Op dit moment rijdt ze al op een stalen fiets (Reus, gebouwd door Jack Post). Maar ja....hij is nog erg netjes maar na 13 jaar weil je wel weer eens wat.
Zelf rij ik op staal, carbon, Alu en Alu/Carbon. Staal is toch het mooiste en prettigste!
Nog even een vergelijking gemaakt met een Cartonnen frame. Maar...het meissie was zeer subiet: STAAL!
Reus had nog een framepie staan. Maatvoering kwam goed overeen.
De kleur was voor mijn meissie natuurlijk het belangrijkste: gaat Bordeaux Rood worden. Grijze letters erop. Op de schuine buis komt haar naam. Nog geprobeerd....normaal staat je naam subtiel op de bovenbuis...........maar ja, mission impossible! Vrouwen!!
Techniek mocht ik me mee bemoeien. Ook al is ze vrouw: geen waslijnen op de fiets! Daar hadden we dus gelukkig geen discussie over. Moet eerlijk zeggen dat op een dergelijke retro fiets in stijl alleen Campagnolo mag zitten.
De uitstraling welke we willen geven is chique. Traditioneel met moderne accenten. Dat is dus heel wat anders als de Retro benadering van GastheerG (wat ik trouwens ook heel boeiend vindt)
Het wordt Chorus met Record remhoeven. Dit om reden dat deze zwart zijn.
Stuurpen, zadelpen, stuur (traditionele bocht) worden ook zwart (Pro PLT)
De wielen worden absoluut modern: Fulcrum-1 (zwart)
In een slechte omgeving nog even snel wat slechte foto's gemaakt:

Nu nog een paar weekjes wachten op het resultaat