Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 jan 2011 12:46

Ik heb zelf een vreemde bug in m'n 705 zitten (firmware 3.1). Op de parellel weg tussen Oldenzaal en Denekamp gaat mijn Garmin steeds uit op een specifiek punt. Het gebeurd echter alleen als ik van Oldenzaal naar Denekamp rij, de andere kant op gebeurd er niets...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12682
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 27 jan 2011 13:34

Ik heb dat met een polar gehad in de broekpolder in vlaardingen op een bepaalde weg gewoon uit. Met de garmin 705 gebeurt dat niet, hij raakt daar wel altijd circa 20meter de GPS snelheid kwijt.

d.s.
Forum-lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 25 jul 2006 15:41

d.s. 28 jan 2011 16:42

Is het verplicht om met 2 magneten te werken, één voor cadans en één voor snelheid ?
Ik wil enkel gebruik maken van de cadans, de snelheid zou ik willen laten meten door de gps

eelcoz

eelcoz 28 jan 2011 16:47

Ik had vanmiddag ook iets raars: Ik had in Mapsource een klein rondje van 45.3 km gemaakt. Dit in m'n Edge geladen en gefietst. Na een km of 10 stond m'n snelheid ineens op 0. Dit gebeurt heel af en toe wel eens in het bos, maar nu was er geen boom te bekennen. Het apparaat deed een klein stukje (misschien 2 km) een beetje raar (snelheid naar 0, dan weer goed, dan weer naar 0 etc.) en daarna was het weer gewoon goed. Rest van de rit nergens last van. Nu kom ik thuis met een afstand van 42.4 km op de teller. Ik heb het ding uitgeladen in TrainingCenter en de route vergeleken met de route die ik in Mapsource had gemaakt en ze zijn exact hetzelfde! Hoe kan er dan bijna 3 km verschil in zitten? Ik meende altijd dat ie het wel weer 'inhaalt' als je snelheid even naar 0 gaat door een storing, maar blijkbaar dus niet. Heel raar, want hij geeft wel gewoon een ononderbroken lijn als route weer in TrainingCenter.

remmiedepemmie
Forum-lid
Berichten: 815
Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40

remmiedepemmie 01 feb 2011 14:43

[quote="D.S."]Is het verplicht om met 2 magneten te werken, één voor cadans en één voor snelheid ?
Ik wil enkel gebruik maken van de cadans, de snelheid zou ik willen laten meten door de gps[/quote]

Ja, maar je gebruikt maar een sensor. Deze staat op de achtervork, de ene kant leest het magneetje op de crank, de andere kant het magneetje in het wiel.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12682
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 04 feb 2011 16:52

Ik had vanmiddag ook iets raars: Ik had in Mapsource een klein rondje van 45.3 km gemaakt. Dit in m'n Edge geladen en gefietst. Na een km of 10 stond m'n snelheid ineens op 0. Dit gebeurt heel af en toe wel eens in het bos, maar nu was er geen boom te bekennen. Het apparaat deed een klein stukje (misschien 2 km) een beetje raar (snelheid naar 0, dan weer goed, dan weer naar 0 etc.) en daarna was het weer gewoon goed. Rest van de rit nergens last van. Nu kom ik thuis met een afstand van 42.4 km op de teller. Ik heb het ding uitgeladen in TrainingCenter en de route vergeleken met de route die ik in Mapsource had gemaakt en ze zijn exact hetzelfde! Hoe kan er dan bijna 3 km verschil in zitten? Ik meende altijd dat ie het wel weer 'inhaalt' als je snelheid even naar 0 gaat door een storing, maar blijkbaar dus niet. Heel raar, want hij geeft wel gewoon een ononderbroken lijn als route weer in TrainingCenter.
Ik merkte het ook een paar keer, dan wel met bomen dat de snelheid ineens anders was dan werkelijk. terwijl ik daar nooit last van had ook niet in het bos, tenzij heel dicht begroeit, maar niet met een rijtje langs de weg.

Raar, nog maar eens op letten

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 04 feb 2011 18:26

Ik heb met de zoekfunctie niet het antwoord op mijn volgende vraag kunnen vinden, misschien dat jullie hem kunnen beantwoorden. Als ik het geheugen van de 705 vol heb (met trainingsgegevens), gaat het apparaat dan verder met opslaan op de micro sd card? Ik wil tijdens mijn fietsvakantie graag alle routes nadien kunnen downloaden en ik ga meer uren fietsen, dan het geheugen standaar aankan!

hrteu
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 aug 2009 22:08

hrteu 13 feb 2011 20:19

Bij mij was vandaag ook de snelheid helemaal van de kaart. Ik heb het vermoeden dat het kwam omdat mijn cadanssensor een beetje was verschoven en er niet een constant contact was tussen mijn wielmagneet en de sensor.

kogafanaat
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 13 jun 2008 00:02

kogafanaat 22 feb 2011 00:37

2 vragen;
Als ik mijn gereden route op sla in trainingscentre wat moet ik dan doen om deze weer na te kunnen rijden. Ik heb OSM gedownload, een gebied in en rond ZuidNederland krijg ik de melding dat de gps gelocked is. Wat moet ik doen?
fietsfanaat

Gebruikersavatar
peterj
Forum-lid
Berichten: 1480
Lid geworden op: 06 apr 2006 01:19
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar peterj 22 feb 2011 00:52

[quote="kogafanaat"]2 vragen;
Als ik mijn gereden route op sla in trainingscentre wat moet ik dan doen om deze weer na te kunnen rijden. Ik heb OSM gedownload, een gebied in en rond ZuidNederland krijg ik de melding dat de gps gelocked is. Wat moet ik doen? [/quote]
Op de eerste vraag kan ik antwoord geven, op de tweede niet:

- 705 > menu > Training>koersen
- Selecteer: Maak nieuwe koers
- Selecteer de rit uit de geschiedenis
- Geef de koers een naam
- Druk mode: converteert automatisch
- Selecteer doe koers en rijden maar
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

kogafanaat
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 13 jun 2008 00:02

kogafanaat 22 feb 2011 01:11

[quote="Peterj"][quote="kogafanaat"]2 vragen;
Als ik mijn gereden route op sla in trainingscentre wat moet ik dan doen om deze weer na te kunnen rijden. Ik heb OSM gedownload, een gebied in en rond ZuidNederland krijg ik de melding dat de gps gelocked is. Wat moet ik doen? [/quote]
Op de eerste vraag kan ik antwoord geven, op de tweede niet:

- 705 > menu > Training>koersen
- Selecteer: Maak nieuwe koers
- Selecteer de rit uit de geschiedenis
- Geef de koers een naam
- Druk mode: converteert automatisch
- Selecteer doe koers en rijden maar
[/quote]

Bedankt, PeterJ. Ga ik morgen proberen.
Wat betreft mijn tweede vraag, de Garmin 705 edge geeft de melding en krijg deze melding bij het opstarten.
fietsfanaat

kogafanaat
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 13 jun 2008 00:02

kogafanaat 02 mar 2011 19:03

Het is me gelukt om een route uit het geheugen weer na te rijden. Nu heb ik ook vaqn vorig jaar een aantal routes opgeslagen op mijn compuer. In het Garmin trainingscentre. Heb op mijn computer ook Map source en OSM. Hoe krijg ik nu eerder gereden routes van mijn computer, evt na een bewerking weer in mijn Garmin.
fietsfanaat

Plaats reactie