Nu al slap?
ik heb kort geleden falcrum racing 7 wielen aangeschaft.
de spaken staan naar mijn idee niet strak meer, nu zullen ze waarschijnlijk moeten worden nagetrokken.
ik heb er ongeveer 350 km. mee gefietst.
worden de spaken slapper als ze worden nagespannen, of versterkt dit het geheel nog meer en zijn ze hierna sterker dan fabrieks-af?
Kortom: is het normaal, wat kan ik het beste doen???
even de langs de fietsenmaker en die ze op laten spannen??
grt, jasper
de spaken staan naar mijn idee niet strak meer, nu zullen ze waarschijnlijk moeten worden nagetrokken.
ik heb er ongeveer 350 km. mee gefietst.
worden de spaken slapper als ze worden nagespannen, of versterkt dit het geheel nog meer en zijn ze hierna sterker dan fabrieks-af?
Kortom: is het normaal, wat kan ik het beste doen???
even de langs de fietsenmaker en die ze op laten spannen??
grt, jasper
mijn Flickr
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Spaakspanning heeft niets met de stijfheid van wielen te maken, de spaakspanning moet alleen hoog genoeg zijn zodat spaken niet op druk belast worden.
Dat die goedkope wielen slap zijn is geen nieuws, ik reed Racing 5's ook tegen m'n remblokken aan (66 kg). Hoe sommige kunnen beweren dat de wielen zo lekker strak zijn is mij een raadsel. Als je hard een bocht door rijdt voel je 't voorwiel gewoon buigen...
Dat die goedkope wielen slap zijn is geen nieuws, ik reed Racing 5's ook tegen m'n remblokken aan (66 kg). Hoe sommige kunnen beweren dat de wielen zo lekker strak zijn is mij een raadsel. Als je hard een bocht door rijdt voel je 't voorwiel gewoon buigen...
Ja ok, maar ik rijd ook niet op wedstrijd nivau.
Ik heb nu nog net veel aan te merken op de wielen enkel kan ik de spaken (behoorlijk) ver naar elkaar toe trekken en dit geeft geen zeker idee.
Is het slim de lbs. te bezoeken of kan ik er met een gerust hart mee doorrijden?
en dat de je de velg tegen de remblokken aanrijdt heeft toch wel degelijk temaken met de spaakspanning?
Als die goed is kan de velg geen zijdelingse beweging maken en dus onmogelijk tegen de remblokken aangereden worden?!
Ik heb nu nog net veel aan te merken op de wielen enkel kan ik de spaken (behoorlijk) ver naar elkaar toe trekken en dit geeft geen zeker idee.
Is het slim de lbs. te bezoeken of kan ik er met een gerust hart mee doorrijden?
en dat de je de velg tegen de remblokken aanrijdt heeft toch wel degelijk temaken met de spaakspanning?
Als die goed is kan de velg geen zijdelingse beweging maken en dus onmogelijk tegen de remblokken aangereden worden?!
mijn Flickr
dat is beter van niet voorzover ik er verstand van heb, als je boven de spanning gaat zitten die de velg aankan om het verschil na een X aantal km. te compenseren, heeft de velg daar onder te lijden zo lang die rek nog niet uit de spaak is.
de velg bepaald namelijk de spaakspanning
of klets ik nu?
de velg bepaald namelijk de spaakspanning
of klets ik nu?
mijn Flickr