.
5. wordt volgens mij een beetje naar inzicht gedaan, maar 50 is niets raars op een doordeweekse avond.
6. ik ben er alleen dinsdag en donderdagavond geweest dit jaar dus kan niet echt een beeld geven, ene keer rustig andere keer heel druk. Misschien dat hier nog mensen zijn die een beter beeld kunnen geven.
"Try not. Do or do not......there is no try"