Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Afstellen Cervélo zadelpen

evertdehandsch
Forum-lid

evertdehandsch 13 okt 2008 16:24

Gisteren ontdekt dat m'n Fizik zadel gescheurd is na vier jaar trouwe dienst... Meteen dan maar een gloednieuwe Arione CX gestoken(30 gram over het opgegeven gewicht!:()

Maar ik krijg helaas m'n zadel niet mooi waterpas, op één of andere vreemde manier is dit bij m'n gewone Arione wel gelukt maar het lukt dus nu niet meer:/

Wie kan er me een goede uitleg geven hoe deze mooi waterpas te krijgen?
Nulla tenaci invia est via!

maus_1990
Forum-lid

maus_1990 13 okt 2008 18:25

proberen, proberen en nog eens proberen,,, ik vind het ook bagger om me zadel zo te moeten afstellen... wat je kan doen, maar het is niet al te bevoordelijk voor je rails is de voorste stelschroef iets wat aan de vaste kant te zetten (zodat als je je zadel normaal vast zou zetten die als een duikboot zou staan) en dan dat compenseren voor de achterste schoef met imbus vijf iets te hard aan te draaien waardoor je zadel wel recht komt te staan. Natuurlijk moet je dan niet die voorste stel schroef veel te vast zetten! de achterste kan denk ik zo +/-0.5cm daarin compenseren. Zo heb ik het uiteindelijk gedaan!
Afbeelding

luna
Forum-lid

luna 15 okt 2008 01:34

inderdaad, zoals maus het zegt, heb ik het ook maar gedaan. Kreeg mijn zadel met geen mogelijkheid goed gesteld.
Lijkt me niet echt goed voor je zadel.

anaszi2.0
Forum-lid

anaszi2.0 19 okt 2008 02:45

maus_1990 schreef:proberen, proberen en nog eens proberen,,, ik vind het ook bagger om me zadel zo te moeten afstellen... wat je kan doen, maar het is niet al te bevoordelijk voor je rails is de voorste stelschroef iets wat aan de vaste kant te zetten (zodat als je je zadel normaal vast zou zetten die als een duikboot zou staan) en dan dat compenseren voor de achterste schoef met imbus vijf iets te hard aan te draaien waardoor je zadel wel recht komt te staan. Natuurlijk moet je dan niet die voorste stel schroef veel te vast zetten! de achterste kan denk ik zo +/-0.5cm daarin compenseren. Zo heb ik het uiteindelijk gedaan!

Dat kan je dus beter niet doen met je carbon rails

maus_1990
Forum-lid

maus_1990 21 okt 2008 16:57

Anaszi2.0 schreef:
maus_1990 schreef:proberen, proberen en nog eens proberen,,, ik vind het ook bagger om me zadel zo te moeten afstellen... wat je kan doen, maar het is niet al te bevoordelijk voor je rails is de voorste stelschroef iets wat aan de vaste kant te zetten (zodat als je je zadel normaal vast zou zetten die als een duikboot zou staan) en dan dat compenseren voor de achterste schoef met imbus vijf iets te hard aan te draaien waardoor je zadel wel recht komt te staan. Natuurlijk moet je dan niet die voorste stel schroef veel te vast zetten! de achterste kan denk ik zo +/-0.5cm daarin compenseren. Zo heb ik het uiteindelijk gedaan!

Dat kan je dus beter niet doen met je carbon rails

daarom heb ik ook gewoon een tita rails ;) een keer met carbon gereden, ermee gevallen en rails was helemaal naar de %^&*()#, zadel daarintegen geen schrammetje!
Afbeelding

Plaats reactie