Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

broeken van assos

janst
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 aug 2008 22:26

janst 20 aug 2008 22:30

Goedenavond heer/mevrouw,

Zoals ik reeds hedenmorgen telefonisch aan U meldde, ben ik het niet eens met uw beslissing niet tot vervanging of reparatie van mijn gekochte Assosbroek over te gaan. Ik ben in begin mei 2008 overgegaan op de aanschaf van een ASSOS-broek, niet alleen vanwege de goede naam, maar ook op basis van uw advertentietekst in uw catalogus:TFImille S5; een ideale fietsbroek van de nieuwe generatie fietsbroeken voor nog meer comfort op de lange afstanden!!. U bent vergeten in die tekst op te nemen, dat die broek, kennelijk met goedkeuring van ASSOS, na twee maanden gebruik lijdt aan normale vormen van slijtage. U noemde dat in uw brief een vorm van “pilling”. In nederlands zou ik het gewoon waardeloos willen noemen en het leveren van een wanproduct en dus wanprestatie.
Ik heb ruwweg ongeveer de broek in de periode tussen mei en juni 2008 20 keer gedragen. Na gebruik is die broek separaat en met de door u geleverde Assosflacon wasmiddel gewassen. Alles bij elkaar heb ik de ASSOS-BROEK ongeveer 1200 kilometer gedragen.

Voor uw beeldvorming over wat normaal is: vier jaar geleden heb ik een Ultima-koersbroek voor 59 euro gekocht bij de dealer in Zuidland (nl). Ik draag deze broek al vier jaar over een gereden afstand van ongeveer 40000 kilometer met veel comfortabel draag plezier. De broek wordt na gebruik gewassen met de goedkoopste waspoeder die we altijd gebruiken (niks geen bijzondere Assos flacon). De broek ziet er nog steeds uit als nieuw en vertoont geen enkel spoor van normale slijtage. Als ik dit tegen elkaar afzet, vind ik dit een compliment aan Ultima en een blamage van Assos. Immers het prijsverschil 59 of 165 euro zou ook een dag en een nacht uit moeten maken. Een eenvoudige rekensom levert op dat een Ultima broek van 59 euro over 40000 kilometer en ASSOS-BROEKEN ( 40000 kilometer : 1200 kilometer –volgens u normale slijtage/levensduur- x 165 euro)= 5500 euro kosten over dezelfde periode voor mij oplevert. U begrijpt dat ik die 5500 euro liever aan mijn grote droom besteed: de aanschaf van een fiets pinarello prince met campagnolo.

U begrijpt dat ik behoorlijk teleurgesteld ben. Ik ga er vanuit dat u met Assos Duitsland toch tot andere gedachten komt. Ik wil namelijk dat mijn ASSOS-BROEK wordt gerepareerd dan wel ik een nieuwe krijg toegestuurd. Overigens zou ik liever mijn geld (165 euro) terugkrijgen. Ik denk er toch over een wederom een Ultima broek aan te schaffen of een Sugoi (1 van de beste uit de test van FIETS.NL).

Verder ben ik absoluut ontevreden over de klantbejegening van ROSE VERSAND. Na vier weken van radiostilte en het niet reageren op e-mail en het telefonisch “knorrig te woord staan ( ik kan er niets aan doen, u moet bij de afdeling claims zijn)” en uiteindelijk met een afwijzing van mijn terechte claim, kom ik tot dit oordeel.

Voor de goede orde wil ik u erop wijzen, dat ik met deze mail zowel Assos Benelux als Ultima Bnelux heb geïnformeerd over mijn bevindingen. I

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 20 aug 2008 22:35

Tja... eh...
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 20 aug 2008 23:00

Over het algemeen lees ik hier ook goede ervaringen van mensen voor wat betreft de service van Assos. Misschien moet je 'm anders rechtstreeks naar Assos sturen?

Kun je misschien een foto plaatsen van de slijtage? Dan kunnen we een beetje een beeld vormen.

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 20 aug 2008 23:05

@janst, welkom op het forum ;)

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 20 aug 2008 23:11

Dit heeft meer met koppigheid van Rose te maken dan met Assos of gaat het om Assos Duitsland? Ik snap het niet helemaal...

Soms lees je wel es over stukke/snelslijtende Assos broeken idd, je leest ook altijd dat ze keurig gemaakt/vervangen worden door Assos.. daar betaal je ook voor vind ik.
Neem es contact op met Assos...


Die berekening is natuurlijk kul, maar dat snap je zelf ook wel.

vantsluis
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 aug 2008 19:59

vantsluis 20 aug 2008 23:54

@Janst.

Prachtig geformuleerd :p

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 21 aug 2008 01:53

Ik zou ook zeggen: Ga naar de fabrikant. Die doen altijd meer om hun eigen goede naam te behouden dan een willekeurige winkel of zelfs een importeur van vele merken. Wereld van verschil.

frankvanboven
Forum-lid
Berichten: 466
Lid geworden op: 28 mei 2006 19:22

frankvanboven 21 aug 2008 08:45

Hij heeft de broek gekocht bij Rose. Die moet hem netjes helpen. Dat er een fabrikant achter zit die z'n verantwoordelijkheid over het algemeen wel neemt is mazzel.

Dit zegt vooralsnog meer over ROSE dan over Assos.

composite
Forum-lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: 22 mei 2005 22:15

composite 21 aug 2008 10:20

Als het met RoseVersand niets wordt, gewoon even contact opnemen met Assos:

http://www.assos.com/en/user_information/warranty.aspx

Als je dan (in het Engels uiteraard) je verhaal erbij voegt, zullen ze -lijkt mij- je wel tegemoet komen.

Succes!! (en laat even weten hoe dit afloopt)
Gang is alles!!

velo
Forum-lid
Berichten: 618
Lid geworden op: 07 okt 2006 15:36
Contact

velo 21 aug 2008 16:33

Janst,

Wat anderen ook adviseren is je broek gewoon op sturen naar Assos zelf en laat dan nog maar eens horen hoe zij dat hebben afgehandeld.

Je werkwijze is op zich goed en hoe het zou moeten zijn echter de praktijk heeft meermalen aangetoond dat dit niet goed werkt mbt. Assos.

Opsturen met je klacht en zo exact mogelijk formuleren wat jij hebt gezegd en de officiële reactie die je hebt ontvangen van de importeur of FM kan bij Assos ook wel eens de ogen openen wie ze als verdeler hebben aangesteld en hoe die omgaan met begrippen als 'klantenbinding' en 'klantenservice'.

Veel succes en hou moed dit gaat via Assos echt wel goed komen.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

roger
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17

roger 23 aug 2008 16:26

Janst,

Gewoon rechtstreeks naar assos sturen met een duidelijke omschrijving van het probleem en binnen 2 weken heb je of een nieuwe broek of de broek wordt netjes hersteld.
succes
I live to ride,I ride Passoni

Plaats reactie