Hoe laat ik mijn racfiets overwinteren
-
patmaessen
- Forum-lid
Wat zijn zinvolle dingen om te doen aan je racefites om hem voor de winter te stallen? Bij mij gaat hij de zolder op dus temperatuur / vocht is geen issue. Dacht meer aan de banden, ketting vetten, spanning van de banden af etc? Moet de fiets hangen of gewoon staan?
-
ijzerenbriek
- Forum-lid
- Perfect wassen
- Zorgen dat hij perfect droog is
- Ketting op binnenblad en kleinste kroontje
- Banden lossen tot ze nog hun vorm hebben maar meer niet, geen idee hoeveel druk dat is
Dan gaat hij boven op mijn hobbykamer waar hij gans de winter droog kan overwinteren.
- Zorgen dat hij perfect droog is
- Ketting op binnenblad en kleinste kroontje
- Banden lossen tot ze nog hun vorm hebben maar meer niet, geen idee hoeveel druk dat is
Dan gaat hij boven op mijn hobbykamer waar hij gans de winter droog kan overwinteren.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
Fiets wordt schoongemaakt, ketting op klein-klein zodat de deraileurs de minste spanning hebben en de banden op 2 bar.
Zo ongeveer eind januari begin februarie gaan de kabels er af, nieuwe kabels er op, balhoofd, trapas en wiellagers controleren en dan maar wachten tot de pekel weg is.
Zo ongeveer eind januari begin februarie gaan de kabels er af, nieuwe kabels er op, balhoofd, trapas en wiellagers controleren en dan maar wachten tot de pekel weg is.
-
bianchi_1885
- Forum-lid
gewoon doorfietsen!!!
winterbandjes erop en gaan:p:p
winterbandjes erop en gaan:p:p
-
patmaessen
- Forum-lid
bluebird1 schreef:heb jij geen winterfiets dan?
Had.... is nu een mtb voor in de plaats gekomen..... wil mijn canyon niet door de pekel gaan jagen
-
bianchi_1885
- Forum-lid
bluebird1 schreef:heb jij geen winterfiets dan?
nee wel een mtb en bij slecht weer een strandfietsie
dus hoef mn bianchi niet overal aan bloot te stellen
-
bianchi_1885
- Forum-lid
maar die azijn op de banden?????
moet dat geen talkpoeder zijn
moet dat geen talkpoeder zijn