Over de wielersport en zijn beoefenaars.

liever op tacx dan buiten

radje748
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 jan 2010 12:16

radje748 18 feb 2011 16:52

Ik fiets nu zo'n 4x per week. zondag de atb, dinsdag- en donderdagavond de tacx en vrijdag of zaterdag de racefiets....
maar als het savonds weer langer licht is gaat de racefiets toch echt wel meer buiten uitgelaten worden...tacx is heerlijk om even snel de gedachten te verzetten en bij huis te blijven(ook kids)...maar oh oh oh wat heb ik weer zin in >15C zonnetje, vogels, etc etc etc om me heen te voelen!!!!!

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 18 feb 2011 17:10

radje748 schreef:...maar oh oh oh wat heb ik weer zin in >15C zonnetje, vogels, etc etc etc om me heen te voelen!!!!!


Ik geloof dat we dat dit weekend nog niet gaan halen :(

j2.0
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 29 dec 2009 16:40

j2.0 18 feb 2011 17:19

perrush schreef:liever 3 uur buiten in de regen dan 30 min op die klote rollen :)


Amen! :)
Pausing on top of a hill after an endorphin-inducing climb and imagining everyone else slouched in front of the TV below is always a great feeling!
---
http://www.mountain-bikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
canyon81
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 05 sep 2009 20:43

Gebruikersavatar canyon81 18 feb 2011 18:38

Als het 's avonds weer wat langer licht blijft, kan ik ook weer doordeweeks buiten fietsen. Tot die tijd: filmpje erin en anderhalf uur op de tacx...
Eenvoud kenmerkt het ware.

timvdn
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 feb 2011 13:48

timvdn 19 feb 2011 23:58

Wat ik mij dan afvraag, als je op zo'n tacx ding gaat trainen... Trek je dan ook je wielren zooitje aan, of gooi je gewoon een oma zadel op die fiets en ga je in je nakie zitten pompen :D

stillekracht
Forum-lid
Berichten: 924
Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48

stillekracht 20 feb 2011 09:01

timvdn schreef:Wat ik mij dan afvraag, als je op zo'n tacx ding gaat trainen... Trek je dan ook je wielren zooitje aan, of gooi je gewoon een oma zadel op die fiets en ga je in je nakie zitten pompen :D




De wens is de vader van de gedachte!!

Gebruikersavatar
cannae
Forum-lid
Berichten: 445
Lid geworden op: 04 dec 2010 09:58

Gebruikersavatar cannae 20 feb 2011 16:14

De Tacx biedt naast de bovengenoemde zaken ook uitkomst wanneer je niet zou kunnen trainen omdat je bij huis moet blijven

Voor mij betekend dit dat ik als de kleine slaapt en mijn partner s'avonds op pad is ik rustig kan trainen op de Tacx. Dus dit staat los van de weerzien van een vast rondje maar is gewoonweg een praktische oplossing zodat ik voor mij het beste trainingsprogramma kan draaien zonder dat dit een te grote wissel trekt op mijn gezin.
enjoy the ride

janvr
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 feb 2009 13:32

janvr 22 feb 2011 13:01

ericpeters schreef:Liever op de Tacx (fortius) dan buiten: zeker niet!
Liever op de Tacx dan buiten in het donker: jawel!
Liever op de Tacx dan buiten in de stromende regen: Jawel
Liever op de Tacx dan buiten op nat en mogelijk aangevroren wegdek: ook dat.

Maar als de zon enigzins schijnt en ik heb tijd dan als de donder naar buiten.


+1

otje2
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 07 jul 2009 17:24

otje2 22 feb 2011 13:58

timvdn schreef:Wat ik mij dan afvraag, als je op zo'n tacx ding gaat trainen... Trek je dan ook je wielren zooitje aan, of gooi je gewoon een oma zadel op die fiets en ga je in je nakie zitten pompen :D


Dat heb ik mijn vriendin wel wijsgemaakt, die gaat altijd naakt op de tacx.....heb ik er ook nog wat aan. (ja, ze is blond)

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 22 feb 2011 19:21

Tacx voor mij ideaal als het me buiten te nat is en vooral in combinatie met koude.
Ga echt geen uren met 3 graden, regen, bagger buiten fietsen. Dan breek je (waarschijnlijk) alleen maar meer af dan dat je er beter van wordt.
Gelukkig in het bezit van grote lading RLV's en icm vette hardrock, ventilator, genoeg drinken weet ik me prima te vermaken.
Voorbeeldje of nog een voorbeeldje
Maar voorkeur blijft buiten !!!!!!
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
aapje
Forum-lid
Berichten: 787
Lid geworden op: 19 jan 2010 16:42

Gebruikersavatar aapje 28 feb 2011 17:13

Otje 2 schreef:Dat heb ik mijn vriendin wel wijsgemaakt, die gaat altijd naakt op de tacx.....heb ik er ook nog wat aan. (ja, ze is blond)


In het engels zeggen ze dan: pictures or it didn't happen :D

perrush
Forum-lid
Berichten: 404
Lid geworden op: 21 nov 2007 21:22

perrush 28 feb 2011 18:51

perrush schreef:liever 3 uur buiten in de regen dan 30 min op die klote rollen :)


kuch ... ... Juist mijn 3° krachttraining op de tacx gedaan. Lijkt erop dat ik toch regelmatig op dat ding ga zitten :(

Niet dat het zo ontzettend leuk is, maar voor bvb krachttraining is het wel heel gecontroleerd. Dat kan je toch moeilijker op de weg (te veel factoren die je hartslag beïnvloeden)
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie