Wie heeft er ervaringen met de Caad 10? Heb interesse in deze fiets.
Test op Bikradar.com schrijft het volgende :
Cables and housing were also disappointing, ... Regardless of how carefully we finished the ends or what kind of lube we used, overall friction was frustratingly high – not to the point where things didn't work but enough that it restricted the smooth feel that we know the drivetrain is capable of from previous experience.
Verder zijn ze zeer tevreden over deze fiets. Iemand ervaringen hiermee??
Caad 10, Cables and housing were also disappointing, ..
Heeft niks met de CAAD10 te maken. Het ging hier over de schakelprestaties van een met Rival afgemonteerde fiets. Kan aan zoveel dingen liggen. Zoals ze zelf ook zeggen is het waarschijnlijk exemplarisch. Niet iets om je druk over te maken als je zelf in de markt bent voor een CAAD10.
-
- Forum-lid HC
Schakelprestaties hebben heel veel te maken met de talenten van degene die de fiets in elkaar heeft gezet. Op basis van mijn Cannondale ervaring kan ik zeggen dat Cannondale bij grote drukte (merk loopt op het moment goed) aardig wat steken in de afmontage laat vallen. De ene is top de volgende zit op het nivo van een aantal nederlandse fietsdiscounters...
Mijn C'dale was toch aardig goed afgemonteerd. Overal zat netjes vet waar 't zou moeten zitten de de momenten klopten voor mijn gevoel goed. Alleen vreemd dat ze kiezen voor van die kabelverstellers, dat is toch niet echt mooi te noemen.
-
- Forum-lid HC
Die kabelsets worden volgens mij kant en klaar aangeleverd maar een cannondale i.c.m. sram kan niet zonder versteller voor de VD en één steller ziet er ook niet uit.
En wat betreft de afmontagekwaliteit, dan heb jij toevallig een goede, een op de drie is minder en dus afhankelijk van degene die aan het schroeven is.....
Overigens kent een Cannondale af fabriek geen momenten aangezien alles in een doos aangeleverd wordt, dus ook het stuurlint zit er nog niet op.
Beter je fm even verteld dat je hem ging strippen, had ze een afleverbeurt gescheeld....
En wat betreft de afmontagekwaliteit, dan heb jij toevallig een goede, een op de drie is minder en dus afhankelijk van degene die aan het schroeven is.....
Overigens kent een Cannondale af fabriek geen momenten aangezien alles in een doos aangeleverd wordt, dus ook het stuurlint zit er nog niet op.
Beter je fm even verteld dat je hem ging strippen, had ze een afleverbeurt gescheeld....
dirkl schreef:nog een beetje comfortabel deze fiets?
Voor zover een racefiets comfortabel kan zijn natuurlijk, vind ik de caad10 wel redelijk comfortabel. Schokken en trillingen worden redelijk goed geabsorbeerd.
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010
-Cervelo RS 2010