Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Lance Armstrong begint weer met fietsen

sluit
Forum-lid
Berichten: 289
Lid geworden op: 14 apr 2008 15:20

sluit 24 sep 2008 20:36

en hij heeft dus niet bekendgemaakt voor welke ploeg hij gaat rijden...

janbianchi
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 apr 2006 15:23

janbianchi 24 sep 2008 22:53

Ik hoorde op sportjournaal Astana

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 25 sep 2008 00:06

Ja, dat hoorde ik inderdaad ook. En ze zeiden dat Lance himself het zei, dus zal wel zijn denk ik..!

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 25 sep 2008 01:30

Astana idd, 't staat ook op nu.nl.

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 25 sep 2008 09:40

en het gaat zelfs nog verder, eerdere geruchten (tenminste bij mij bekend) worden bevestigd, www.sporza.be:

Axel Merckx werkt samen met Armstrong
do 25/09/08 - Een jaar na zijn afscheid gaat Axel Merckx weer aan de slag in het wielermilieu. Merckx wordt de sportmanager van Trek-Livestrong, een nieuw belofteteam van onder anderen Lance Armstrong.

"Enkele weken geleden vroeg Lance me of ik het zag zitten om zo'n team op te starten", zegt Merkx junior in de kranten. "Ik was meteen geïnteresseerd en we bleken ook op dezelfde golflengte te zitten." "Mijn taak bestaat er in eerste instantie in om ongeveer tien, voornamelijke Amerikaanse talentvolle renners aan te trekken." "Ik zal ook trainingsschema's opstellen en in de volgauto zitten."

Axel Merckx (36) en Lance Armstrong (37, foto) zijn generatiegenoten. In 1995 en 1996 reden ze samen in het Amerikaanse Motorola.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 25 sep 2008 14:52

WADA-directeur Pound kritisch over terugkeer Armstrong

Dick Pound, de directeur van het wereldantidopingagentschap WADA, is kritisch over de terugkeer van Lance Armstrong in het wielerpeloton. ‘Met zijn comeback verdwijnen niet alle dopingbeschuldigingen. Hij moet nog altijd uitleggen hoe het komt dat zes van zijn stalen positief testten op epo.’

De stalen waarover Pound spreekt, zijn afkomstig uit 1999, het jaar waarin de Amerikaanse wielrenner zijn eerste van zeven Tour-zeges haalde. L’Equipe onthulde de resultaten destijds. Een onafhankelijke commissie onder leiding van de Nederlander Emile Vrijman onderzocht de zaak. Die pleitte Armstrong vrij, omdat er een mogelijkheid was dat de epo in het laboratorium erin was gedaan.

De 66-jarige WADA-voorzitter is ook niet onder de indruk van het plan van Armstrong om zich intensief te laten onderwerpen aan een programma van een anti-dopingbureau. In De Telegraaf zegt de Canadees: ‘Zolang het niet door een WADA of IOC geaccrediteerd laboratorium gebeurt, is zijn plan irrelevant.’

Bron: Sportweek.nl

Hier kan ik dus echt niet tegen. Nu gaat dus de voorzitter van het wereldantidopingagentschap in de publiciteit vragen om een verklaring van Armstrong over een oude test die door een onafhankelijke commissie als ongeldig is verklaard. Even publiciteit pakken en iemand zwart maken.

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 25 sep 2008 15:30

Die man zou ook eens ophouden met zijn persoonlijke vetes :rolleye:

_cas_
Forum-lid
Berichten: 270
Lid geworden op: 24 jul 2006 13:03

_cas_ 25 sep 2008 17:17

Is Pound nog steeds Directeur van de WADA? Ik dacht dat hij al was afgetreden.

olleranip
Forum-lid
Berichten: 415
Lid geworden op: 02 nov 2006 21:01

olleranip 25 sep 2008 20:07

Ook uit Sportweek:

De Duitse tv-zender ARD is niet blij met de terugkeer van Lance Armstrong in het profwielrennen. Door de terugkeer van de zevenvoudig Tour-winnaar is het niet zeker dat de ARD in 2009 de Franse etappekoers gaat uitzenden.

Perschef Peter Meyer laat weten dat de zender niet bijzonder ingenomen is met rentree van de Amerikaanse wielrenner, die woensdag aankondigde te gaan fietsen voor de ploeg van de Duitser Andreas Klöden (foto), Astana. ‘Hij is een wielrenner uit oude tijden. Wij hopen dat de situatie er anders gaat uitzien, dan dat hij er op dit moment uitziet,’ aldus Meyer tegen Der Spiegel.

De Duitse televisie trok zich in 2007 terug toen er dopingaffaires waren in de Tour de France. De terugkeer van Armstrong zorgt er misschien voor dat de Duitse zender niet naar de Ronde van Frankrijk in 2009 gaat. ‘Ik kan me zo maar voorstellen, dat we goed moeten nadenken of we het nog willen uitzenden. Maar de rest is op dit moment koffiedik kijken.’De Duitse tv-zender ARD is niet blij met de terugkeer van Lance Armstrong in het profwielrennen. Door de terugkeer van de zevenvoudig Tour-winnaar is het niet zeker dat de ARD in 2009 de Franse etappekoers gaat uitzenden.

Tja, onze vrolijke oosterburen weer op hun best. Iemand zwart maken die nog nooit op dopinggebruik is betrapt.
Na Bettini is Armstrong aan de beurt bij hun heksenjacht.
Ze kunnen volgens mij beter niet uitzenden zolang Erik Zabel nog meerijdt.
Immers ook van de oude tijd en heeft bekend EPO te hebben gebruikt.

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 25 sep 2008 20:13

Armstrong misschien ook te zien in de Giro??
http://www.sporza.be/cm/sporza.be/wielr ... ve_plannen

Weet ie tenminste ook eens wat echte cols zijn ;);)
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

lookfan
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 jul 2008 23:50

lookfan 25 sep 2008 23:34

Olleranip schreef:Ook uit Sportweek:

De Duitse tv-zender ARD is niet blij met de terugkeer van Lance Armstrong in het profwielrennen. Door de terugkeer van de zevenvoudig Tour-winnaar is het niet zeker dat de ARD in 2009 de Franse etappekoers gaat uitzenden.

Perschef Peter Meyer laat weten dat de zender niet bijzonder ingenomen is met rentree van de Amerikaanse wielrenner, die woensdag aankondigde te gaan fietsen voor de ploeg van de Duitser Andreas Klöden (foto), Astana. ‘Hij is een wielrenner uit oude tijden. Wij hopen dat de situatie er anders gaat uitzien, dan dat hij er op dit moment uitziet,’ aldus Meyer tegen Der Spiegel.

De Duitse televisie trok zich in 2007 terug toen er dopingaffaires waren in de Tour de France. De terugkeer van Armstrong zorgt er misschien voor dat de Duitse zender niet naar de Ronde van Frankrijk in 2009 gaat. ‘Ik kan me zo maar voorstellen, dat we goed moeten nadenken of we het nog willen uitzenden. Maar de rest is op dit moment koffiedik kijken.’De Duitse tv-zender ARD is niet blij met de terugkeer van Lance Armstrong in het profwielrennen. Door de terugkeer van de zevenvoudig Tour-winnaar is het niet zeker dat de ARD in 2009 de Franse etappekoers gaat uitzenden.

Tja, onze vrolijke oosterburen weer op hun best. Iemand zwart maken die nog nooit op dopinggebruik is betrapt.
Na Bettini is Armstrong aan de beurt bij hun heksenjacht.
Ze kunnen volgens mij beter niet uitzenden zolang Erik Zabel nog meerijdt.
Immers ook van de oude tijd en heeft bekend EPO te hebben gebruikt.


Dit gaat toch wel heel erg ver. Volgens mij zijn ze nu echt een reden aan het zoeken om niet uit te kunnen zenden. Ze slaan nu toch wel heel erg door!

groenespicht
Forum-lid
Berichten: 682
Lid geworden op: 03 sep 2005 02:39

groenespicht 26 sep 2008 01:24

En als DER JAN zou koersen...of de rest van de Pruusse die gesnoept hebben? Zelfs Erik Zabel..................
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

Plaats reactie