Waar Rival 2009 het goedkoopst?
Ik ben me een beetje aan het orienteren op een nieuw projectje. Mevrouw W0uter wil komend jaar alpe d'huez ruim onder het uur rijden. (tot aan de tour finish, dus niet laf zoals ik tot de tunnel). Bij haar kan er niet veel meer af. De conditie kan nog iets beter, maar de meeste winst is te halen door haar huidige fiets van 9,5 kilo af te danken.
Mijn doel wordt om een fiets te bouwen van onder de 7kg voor minder dan 2000 euro. Dat is misschien mogelijk, maar de fiets moet ook criteriums kunnen doorstaan. De wielen worden 32 spaaks en +/- 1500 gram, dus daar is niet veel winst te pakken.
Ultegra SL is de meest logische keuze als groep, maar Rival 2009 is een pak lichter. Ik kan echter nergens prijzen vinden van de nieuwe rival. Wie weet wat een groep moet kosten en waar ga ik die het goedkoopst vinden?
Alvast bedankt voor je input!
Mijn doel wordt om een fiets te bouwen van onder de 7kg voor minder dan 2000 euro. Dat is misschien mogelijk, maar de fiets moet ook criteriums kunnen doorstaan. De wielen worden 32 spaaks en +/- 1500 gram, dus daar is niet veel winst te pakken.
Ultegra SL is de meest logische keuze als groep, maar Rival 2009 is een pak lichter. Ik kan echter nergens prijzen vinden van de nieuwe rival. Wie weet wat een groep moet kosten en waar ga ik die het goedkoopst vinden?
Alvast bedankt voor je input!
Bij het "hoofdstuk" race framesets: http://www.vosfietsen.nl/index.php?opti ... &Itemid=49
Mooi projectje, ook budget technisch.
Paar "goedkope" tips voor gewichtsbesparing:
- KCNC snelspanners
- Dura Ace cassette (2de hands)
- veloplugs ipv. velglint
- lichte bidonhouders (Tune Wassertrager komen regelmatig 2de hands voorbij)
- Ritchey WCS stuur, stuurpen en zadelpen (alu, unbeatable qua prijs/kwaliteit/gewicht ratio)
- KCNC snelspanners
- Ritchey WCS stuur, stuurpen en zadelpen (alu, unbeatable qua prijs/kwaliteit/gewicht ratio)
-
- Forum-lid
havana schreef:Mooi projectje, ook budget technisch.
- KCNC snelspanners
Veloplugs is nieuw voor mij. Heb je daar ervaingen me? Ik krijg er niet zo heel veel info over gegoogled.
Als je dan toch bezig ben, vervang ook je crank. De Rival crank is namelijk zwaarder dan die van Ultegra en ook zwaarder dan een Centaur crank. Waarschijnlijk is er wel iemand die een suggestie heeft voor een andere.