Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

centreren hs11

bull
Forum-lid

Gebruikersavatar bull 22 dec 2008 20:34

Weet iemand hoe je de remblokken centreert bij de hydraulische remmen van de Magura hs11?
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 dec 2008 20:36

Wat bedoel je precies? Ik gok dat het ene blokje meer terug gaat dan het andere blokje? Daar zijn alleen wat creatieve oplossingen voor, het blokje wat slecht terug gaat bijv een beetje smeren. Of achter het blokje wat te ver terug gaat een stukje vilt plaatsen.

Maar de makkelijkste optie is nieuwe remblokjes, meestal gebeurt het namelijk pas bij al wat versletenere blokjes.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

bull
Forum-lid

Gebruikersavatar bull 22 dec 2008 20:41

Het gaat om nieuwe remblokjes (nieuwe fiets). Het ene remblokje staat te dicht op de velg waardoor deze aanloopt....

tiest
Forum-lid HC

tiest 22 dec 2008 20:58

Lucht in de leiding. Ontluchten zal veel helpen gok ik. Welk blokje staat het dichtst op de velg? De kant met dubbele of enkel aansluitingspunt voor de leiding?

bull
Forum-lid

Gebruikersavatar bull 22 dec 2008 21:37

Uit mijn hoofd het linkerblokje (vanuit bestuurder bekeken). Hoe kan er zo snel lucht in zijn gekomen? Ik vind sowieso de speling met de velg griezelig weinig...
Een klein slagje en beide wielen lopen al aan.....
Dan is het met gewone velgremmen een stuk beter geregeld.

morel
Forum-lid

morel 22 dec 2008 22:04

Bull schreef:Uit mijn hoofd het linkerblokje (vanuit bestuurder bekeken). Hoe kan er zo snel lucht in zijn gekomen? Ik vind sowieso de speling met de velg griezelig weinig...
Een klein slagje en beide wielen lopen al aan.....
Dan is het met gewone velgremmen een stuk beter geregeld.

Hoi,

Er is vermoedelijk géén luchtbel in de leiding maar staat één van de remblokken te ver naar binnen afgesteld.
Je moet daarvan de beugel lossmaken en de remblok-houder naar buiten toe afstelen en de beugel weer aandraaien.
Hoe dat allemaal in zin werk gaat lees je het best even op de Nederlandstalige gebruiksaanwijzing welke je kan downloaden op volgende link;
http://www.magura.com/7thsenseCMS/index ... =13871&L=1

Succes,
Morel

Plaats reactie