Tubeless clincher, blijvertje of proefballon?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5641
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Veel leveranciers van wielsets brengen voor 2009 tubeless clincher wielsets op de markt.
Campagnolo en Fulcrum noemen dit 2way-fit waarbij je ook nog normale banden kan gebruiken met binnenband.
Maar ook Mavic en Shimano komen ook met tubeless clinchers.
En natuurlijk komen de bandenleveranciers met tubeless banden op de markt.
Is de binnenband over enkele jaren verleden tijd, of verdwijnt dit weer?
Ben benieuwd hoe hier op het forum over gedacht wordt!
Campagnolo en Fulcrum noemen dit 2way-fit waarbij je ook nog normale banden kan gebruiken met binnenband.
Maar ook Mavic en Shimano komen ook met tubeless clinchers.
En natuurlijk komen de bandenleveranciers met tubeless banden op de markt.
Is de binnenband over enkele jaren verleden tijd, of verdwijnt dit weer?
Ben benieuwd hoe hier op het forum over gedacht wordt!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Even het blad Tour napraten: dit zou wel eens de ideale tussenweg tussen tubes en draadbanden met biba kunnen worden. Maar bewezen is dit nog niet, omdat er nog maar 1 tubeless band beschikbaar is. Allereerst is het dus wachten op tests en vooral rijervaringen met tubeless banden - maar die moeten er dan wel zijn. Het wachten is dus op Continental, Vredestein, Michelin, etc!
Ambitie: veel
Tijd: te weinig
Tijd: te weinig
Misschien staan die projecten wel op de stapel bij de banden fabrikanten. Natuurlijk zijn de eerste versies altijd wat minder maar ik sta in ieder geval open voor verrassingen.
Ik vraag me toch alleen af wat te doen als je lek rijdt...
Ik vraag me toch alleen af wat te doen als je lek rijdt...
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5641
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Is Hutchinson Fusion 2 Tubeless nu nog maar de enigste tubeless band?
Dat wist ik niet.
Dat wist ik niet.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5641
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Niklas2 schreef:Master B schreef:
Ik vraag me toch alleen af wat te doen als je lek rijdt...
Een biba er in doen en verder fietsen.
Of
"Voor onderweg is er Fast Air Spray, dat kleine gaatjes tot 1 mm herstelt en de band weer op spanning brengt"
Helaas niet goedkoop, en bij echt lek ben je het voordeel van tubeless met die binnenband weer kwijt!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Evers schreef:kan iemand mij een aantal voorbeelden geven van goede tubeless banden?
bij mijn weten is er nu nog maar 1 op de markt: de hierboven genoemde Hutchinson.
Volgens Tour zeker geen slechte band, maar haalde nog niet de testscores van het draadbandje Conti 4000S (en liet wel veel andere draadbandjes achter zich).
Ambitie: veel
Tijd: te weinig
Tijd: te weinig
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14697
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Hallo,
had er al een ander topic over gestart, maar deze lijkt me beter
http://www.notubes.com/product_info.php ... 9232ef4d78
Net zoals bij de MTB gewone banden en vloeistof, en je kunt dan ook je gewone velgen tubeless maken.
Bij de MTB werkt dit perfect. Ik heb deels mijn twijfels over road en dan met name de druk. Kan de vloeistof dichten als er 8 bar op staat???
Bij de MTB rijd je met lage druk zeker de mensen die met voeistog rijden zeg even van 1.6 - 2.5 bar.
Aan de ander kant zijn de gaten bij de MTB soms wel groter, bij road zal het met name een steentje of doortje zijn, die dicht de vloeistof wellicht wel.
Wat ik bij de MTB voel is duidelijk minder rolweerstand en een directer gevoel zonder binneband, of dit bij road ook zo is valt te betwijfelen, ook weer omwille van de druk.
Het nadeel van het systeem is dat het meer werk kost en er in het begin best mensen zullen zijn die er mee aan het tobben zijn. Je moet je echt afvragen wat de winst is.
In bv de voerstreek liggen veel dorens, vorig jaar bij de BB challenge had ik er vier in mijn band en dat dicht de vloeistog perfect. Ik heb het niet eens gemerkt. dat scheelt dus 4 x 8 minuten en dat is veel op 100km dan rijd je dus in mijn geval top 25 of anders ronde de 200 plaats..
Ik rijd er al vier jaar mee dus als er vragen zijn stel ze maar op de notubes site staan duidelijke handleidingen en uitleg.
had er al een ander topic over gestart, maar deze lijkt me beter
http://www.notubes.com/product_info.php ... 9232ef4d78
Net zoals bij de MTB gewone banden en vloeistof, en je kunt dan ook je gewone velgen tubeless maken.
Bij de MTB werkt dit perfect. Ik heb deels mijn twijfels over road en dan met name de druk. Kan de vloeistof dichten als er 8 bar op staat???
Bij de MTB rijd je met lage druk zeker de mensen die met voeistog rijden zeg even van 1.6 - 2.5 bar.
Aan de ander kant zijn de gaten bij de MTB soms wel groter, bij road zal het met name een steentje of doortje zijn, die dicht de vloeistof wellicht wel.
Wat ik bij de MTB voel is duidelijk minder rolweerstand en een directer gevoel zonder binneband, of dit bij road ook zo is valt te betwijfelen, ook weer omwille van de druk.
Het nadeel van het systeem is dat het meer werk kost en er in het begin best mensen zullen zijn die er mee aan het tobben zijn. Je moet je echt afvragen wat de winst is.
In bv de voerstreek liggen veel dorens, vorig jaar bij de BB challenge had ik er vier in mijn band en dat dicht de vloeistog perfect. Ik heb het niet eens gemerkt. dat scheelt dus 4 x 8 minuten en dat is veel op 100km dan rijd je dus in mijn geval top 25 of anders ronde de 200 plaats..
Ik rijd er al vier jaar mee dus als er vragen zijn stel ze maar op de notubes site staan duidelijke handleidingen en uitleg.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5641
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
poets schreef:als je onderweg toch een grotere lek rijdt , dan heb je dus een probleem..........
Nee, want dan gooi je er alsnog een binnenband in!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!