beste forum leden.
ik ga een 10 speed [campa] veloce achterderailleur op een 9 speed groep zetten is het dan nodig om er 9 speed derailleur wieltjes op te zetten,of kun je de originele wieltjes van de 10 speed A.D.laten zitten.
B.V.D.
10 speed achterderailleur op 9 speed drive train [campa]
heb de 10 speed achterderailleur met de originele wieltjes en een sram pc 971 [9 speed] ketting erop gezet en het werkt prima,de ketting is wat breder dan een 10 speed ketting maar hij past net door de kooi zonder aan te lopen.
de eenzame fietser
- de zwarten
- Forum-lid HC
Best 10sp ketting samen met 10sp derailleurwieltjes. Ik denk dat een 9sp ketting ook wel lukt in een 10sp derailleur, maar dan toch andere (9sp) derailleurwieltjes.
Ideaal om te schakelen vind ik 10sp (dunne) kettingen met 9sp cassettes, maar dan heb je wel je prijs (en slijt) voordeel van 9sp cassettes niet.
Ideaal om te schakelen vind ik 10sp (dunne) kettingen met 9sp cassettes, maar dan heb je wel je prijs (en slijt) voordeel van 9sp cassettes niet.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®- de zwarten
- Forum-lid HC
geen idee, maar goed mogelijk. Indien zo, dan is er op dat vlak al geen probleem en heb je zelf je vraag beantwoord.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®