Over de wielersport en zijn beoefenaars.

"Theo Bos volgend jaar in wielerpeloton"

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1788
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 16 sep 2008 13:49

Bron: Wielerupdate.nl

Theo Bos zal komend jaar te zien zijn in het wielerpeloton, dit meldt Karsten Kroon in zijn column in het Dagblad van het Noorden. De succesvolle baanrenner is in dienst van Rabobank.

Kroon meldt: "Theo Bos gaat volgend jaar op de weg rijden. Fantastisch, Nederland snakt naar een topsprinter. Theo is een prachtige atleet, anders gebouwd dan de meeste baansprinters die eruit zien als volgevreten stieren. Theo is meervoudig wereldkampioen op de baan en snel, heel erg snel. Als je naar zijn lichaamsbouw kijkt zou je denken dat hij op weg mee zou moeten kunnen. Maar hij traint al jaren op die korte krachtsexplosies en wielrennen op de weg is nu eenmaal geen krachtsport maar in essentie een duursport. Wie heeft er na een uitputtingsslag nog de meeste kracht over?"

Een Hollandsche klimmer hebben we al bij de Rabo, een Nederlandse sprinter in deze ploeg zou mooi zijn. Hij zal flink aan de bak moeten met die lange afstanden en bergen in het verschiet. Nu Lars Boom nog????
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

brinba
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 sep 2008 12:15

brinba 16 sep 2008 16:45

Eindelijk!
Kunnen ze afscheid nemen van de Spanjaard en Bos naar voren schuiven bij de sprint!

sprintbom
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 13 aug 2008 11:04

sprintbom 16 sep 2008 16:57

Al goed dat die Spanjaard er is. Hij zet Rabobank, als enigste, nog regelmatig op de kaart.

Btw ik wil het nog zien dat Bos nog even snel ga zijn na Milaan - San Remo of een andere koers van 200 à 250 km.

Gebruikersavatar
edwin01
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

Gebruikersavatar edwin01 16 sep 2008 17:27

De Spanjaard heeft zijn geld ruimschoots opgebracht bij Rabo. Ik denk dat de meeste overwinningen van Rabo op zijn naam staan. En het is een toffe gozer....
Ik moet nog zien of Bos de inhoud heeft om een 2e Van Poppel te worden. Zou mooi zijn, maar nogmaals, eerst zien.....

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 16 sep 2008 17:33

Je ziet veel baanwielrenners in NL nog koersjes rijden als training. Jenning Huizinga heb ik ook aantal malen gezien bij mij in de buurt, hij kon goed mee komen.
Heb alleen nog nooit uitslag gezien waar Theo in stond (ook niet naar gezocht, daar niet van) Wellicht gaat dat hem beter af dan het sprinten op de baan van dit seizoen. (niet dat hij zo slecht was, de anderen waren gewoon beter)

En ik vindt ook dat de spanjaard goeie bijdrage heeft geleverd aan de rabo ploeg, waar we trots op mogen zijn. Theo bos mag hem wel versterken, maar niet vervangen. Eerst bewijzen!

Gebruikersavatar
edwin01
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

Gebruikersavatar edwin01 16 sep 2008 18:05

En een criterium is nog wel ff iets anders als een klassieker of een Tour-etappe.....

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1788
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 16 sep 2008 18:18

mmm.. zoals ik al zei, hij zal flink aan de bak moeten, na 220 km nog een eindspurt hebben op een eindoverwinning is toch koek gesneden van een heel ander deeg dan wat er nu op de plank ligt.
Laat hij samen met Oscar (32) als Leermeester bij Rabo de dienst uit maken de komende jaren. Krijgen de concurrenten het druk wie ze moeten insluiten van Rabo in de finale.
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 16 sep 2008 18:58

Ja, ik denk ook dat hij nog veel moet leren. Ik geloof dat ik hem een jaar á 1,5 jaar geleden gehoord heb van hem dat hij nog nooit heeft getraint boven de 200 km, dus hij zal het denk ik wel moeilijk hebben op de weg.

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2828
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 16 sep 2008 20:06

Ik zou het eigenlijk wel jammer vinden, ik ben benieuwd of hij op de baan uit zijn dip kan komen.

Misschien heeft hij het een beetje gehad met die engelsen die in één keer wel heeeeeél hard fietsen. Maargoed daar zal hij op de weg ook wel last van hebben.

ghisallo
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 17 jul 2007 10:27

ghisallo 17 sep 2008 20:42

mooi, dan kunnen ze direct Greame Brown eruit gooien want die wint eigenlijk ook niks....
En die spanjaard zal ik tog maar houden!!

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 18 sep 2008 03:27

Misschien nog mensen die de beste man gewoon Freire willen noemen?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 18 sep 2008 11:34

Heeft hij wel verdiend denk ik. Freire is al jaren een hele waardevolle renner voor de Rabobank. Pakt altijd belangrijke overwinningen mee en je hoeft er als ploeg weinig voor te doen.

Ik zou het erg leuk vinden als Bos ook op de weg succesvol zou kunnen zijn. Maar voorlopig is het zo ver nog niet. Ik denk dat het sowieso wel even zal duren voor hij zijn duurvermogen op pijl heeft. Maar de plaats van Brown mag hij wel innemen. Die heeft het niet waar kunnen maken.

Plaats reactie