Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Zonda of ksyrium elite

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2828
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 22 jul 2008 21:00

Donderdag of zaterdag ga ik richting rose om mijn wielen om te ruilen voor een setje campagnolo zonda's of mavic ksyrium elite.

Voor welk setje zouden jullie gaan? Ik weeg trouwens 83kg en de wielen komen onder een zwarte redbull sl.

Ik rij zelf trouwens met shimano, maar vind het niet erg om met wielen van camp te rijden. Het gaat me meer om de kwaliteit van de wielen.

Ik wilde in eerste instantie voor de eastons EA70 gaan maar deze werden me door velen afgeraden.

ijzerenbriek
Forum-lid
Berichten: 1665
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34

ijzerenbriek 22 jul 2008 22:05

Zonder twijfel de campa's. Campawielen zijn zoals eerder gemeld momenteel probleemloos en zeer betrouwbaar. Ze hebben naar mijn mening het beste gamma momenteel.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

vanderbulck
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 feb 2007 17:25

vanderbulck 22 jul 2008 22:12

Mee eens...
BMC ProMachine - Sram Force - Zipp

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 22 jul 2008 22:24

Wie niet... 't is ook al in meerdere topics te vinden...

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2828
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 22 jul 2008 22:34

Foosho schreef:Wie niet... 't is ook al in meerdere topics te vinden...


Was het vergelijk tussen deze twee wielen nog niet tegen gekomen, over beide staan vele positieve verhalen te lezen op het forum.

Vind het jammer dat ze bij rose geen fulcrums hebben, anders was ik zeker voor de racing 3 gegaan. Vind deze er mooier uitzien dan de zonda's. En dan krijg ik ook niet het gezeur van campa op een shimano fiets :).

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 22 jul 2008 22:54

gaisdergerman schreef:
Foosho schreef:Wie niet... 't is ook al in meerdere topics te vinden...


Was het vergelijk tussen deze twee wielen nog niet tegen gekomen, over beide staan vele positieve verhalen te lezen op het forum.
...

De specifieke vergelijking misschien niet, de conlusie wel, maar goed, nu weet je het ook.. ;)

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2828
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 22 jul 2008 23:26

Heeft er iemand ook echte argumenten of zeur ik nu :).

Het kan natuurlijk dat jullie gewoon campa liefhebbers zijn ;). Na het zien van beide wielen onder een RB, vind ik de mavics een ietsjepietsie mooier, vandaar de vraag.

dream-plus
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 okt 2004 23:51

dream-plus 23 jul 2008 01:06

gaisdergerman schreef:Heeft er iemand ook echte argumenten of zeur ik nu :).

Het kan natuurlijk dat jullie gewoon campa liefhebbers zijn ;). Na het zien van beide wielen onder een RB, vind ik de mavics een ietsjepietsie mooier, vandaar de vraag.


De zonda's zijn volgens mij wat betrouwbaarder. Ik heb in twee jaar tijd van een set ksyriums het achterwiel kapot gereden. Olus het feit dat ze niet zo stevig aanvoelden. Daarna met zonda's gereden, deze voelen veel beter aan.

Voor het uiterlijk zou ik ook voor de zonda's kiezen. Deze zijn matzwart, en de mavics glimmen veel meer. Jouw redbull is waatschijnlijk ook matzwart.

ijzerenbriek
Forum-lid
Berichten: 1665
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34

ijzerenbriek 23 jul 2008 10:09

RB is niet persé matzwart, ik rij met een carbon X-Lite en die is niet mat maar glanzend.

Ik heb wel nu toevallig ook een Pro SL staan en ook nog een stel splinternieuwe zilveren Zonda's. Als je wil kan ik die er eens inzetten en een fotootje van nemen. Ik heb ze ook eens in mijn X-Lite gezet en was verrast hoe mooi die zilverkleur bij de rest paste. Vind het zelfs beter passen dan mijn Shamals.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

camparacer
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 mei 2008 02:55

camparacer 23 jul 2008 21:48

gaisdergerman schreef: Voor welk setje zouden jullie gaan? Ik weeg trouwens 83kg en de wielen komen onder een zwarte redbull sl.


Ik weeg ook rond de 83kg en rij op Zonda's, bevalt me zeer goed. Erg strakke wielen en ook erg fraai om te zien, vind ik. Over Ksyriums heb ik al vrij vaak problemen gehoord, over Zonda's nog nooit. Er rijden waarschijnlijk wel veel meer Ksyriums in het rond dus logisch dat je meer problemen hoort, maar Zonda's ga je zeker geen miskoop aan doen.

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2828
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 23 jul 2008 23:46

Ik ben overtuigd :D. Hopelijk is het morgen niet al te druk op het werk en krijg ik een halve snipperdag dan kan ik richting rose.

Bedankt voor de adviezen!

Plaats reactie