Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

de beste winterkleding?

frankvanboven
Forum-lid
Berichten: 466
Lid geworden op: 28 mei 2006 19:22

frankvanboven 13 sep 2008 12:54

Als ik zo zie onderweg wat ik in de winter tegen kom (en ook buiten de winter) dan zijn de meeste mensen te warm gekleed.

Kleding moet ook afgestemd worden op de wijze/intensiteit waarop je gaat fietsen. Zelf zorg ik er altijd voor dat ik zo gekleed ben dat ik niet door te- veel/warme kleding ga zweten. De eerste 10 minuten zit ik altijd te verkrampen van de kou, daarna houdt mijn lijf zich door de inspanning zelf warm. Ik stop echter nooit tijdens het fietsen. Dus geen pauze. Een pauze maakt het wat lastiger.

Ik heb liever een paar dunne laagjes dan 1 dikke. Windbrekers vindt ik een ramp.

oldboy
Forum-lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 11 apr 2008 09:46

oldboy 13 sep 2008 12:59

Fuck net ff zitten kijken naar die link:

Zie dat ik alweer aardig hebberig wordt van de aankomende nieuwe kleding die ze gaan uitbrengen!

Heb inmiddels al aardig wat van Assos en is echt een absolute aanrader/top voor wielerkleding.

En wat betreft beste wielerkleding geef ik dus als suggestie koop een hele zooi Assos-kleding en je kan alle mogelijke weertypen aan!

kaj1500
Forum-lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 25 apr 2008 14:43

kaj1500 13 sep 2008 13:06

Een goede tip: onderkleding met winddichte voorkant. Bv zoiets
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 13 sep 2008 15:00

De laatste jaren heb ik in de winter hele goede ervaring met WindTex van het merk Alexander. Ben de gelukkige bezitter van 2 winterpakken: langebroek met pamper (hanssop model) en jack.
Beide sluit strak om het lichaam, m.a.w. de broek trek je als een panty aan. Onder het jack draag ik een ragdun second skin shirt van Outwet en een dun skishirt met col, dat van top col tot borst open te ritsen valt. Thermo wielerhandschoenen, dun mutsje onder de helm dat aan de zijkanten over de oren valt. Winterschoenen Sidi met thermosokken. Sportbril met normale (niet gekleurde) glazen op sterkte om a) wat te zien en b) het tranen te voorkomen in afdalingen.

Tijdens zware inspanning (het klimmen gaat hier het hele jaar door hè) nooit een broeierig en/of zweterig gevoel. In de afdaling doet het echt wat het moet doen: warm houden.

Vaak kom ik renners tegen die nog een rubber masker over mond en neus dragen. Tikkie overdreven vind ik.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

velo
Forum-lid
Berichten: 618
Lid geworden op: 07 okt 2006 15:36
Contact

velo 13 sep 2008 16:34

Oldboy schreef:Fuck net ff zitten kijken naar die link:

Zie dat ik alweer aardig hebberig wordt van de aankomende nieuwe kleding die ze gaan uitbrengen!

Heb inmiddels al aardig wat van Assos en is echt een absolute aanrader/top voor wielerkleding.

En wat betreft beste wielerkleding geef ik dus als suggestie koop een hele zooi Assos-kleding en je kan alle mogelijke weertypen aan!


Oldboy,

Niet iedereen heeft de mogelijkheden om "een zooi Assos kleding te kopen" tevens is Assos niet voor iedereen het ideale kledingmerk.

Er zijn gelukkig vele merken die alle proberen om de omstandigheden zo goed mogelijk te beheersen en dat voor een variatie aan prijzen.

Plezier in fietsen is gelukkig niet synoniem voor het dragen van Assos kleding en gelukkig maar ook.

Off topic

Verder is de link van de Assos flagstore in Darmstadt als ook importeur en grappig genoeg zijn ze daar heel erg goed in het laten zien wat er komen gaat voor de komende maanden als ook voor het volgende jaar.
Jammer genoeg kan je die foto's niet vergroten.

Assos zelf heeft weer een nieuwe site, maar dat is mi. veel minder qua informatie over de producten dan de uscompetition link.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie