Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

BMC

derxx
Forum-lid
Berichten: 760
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 24 apr 2024 13:37

Morgenvroeg afspraak bij Hendrix in Buggenum om te kijken of we eruit kunnen komen voor een nieuwe Roadmachine Two. Kan ik hopelijk ook meteen de blauwe kleur in het echt zien.
Meteen ook even een meting doen voor de maat en stuurpen enz. Hopelijk vindt ie het ook geen probleem als ik een 40cm stuur wil ipv de standaard 42, en 165mm cranks ipv 172.5. Heb die sinds kort op mn huidige fiets, en voor mij is het heerlijk
Afbeelding

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5354
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 24 apr 2024 16:16

Ik ben erg benieuwd. Hoor graag wat je ervaring is.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Oude-Kamphuis
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 mei 2023 13:14
Locatie: Alkmaar

Oude-Kamphuis 24 apr 2024 20:30

derxx schreef: 24 apr 2024 13:37 Morgenvroeg afspraak bij Hendrix in Buggenum om te kijken of we eruit kunnen komen voor een nieuwe Roadmachine Two. Kan ik hopelijk ook meteen de blauwe kleur in het echt zien.
Meteen ook even een meting doen voor de maat en stuurpen enz. Hopelijk vindt ie het ook geen probleem als ik een 40cm stuur wil ipv de standaard 42, en 165mm cranks ipv 172.5. Heb die sinds kort op mn huidige fiets, en voor mij is het heerlijk
Mooie fiets, ik zag 'm ook (op de website). Toevallig zei mijn FM vandaag tegen mij dat de nieuwe blauwe Roadmachine Two voorlopig niet leverbaar is in de grotere maten. Klopt dat?

Succes en veel plezier iig bij je afspraak! Altijd weer leuk om een nieuwe fiets uit te zoeken! 8-)

derxx
Forum-lid
Berichten: 760
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 25 apr 2024 13:45

JPAR schreef: 24 apr 2024 16:16 Ik ben erg benieuwd. Hoor graag wat je ervaring is.
Bestelling is geplaatst. De blauwe kleur van de nieuwe RM Two is iets donkerder dan wat het lijkt op de foto's. Ook is het een matte kleur. Ik ben er iig blij mee. Op de foto's lijkt het meer een soort baby blauw, maar dat is het zeker niet.
Meteen de BMC Aero bidonhouders en bovenbuis tas erbij. Ook de hidemybell dd. Zij hadden geen sqlab zadels liggen, en krijg er nu zolang een andere op, als deze niet bevalt gaat ie alsnog de sqlab bestellen. Verder meteen een 165mm crank en 40cm stuur met 100mm stem nadat we een idmatch fit gedaan hadden, zodat alles meteen goed staat.

Wielen staan al in bestelling bij Philippos, dus dat komt ook wel goed.
Moet ik alleen nog een houdertje voor de Varia gaan scoren. Heb ook nog de Ali Silca zadeltas liggen die ik ga proberen, en voorlopig komen mn huidige Favero Assioma's erop. Ik verwacht eigenlijk dat die over niet al te lange tijd met een geupdate versie komen met dezelfde basis als de nieuwe SPD versie (met alle electronica in de pedaalas). Als die uitkomen dan wil ik die graag op de BMC hebben, en kunnen de oude terug naar de Colnago.

Met een beetje mazzel kan ik hem eind volgende week ophalen. Ligt er een beetje aan hoe snel hij de 165mm crank van Shimano binnen krijgt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1104
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 25 apr 2024 13:53

Gefeliciteerd!

Geniet ervan!
Courir c'est mourir un peu

Gebruikersavatar
Drkjv
Forum-lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 jul 2016 15:47

Gebruikersavatar Drkjv 25 apr 2024 14:19

Veel plezier ermee! Ik ben benieuwd naar de foto's, ik vind de blauwe kleur op foto's van bmc eigenlijk zo al mooi.

Merken moeten eens leren real life foto's op hun site te zetten. Mijn Glacier White Cervélo lijkt op de site wit, in het echt grijzer met lichte groen/blauw toon op sommige momenten... (ik ben er wel blij mee, maar kan ook volledig omgekeerde effect hebben)

derxx
Forum-lid
Berichten: 760
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 25 apr 2024 15:04

Drkjv schreef: 25 apr 2024 14:19 Veel plezier ermee! Ik ben benieuwd naar de foto's, ik vind de blauwe kleur op foto's van bmc eigenlijk zo al mooi.

Merken moeten eens leren real life foto's op hun site te zetten. Mijn Glacier White Cervélo lijkt op de site wit, in het echt grijzer met lichte groen/blauw toon op sommige momenten... (ik ben er wel blij mee, maar kan ook volledig omgekeerde effect hebben)
thx... Bij mij was de kleur inderdaad nog wel een dingetje, daarom wilde ik hem eerst in het echt zien. Maar toen ik de winkel binnenliep was het al meteen 😍😍
Afbeelding

leon1
Forum-lid
Berichten: 3094
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 25 apr 2024 15:14

Gefeliciteerd! En 165mm cranks. Daar ben ik ook mee bezig om te kijken of dat ook iets voor mij is. Die dingen zijn echter bijna nergens op voorraad.
Ride bikes, not tanks!

derxx
Forum-lid
Berichten: 760
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 25 apr 2024 15:26

Ik heb ze een paar maanden geleden 2e hands via marktplaats gekocht voor m'n Colnago. De 50T voor begon nar ruim 30k km toch wat minder te worden, en ik wilde toch al graag 165mm uitproberen. Toen bood er iemand op 30min afstand rijden een 165mm R8000 50/34 crank die zowat nieuw was (je kon nauwelijks beschadiging zien van een ketting), en voor een zeer schappelijke prijs. Meteen erop gezet, zadel ong 7mm hoger, en ik vind het heerlijk. Doordat ik erg veel afgevallen ben (~70kg) heb ik nogal last van overtollig buikvel (ooit nog eens laten opereren....). Als je dan iets dieper zit, zit ik meteen met m'n bovenbeen tegen m'n buik aan. Met de 165mm crank heb ik ineens bijna 1.5cm extra ruimte. Bijkomend voordeel dat ik m'n rechterknie, waar ik ooit een meniscus operatie aan gehad heb, niet meer zo ver hoef te buigen. Voor mij is het echt een win/win, en kwa kracht etc merk ik gewoon geen enkel verschil.
Denk dat ik voor het najaar ook ga kijken voor 165mm GRX cranks voor m'n gravelfiets.
Afbeelding

Stancke
Forum-lid
Berichten: 316
Lid geworden op: 30 okt 2014 20:38

Stancke 25 apr 2024 16:42

Proficiat!

Snel leverbaar om maar net op de markt te zijn. Benieuwd naar real life foto’s!
MY23 ORBEA Orca M31e LTD - road
MY23 ORBEA Terra M31e TEAM 1x - gravel

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5354
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 25 apr 2024 20:10

derxx schreef: 25 apr 2024 13:45
JPAR schreef: 24 apr 2024 16:16 Ik ben erg benieuwd. Hoor graag wat je ervaring is.
Bestelling is geplaatst. De blauwe kleur van de nieuwe RM Two is iets donkerder dan wat het lijkt op de foto's. Ook is het een matte kleur. Ik ben er iig blij mee. Op de foto's lijkt het meer een soort baby blauw, maar dat is het zeker niet.
Meteen de BMC Aero bidonhouders en bovenbuis tas erbij. Ook de hidemybell dd. Zij hadden geen sqlab zadels liggen, en krijg er nu zolang een andere op, als deze niet bevalt gaat ie alsnog de sqlab bestellen. Verder meteen een 165mm crank en 40cm stuur met 100mm stem nadat we een idmatch fit gedaan hadden, zodat alles meteen goed staat.

Wielen staan al in bestelling bij Philippos, dus dat komt ook wel goed.
Moet ik alleen nog een houdertje voor de Varia gaan scoren. Heb ook nog de Ali Silca zadeltas liggen die ik ga proberen, en voorlopig komen mn huidige Favero Assioma's erop. Ik verwacht eigenlijk dat die over niet al te lange tijd met een geupdate versie komen met dezelfde basis als de nieuwe SPD versie (met alle electronica in de pedaalas). Als die uitkomen dan wil ik die graag op de BMC hebben, en kunnen de oude terug naar de Colnago.

Met een beetje mazzel kan ik hem eind volgende week ophalen. Ligt er een beetje aan hoe snel hij de 165mm crank van Shimano binnen krijgt.
Gefeliciteerd. Ik ben erg benieuwd naar de echte kleur. Dat houdt mij nog steeds tegen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

derxx
Forum-lid
Berichten: 760
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 25 apr 2024 20:33

JPAR schreef: 25 apr 2024 20:10
Gefeliciteerd. Ik ben erg benieuwd naar de echte kleur. Dat houdt mij nog steeds tegen.
Bij Hendrikx in Buggenum hebben ze hem nog even staan 😅
Afbeelding

Plaats reactie