Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Fietsen in Kopenhagen

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 16 jun 2008 18:06

Plaatjes kijken is leuk:p

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 16 jun 2008 19:59

Grappig...ik was daar vorig jaar september een midweek en mij was hetzelfde opgevallen. Leuke foto's (wederom)!

rvane
Forum-lid
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 jun 2006 15:56

rvane 16 jun 2008 20:36

Ik ben een paar weken terug tijdens mijn tocht van Oslo naar Bunnik ook door Kopenhagen gereden. En mij viel inderdaad hetzelfde op. Ik had in drie dagen (Noorwegen en Zweden) bijna geen één fietser gezien totdat ik van de boot kwam in Helsingor. Op de schitterende kustweg van Helsingor naar Kopenhagen stikte het ineens van de fietsers, erg gaaf om te zien. Het percentage helmdragers (en dan vooral op niet-racefietsen) is inderdaad opvallend. In Kopenhagen waren bijna overal apparte fietsstroken. Het stukje Denemarken waar in doorheen ben gefietst (Helingor-Rodbyhavn) heb ik als erg fietsvriendelijk ervaren.
Bianchi 1885, Centaur compact, Campagnolo Scirocco

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 16 jun 2008 20:44

G. vorig jaar een weekend Kopenhagen gedaan samen met m'n vrouw. Zij heeft damesmodewinkels en in dat weekend werd er de CIFF gehouden. Een internationale modebeurs. We verbleven in een primitief hotelletjes (alles zat vol) en we hadden al gauw door dat de stad bekijken te fiets veel beter te doen was dan met het openbaar vervoer.
Hartstikke leuke stad, zeer goed om met de fiets te onderzoeken en ook het huren van een fiets was prima te doen.
Binnenkort zijn we van plan weer te gaan, zomaar omdat het toen ze goed bevallen is.
Denemarken lijkt ook erg op Nederland. Een goed volk met dezelfde nuchtere kijk op de meeste zaken.
Jouw foto's, wederom plaatjes, verbaasden mij niet.
Niets is wat het lijkt..

Plaats reactie