Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

tips voor lange duurtraining

vincentvis
Forum-lid

vincentvis 19 jun 2008 00:06

Beste forumleden,

Ik train sinds april met trainingsschema's (van Chris Brands). Vorige week voor het eerst een tocht gereden van 5,5 uur. Volgend weekend moet ik een tocht (rustige duurtraining) rijden van 6,5 uur en de twee zondagen daarna 7 uur.

Ik heb geen ervaring met het rijden van lange tochten. Hebben jullie nog tips voor mij voor het rijden van zulke lange tochten? Hoe maak je zo'n tocht nog een beetje leuk zonder dat het erg saai wordt? 2 fietsmaatjes houden me wel een paar uur gezelschap, maar zeker geen 7 uur.

Gr. Vincent

alpe
Forum-lid

alpe 19 jun 2008 00:17

ipod?
Sensa

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 19 jun 2008 00:19

Nadenken over de zin van het leven :)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

wroosmalen
Forum-lid

wroosmalen 19 jun 2008 00:23

Wat ben je allemaal van plan? Zo lang heb ik nog nooit getraind en ik kan niet zeggen dat ik zo weinig train.
http://www.woutervr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 19 jun 2008 00:24

Huh, hoe kun je je nu gaan vervelen? Er is zoveel te zien als je maar wilt. Probeer eens 7 uur op een Tacx of spinner.....dat is pas saai. Ik heb ook nooit een iPod oid op.
Wellicht is het bovenstaande persoonlijk maar zo deed ik het ook ten tijde van lange duurlopen 20-30km (lang geleden :p)
Wat ik toen wel veel deed was nadenken over HAVO/VWO schoolonderzoeken en examens. Zeer vaak dat ik tijdens zo'n lange loop een oplossing voor een probleem bedacht. Twee vliegen in 1 klap.

Suces in ieder geval en kijk eens om je heen. Zoveel moois te zien.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

kaj1500
Forum-lid

kaj1500 19 jun 2008 00:26

Als ik lange ritten alleen doe, zoek ik de wegen op waar veel fietsers komen.