opzoek naar nieuwe racefiets
-
- Forum-lid
Beste fiets vrienden!
Ik fiets nu bijna 4 a 5 jaar geniet daar ten volle van! Mijn eerste fiets was een instapmodel van Gazelle type vuelta groep Tiagra. Daarna heb ik via marktplaats en gios cinquantenario groep Chorus alleen jammer genoeg is het frame afgeschreven ivm scheurtje in het frame tpv het stuurhuis. Nu heb ik advies van jullie kant nodig om een goede keuze te kunnen maken wbt nieuwe fiets mijn budget is ongeveer 1500 euro fiets moet lekker licht zijn en stijf.
Ik zat te denken aan de volgende types:
Cannondale caad 10 (groep 105) +/- 1399,00 euro
Cannondale caad 10 (groep ultegra) +/- 1799,00 euro
Rose pro-rs 3000 (groep ultegra) +/- 1599,00 euro
Rose pro-rs 4400 (groep Force) +/- 1699,00 euro
Ik ben nog niet echt een goede itailaanse fiets tegengekomen of fiets met een groep van campa.
Ik hoor graag van jullie!
Ik fiets nu bijna 4 a 5 jaar geniet daar ten volle van! Mijn eerste fiets was een instapmodel van Gazelle type vuelta groep Tiagra. Daarna heb ik via marktplaats en gios cinquantenario groep Chorus alleen jammer genoeg is het frame afgeschreven ivm scheurtje in het frame tpv het stuurhuis. Nu heb ik advies van jullie kant nodig om een goede keuze te kunnen maken wbt nieuwe fiets mijn budget is ongeveer 1500 euro fiets moet lekker licht zijn en stijf.
Ik zat te denken aan de volgende types:
Cannondale caad 10 (groep 105) +/- 1399,00 euro
Cannondale caad 10 (groep ultegra) +/- 1799,00 euro
Rose pro-rs 3000 (groep ultegra) +/- 1599,00 euro
Rose pro-rs 4400 (groep Force) +/- 1699,00 euro
Ik ben nog niet echt een goede itailaanse fiets tegengekomen of fiets met een groep van campa.
-
- Forum-lid
Hoe krijg je dat voor elkaar, een scheur in die Gios? Ik heb hetzelfde frame en al tien jaar doorstaat het mijn mishandelingen met glans... 
Over jouw vraag, waarom een geheel nieuwe fiets, en niet alleen het frame vervangen? Je kunt dan een hoger kwaliteit frame nemen, en eventueel de overige onderdelen op termijn vervangen.

Over jouw vraag, waarom een geheel nieuwe fiets, en niet alleen het frame vervangen? Je kunt dan een hoger kwaliteit frame nemen, en eventueel de overige onderdelen op termijn vervangen.
-
- Forum-lid
Ik mis de juiste kennis juiste technische kennis om zelf het niewe eventueele frame zelf op te bouwen heb je tips betreft frames/ombouwen van frames?
-
- Forum-lid
De staat van de huidige onderdelen zijn uiteraard bepalend. Een frame van boven de 1000 euro met een versleten groep rijdt niet echt lekker. Zijn deze onderdelen nog in behoorlijke staat dan is het een optie om te gaan praten met de fietsenmaker, die verkoopt jou graag een frame en zal best bereid zijn om de onderdelen over te zetten, tegen een schappelijke vergoeding.
-
- Forum-lid
David van Walsem schreef:Ik ben nog niet echt een goede itailaanse fiets tegengekomen of fiets met een groep van campa.
wilier izoard chorus 2010 voor 1690.- (zonder wielen).
Is dat geen optie? Je zou misschien je huidige wielset kunnen gebruiken.

- Lcsmet
- Forum-lid HC
David van Walsem schreef:edit
...
Dat begrijp ik niet.
Het internet staat vol met Italiaanse fietsen met een Campagnolo groep.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
dalla schreef:kijk eens naar een mooie Wilier, Bianchi, Dedacciai ofzo?!
?? Waarom dan?
Nica schreef:omdat die aangeeft ook een italiaan te zoeken.
Je hebt de Caad10 105 en ultegra er op staan. Lijkt mij tussen die 2 simpel, welke groep wil je? is 105 voldoende, of is Ultegra wat je nodig hebt?
Voor bovenstaande keuze heb ik ook gestaan. Advies van de FM was neem de 105 en spendeer het geld aan een betere wielset.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
-
- Forum-lid
Er zijn honderden merken die een fiets van 1500 in hun gamma hebben, en kwaliteit leveren, waarom deze 3?