singlespeed achterwiel
-
- Forum-lid
Het probleem bij achteruittrapnaven is dat ze meestal niet breed genoeg zijn voor je achterbrug! Ik weet niet wat voor frame je hebt, maar ik ga ervan uit dat je een 126/130mm brede achterbrug hebt (standaard racefiets). De achteruittrapnaven zijn meestal 110mm breed.
Een bedrijf dat wel alijd aparte dingen doet met fietsen is www.m-gineering.nl. Je kan die gasten gewoon mailen met je probleem lijkt me. Misschien dat zij een oplossing hebben?
Een single-speeder met achteruittrap rem lijkt mij eigenlijk ook wel relaxed
Een bedrijf dat wel alijd aparte dingen doet met fietsen is www.m-gineering.nl. Je kan die gasten gewoon mailen met je probleem lijkt me. Misschien dat zij een oplossing hebben?
Een single-speeder met achteruittrap rem lijkt mij eigenlijk ook wel relaxed

Ik heb met zo'n shimano terugtrapnaaf (van M-gineering) zelf een race achterwiel gespaakt. ze zijn inderdaad te smal, maar de assen zijn zo lang dat je zonder probleem aan beide kanten 8 mm spacers of RVS ringen kan plaatsen, en toch de bouten nog goed kan aandraaien. De eventuele laatste mm's trek je (in een stalen frame) wel bij elkaar.
Singlespeed met achteruittraprem is inderdaad erg leuk, mooie cleane look zonder kabels maar je kan toch normaal remmen, wel zo prettig.
Singlespeed met achteruittraprem is inderdaad erg leuk, mooie cleane look zonder kabels maar je kan toch normaal remmen, wel zo prettig.
Ik weet het zeker denk ik
Bedankt voor de reacties.
mijn (stalen)frame is best smal aan de achterkant, moest hem best ver uitelkaar rekken om 't wiel erin te krijgen. ik zal m-genering dan zo even mailen. bedankt voor te tip!
enig idee hoeveel dat gaat kosten?
Doke
mijn (stalen)frame is best smal aan de achterkant, moest hem best ver uitelkaar rekken om 't wiel erin te krijgen. ik zal m-genering dan zo even mailen. bedankt voor te tip!
Doke
[quote="zkodok"]Bedankt voor de reacties.
Doke[/quote]
Als je het zelf doet: euro of 12 voor de naaf, 20 voor een huismerk velg en ongeveer 12 euro voor spaken en nippels. Paar avondjes prutsen en je bent een wiel en een ervaring rijker! O ja, koop een goede spaaksleutel (heb zelf een Spokey, goed en niet duur).
Een wiel uit een gewone fiets zoals TiesT zegt kan ook, die kosten helemaal weinig. (MP) Je moet dan wel met een wat bredere band gaan rijden omdat de velg breder is, maar dat is met terugtraprem sowieso wel handig, omdat al je remkracht via 1 band op de weg moet worden overgebracht. Met een smal bandje slip je sneller. Heb zelf een 28 mm racebandje, dat gaat prima, alleen met regen een beetje met beleid terug trappen.
Doke[/quote]
Als je het zelf doet: euro of 12 voor de naaf, 20 voor een huismerk velg en ongeveer 12 euro voor spaken en nippels. Paar avondjes prutsen en je bent een wiel en een ervaring rijker! O ja, koop een goede spaaksleutel (heb zelf een Spokey, goed en niet duur).
Een wiel uit een gewone fiets zoals TiesT zegt kan ook, die kosten helemaal weinig. (MP) Je moet dan wel met een wat bredere band gaan rijden omdat de velg breder is, maar dat is met terugtraprem sowieso wel handig, omdat al je remkracht via 1 band op de weg moet worden overgebracht. Met een smal bandje slip je sneller. Heb zelf een 28 mm racebandje, dat gaat prima, alleen met regen een beetje met beleid terug trappen.
Ik weet het zeker denk ik
Met een brede velg (en band, 35mm+) heb je wel het risico dat je wiel tegen het frame kan gaan aanlopen, zeker bij racefietsframes met een wat strakkere geometrie.
Ik zou het lekker zelf in mekaar klussen inderdaad
Best leuk om te doen, zie hier resultaat: http://velospace.org/node/16535
Ik zou het lekker zelf in mekaar klussen inderdaad

oke bedankt,
ik ga denk ik alle onderdelen verzamelen en die naar m'n fietsen maker brengen en die even lief aan kijken. zelf heb ik namelijk weinig/geen ervaring met deze dingen.
een gewoon wiel gaat denk ik niet passen omdat ik een erg smal frame heb.
Doke
ik ga denk ik alle onderdelen verzamelen en die naar m'n fietsen maker brengen en die even lief aan kijken. zelf heb ik namelijk weinig/geen ervaring met deze dingen.
een gewoon wiel gaat denk ik niet passen omdat ik een erg smal frame heb.
Doke
-
- Forum-lid
De fietsenmaker zal niet bepaald blij zijn als jij met onderdelen aan komt zetten die niet bij hem gekocht worden..
hey, mijn fietsenmaker had nog een achterwiel liggen dat in het frame pastte!
de fiets is nu bijna klaar, volgende maand nieuwe pedalen, stuur en een nieuw zadel.

http://i4.photobucket.com/albums/y120/z ... C_5876.jpg
de fiets is nu bijna klaar, volgende maand nieuwe pedalen, stuur en een nieuw zadel.

http://i4.photobucket.com/albums/y120/z ... C_5876.jpg