Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Reynolds Assault

chaingang
Forum-lid

chaingang 22 nov 2008 19:10

Ik heb me verleden week nieuwe wielen aangeschaft die luisteren naar de naam Reynonds Assault. :) Het zijn full carbon wielen geworden voor draadbandjes. Heb mij twee maanden voortbewogen op full carbon wielen met daarop tuben, maar na drie maal lek gereden te hebben op 1.5 week tijd was voor mij de lol eraf. :( Heb al veel gelezen over pech onderweg met tubes, maar toch. Geef mij het gemak toch maar van draadbandjes.

Dus was het weer zoeken naar wat anders. Een alu remrand was voor mij uit den boze zodat het weer full carbon wielen moesten en zouden worden. Op Bikemotion heb ik mijn ogen de kost gegeven en besliste ik het erop te wagen om de full carbon voor draadbandjes aan te schaffen. Reynolds leek voor mij het beste ( en betaalbare) in huis te hebben dat mij beviel. Had natuurlijk liever de Lightweights clinchers gehad maar het prijskaartje dat daar aan hing was iets teveel van het goede. Dus met het gekende resultaat. Heb spijtig genoeg nog niet veel kilometers kunnen doen met de wielen vanwege het leuke weer.

Maar de kilometers die ik er al mee gedaan heb mag ik al als positief bestempelen. Moet zeggen dat ze heel soepel bollen (zal wel met de meeste wielen zijn de eerste kilometers zekers) en vooral lekker stijf aanvoelen. Heb ook een sprintje getrokken en het geheel voelde goed aan. Direct op snelheid en elke trap was raak.

Wat me vooral opviel was dat de body bijna geruisloos is. Eerste keer dat ik de trappers stilhield was dit even wennen. Is het eerste wielset die dit heeft. Misschien een nadeel want soms hoorde een voorganger of wandelaar aan het geratel van de body dat men eraan kwam. Zal nu niet meer het geval zijn. Maar heb zo een ding op m'n fiets, namelijk een FIETSBEL, zodat men mij toch hoort aankomen als ik lekker aan de klepel trek. ;)

Maar heb toch een minpuntje aan te merken aan het setje. Namelijk het remmen! Heb een noodstop uitgevoerd en vond toch niet dat deze deed wat ik ervan verwachte. Voelde anders aan tegenover remmen op een alu rand. Ook gaat het remmen niet geheel geruisloos. Gebruik Campa remblokken voor carbon wielen en bij het dichtknijpen van de remmen hoort men een soort van schurend geluid. Alles moet misschien nog ingereden worden zodat dit geluid na verloop van tijd hopelijk verdwijnt. Gelukkig gillen ze niet zoals bij m'n andere carbon wheels. Dus nog geen paniek, waren nog maar m'n eerste ritjes. En anders zullen de gele Swissstop blokjes terug gemonteerd worden wat ik tot hiertoe probeer te vermijden vanwege die lelijke gele streep die na verloop van tijd opduikt . De tijd zal het ons leren. :)

[img=http://img213.imageshack.us/img213/1296 ... izeio7.jpg]
[img=http://img509.imageshack.us/img509/4596 ... izepd2.jpg]
[img=http://img209.imageshack.us/img209/7555 ... izehd7.jpg]
[img=http://img265.imageshack.us/img265/577/ ... izeuk4.jpg]
[img=http://img227.imageshack.us/img227/6871 ... izedi8.jpg]
Nil volentibus arduum (Niets is moeilijk voor hen die willen)

quarante
Forum-lid

quarante 22 nov 2008 19:28

Mooie fiets en mooie wielen die zo te zien prima functioneren. Wat bedoel je precies met 'schuren'? Remmen, en zeker een noodstop zal nooit 100% geruisloos gaan, tenminste dat is mijn ervaring.

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 22 nov 2008 19:34

Mooie wielen, staan ook zeer goed bij je eveneens mooie fiets.

Dat met dat remmen, ik heb zelf een setje LW's en met swisstop remblokken remde het niet naar wens vervolgens de Campa blokken te hebben geinstalleerd was de remwerking meer naar mijn tevredenheid.

Maar rijdt eerst eens een tijdje ermee en anders zou ik toch andere remblokken proberen, er zijn LW remblokken hetzelfde als swisstop alleen deze zijn zwart van kleur.

Veel plezier ermee.
YFood !!!

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 22 nov 2008 19:54

Hoi,

Mooie wieltjes, zeg.
Reynolds beveelt hun eigen remblokjes aan (Barradine) uit een soort kurkmengsel gemaakt of Swisstop Yellow King.
Spez heeft trouwens rode Swisstop in het programma maar die zijn behoorlijk aan de prijs.

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 22 nov 2008 20:21

Zeer fraaie wielen, ook ik heb een lange tijd rond gelopen op de Reynolds stand.
Lang getwijfeld over full carbon clinchers, maar uiteindelijk toch gekozen voor alu-velgrand. Doorslag was voor mij remblokken wisselen en iets kwetsbaarder bij lek. (direct stoppen)
Ik ben nu uitgekomen op Zipp 404 met velgrand.
Anders had dit setje ook mijn keuze geworden, erg fraai!
Veel plezier ermee.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

chaingang
Forum-lid

chaingang 22 nov 2008 20:36

Met het schuren bij het remmen bedoel ik dat deze toch niet geheel geruisloos hun werk doen. Krijsen doen ze nog niet zoals bij m'n tubewielen. Gelukkig! Misschien dat het met de tijd beter zal worden éénmaal de wielen ingeremd zijn. En dat Reynolds de gele Swissstop Yellow King aanbeveelt het ik ook ergens gelezen. Heb ze in ieder geval liggen maar zoals gezegd schrikt de gele streep mij af. Had het met m'n andere wielen ook en ik stoorde er mij aan. Kan natuurlijk ook altijd de (zwarte) LW Swissstop blokken bestellen. ;)

En waarom remblokken wisselen colnagofreak? Moet je toch maar éénmaal doen of je moet van plan zijn regelmatig te wisselen tussen full carbon en alu/carbon wielen. Dan moet je idd remblokken wisselen, maar dit is toch geen groot werkje. Maar met de Zipp 404 hebt u ook een prachtig setje gekocht waar u evenveel plezier aan gaat beleven. Ook dit waren wielen die mij konden bekoren. U gaat er in ieder geval geen spijt van hebben. Succes ermee. ;)

stockie
Forum-lid

stockie 22 nov 2008 20:42

ff off-topic:

hoe hou je die witte speedplays zo mooi wit chaingang? of zijn ze nog maar net nieuw...?
Stockie

chaingang
Forum-lid

chaingang 22 nov 2008 20:48

Foto bedriegt! Mooi wit of spierwit zijn ze niet meer hoor. Heb ze nu ongeveer 5 maanden en ga er regelmatig over met een ontvetter. Maar nog steeds heel tevreden over. ;)

janjr
Forum-lid

janjr 25 nov 2008 16:04

Ik rij nu 10 maand met de DV46 rond. Vergeljkbare wielen uit de Reynolds stal.
In het begin had ik ook last van het remmen : ander gevoel en afschuwelijk geluid.
Het eerste gevoel (Swisstop yellow) is vager dan met alu-rand, dus je moet een beetje meer doorknijpen in de remmen. Eens je aan dit nieuwe gevoel gewend bent, remmen de wielen meer dan OK. Het geluid bij het remmen is inderdaad storend. Mijn ervaring is dat dit met gebruik verminderd; verder reining ik de velg en de brake-pads regelmatig met alcohol en schuur de blokjes lichtjes op.
Mijn huidige stand van zaken : prima rem-performance en totaal geen geluid meer.

chaingang
Forum-lid

chaingang 25 nov 2008 16:23

Dank u voor de tip JanJr. Ga nog effe afwachten tot alles wat ingereden of beter gezegd ingeremd is. Hopelijk lost het euvel zichzelf op. ;)

andropov
Forum-lid

andropov 17 dec 2008 21:13

Waar heb je die wielen gekocht als ik vragen mag ?
Ik ben ook geïnteresseerd in deze wieltjes !!!

Greetzz

A
2fast4u

leon1
Forum-lid

leon1 17 dec 2008 23:14

Ik wil ook wel even weten waar je Reynolds kan kopen.
Ride bikes, not tanks!

Plaats reactie