Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

De grote wielren quiz!

dogestyle
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 26 mei 2006 16:54

dogestyle 01 okt 2008 22:12

In navolging van raad de weg / plaat lijkt het me leuk om hier op het forum een lopende quiz te maken over (uiteenlopende, onzinnige, maar o zo leuke) wielren weetjes. Wie het juiste antwoord geeft mag de volgende vraag stellen. Om maar meteen een aftrap te doen:

Wie won de etappe waarin Tom Simpson het leven liet op de flanken van de Mont Ventoux?

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 01 okt 2008 22:17

Jan Janssen

Gebruikersavatar
nicom
Forum-lid
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 mei 2007 00:26
Locatie: West-Brabant

Gebruikersavatar nicom 01 okt 2008 22:23

Jan Janssen


te laat dus :D

sjefjanssen
Forum-lid
Berichten: 450
Lid geworden op: 29 feb 2008 22:44

sjefjanssen 01 okt 2008 22:29

Jan Janssen won de sprint van de kopgroep.

Ook te laat.

Wie won er dat jaar de tour???

dogestyle
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 26 mei 2006 16:54

dogestyle 01 okt 2008 23:54

Jan Janssen is correct, de tour van 67 werd gewonnen door Roger Pingeon!

Nieuwe vraag: wie won de etappe die het einde van de carriere van Joseba Beloki betekende?

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 02 okt 2008 00:16

Aleksandr Vinokoerov

sjefjanssen
Forum-lid
Berichten: 450
Lid geworden op: 29 feb 2008 22:44

sjefjanssen 02 okt 2008 01:08

[quote="Dogestyle"]In navolging van raad de weg / plaat lijkt het me leuk om hier op het forum een lopende quiz te maken over (uiteenlopende, onzinnige, maar o zo leuke) wielren weetjes. Wie het juiste antwoord geeft mag de volgende vraag stellen. Om maar meteen een aftrap te doen:

Wie won de etappe waarin Tom Simpson het leven liet op de flanken van de Mont Ventoux?[/quote]

Deze quiz is een leuk idee van je.

Gr.Sjef

dummy
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 19 jun 2007 12:42

dummy 02 okt 2008 01:21

[quote="Dogestyle"]In navolging van raad de weg / plaat lijkt het me leuk om hier op het forum een lopende quiz te maken over (uiteenlopende, onzinnige, maar o zo leuke) wielren weetjes. Wie het juiste antwoord geeft mag de volgende vraag stellen. Om maar meteen een aftrap te doen:

Wie won de etappe waarin Tom Simpson het leven liet op de flanken van de Mont Ventoux?[/quote]
En wie gaf het juiste antwoord dan? En wie stelde vervolgens de 2e vraag?

sjefjanssen
Forum-lid
Berichten: 450
Lid geworden op: 29 feb 2008 22:44

sjefjanssen 02 okt 2008 01:27

[quote="dummy"][quote="Dogestyle"]In navolging van raad de weg / plaat lijkt het me leuk om hier op het forum een lopende quiz te maken over (uiteenlopende, onzinnige, maar o zo leuke) wielren weetjes. Wie het juiste antwoord geeft mag de volgende vraag stellen. Om maar meteen een aftrap te doen:

Wie won de etappe waarin Tom Simpson het leven liet op de flanken van de Mont Ventoux?[/quote]
En wie gaf het juiste antwoord dan? En wie stelde vervolgens de 2e vraag?

[/quote]

Als degene die de vraag als eerste goed beantwoord,maar vervolgens geen vraag stelt ,is het dan niet einde quiz???

dummy
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 19 jun 2007 12:42

dummy 02 okt 2008 02:03

[quote="sjefjanssen"][quote="dummy"][quote="Dogestyle"]In navolging van raad de weg / plaat lijkt het me leuk om hier op het forum een lopende quiz te maken over (uiteenlopende, onzinnige, maar o zo leuke) wielren weetjes. Wie het juiste antwoord geeft mag de volgende vraag stellen. Om maar meteen een aftrap te doen:

Wie won de etappe waarin Tom Simpson het leven liet op de flanken van de Mont Ventoux?[/quote]
En wie gaf het juiste antwoord dan? En wie stelde vervolgens de 2e vraag?[/quote]
Als degene die de vraag als eerste goed beantwoord, maar vervolgens geen vraag stelt, is het dan niet einde quiz???[/quote]
Nee, dan is het geen einde quiz. Degene die de vraag gesteld heeft, zal eerst eens moeten aangeven wie (als eerste) met het correcte antwoord op de proppen kwam. Vervolgens kan de winnaar een nieuwe quizvraag droppen, enzovoort.

Maar goed, het is niet mijn topic. Laat quizmaster Dogestyle maar aangeven hoe de kleine lettertjes van het reglement eruit zien. :D

dogestyle
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 26 mei 2006 16:54

dogestyle 02 okt 2008 11:24

Hmm, inderdaad moet eigenlijk de vragensteller degene die als eerste het juiste antwoord geeft de beurt geven. Dus om vanaf nu de 'regels' te respecteren geef ik Joe, die inderdaad het juiste antwoord gaf (het was inderdaad Vino die won in die gedenkwaardige etappe waarbij Lance een stuk door een graanvled moest rijden om de gevallen Beloki te ontwijken) de beurt om een nieuwe vraag te posten!

Groet

Plaats reactie