Alles over vakanties op én met de fiets

Castellane (zuidoost frankrijk)

pino
Forum-lid
Berichten: 3460
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 10 jul 2023 21:27

IMG_1896.jpg
Het is wel even zoeken naar ouderwetse campings.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37912
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 jul 2023 22:30

Cool, Trammelantjes!
Vroeger had een maatje van mij zo’n ding. Erg grappig geval. Als ik mij goed herinner 5 ruitenwisserstanden :D
Less is bore

pino
Forum-lid
Berichten: 3460
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 10 jul 2023 22:35

Met daktent voor de ultieme DDR-erlebnis.
Niet zijken maar reiden !

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3552
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 11 jul 2023 07:43

Inderdaad, die ketens zijn een plaag. En op internet moet je echt zoeken de normale er tussenuit te halen. Want de SEO hebben die ketens allemaal best voor elkaar, de eerste die opploppen zijn zij. Ik zit dit jaar op een niet-keten in Zuid-West Frankrijk. Daar lijkt het qua ketens mij een stukje minder te zijn.

Een keer op een capfun geweest (of de voorganger van capfun), wat een hel was dat. Was blij dat ik na een week weg kon, en regelmatig een rondje kon fietsen, en het strand dichtbij was. Het was er druk, goor, en werkelijk waar het meest asociale deel van de franse bevolking zat daar. Vreselijk. Fort oranje maar dan in Frankrijk zeg maar.

IK moet wel zeggen dat ik in het verleden wel eens flower campings heb gedaan, die zijn altijd kleinschaliger. Dat beviel best wel goed. Volgens mij mag het als massa=kassa-camping ook geen flower-camping worden.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37912
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 jul 2023 09:09

Yelloh hebben wij in het verleden gestaan, dat is vaak ook nog wel oke. https://www.yellohvillage.nl/camping/le_couspeau
Zijn nog geen kampeerfabrieken en middelgroot van opzet.

Als je naar die grote campings met waterpark gaat krijg je daar automatisch grote hoeveelheden drukke pubers bij en een type volk waar ik mij niet thuis voel. Doe mij maar de kleinschaligere campings die een beetje outdoor georienteerd zijn. Ik ga graag niet al te laat naar bed en 's morgens op tijd op de fiets of lekker de bergen in.
Dan zit je niet te wachten op livemuziek die je tot 01:00 wakker houdt oid.
Less is bore

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5096
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 11 jul 2023 09:19

Precies...camping Terra Verdon boven Castellane, animatie duurt maar tot 23:00 uur schrijft iemand in een review..Wij willen avonds gewoon dat het stil is op een camping, dus zoeken altijd kleinschalige campings met in iedergeval een zwembad (want dat is wel fijn na een fietsrit) alleen hoeft het dan niet een compleet waterpark te zijn. Ik begrijp dat het voor kinderen leuk is, maar ons niet gezien.

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 11 jul 2023 09:24

NuitKor schreef: 11 jul 2023 09:19 Precies...camping Terra Verdon boven Castellane, animatie duurt maar tot 23:00 uur schrijft iemand in een review..Wij willen avonds gewoon dat het stil is op een camping, dus zoeken altijd kleinschalige campings met in iedergeval een zwembad (want dat is wel fijn na een fietsrit) alleen hoeft het dan niet een compleet waterpark te zijn. Ik begrijp dat het voor kinderen leuk is, maar ons niet gezien.
Heel herkenbaar. Wij zoeken ook altijd met een zwembad voor de kinderen, maar gewoon basic is prima. Ik vind het wel steeds lastiger worden om iets leuks te vinden precies vanwege de redenen die jullie aangeven. Herrie en tokkievolk...zowel Nederlands als Frans :dislike:

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5096
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 11 jul 2023 09:44

Ik merk dat er hier best veel mensen zitten met dezelfde soort wensen qua camping. Ik ga een topic openen waarbij we elkaar van tips kunnen voorzien van camings in Frankrijk of waar dan ook.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3552
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 11 jul 2023 09:55

Ach, animatie tot 23.00 op de achtergrond is nog best. Als het daarna maar klaar is. Maar als je pech hebt zit je er vlak naast. En Franse karaoke, dat is echt de hel :-).
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37912
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 jul 2023 11:59

rikkert schreef: 11 jul 2023 09:55 Ach, animatie tot 23.00 op de achtergrond is nog best. Als het daarna maar klaar is. Maar als je pech hebt zit je er vlak naast. En Franse karaoke, dat is echt de hel :-).
Japanse karaoke is nog veel erger :lol: :lol: :lol: Been there, done that.

Probleem is dat animatie op de achtergrond vaak qua volume op de voorgrond zit. Snap niet waarom dat altijd zo pokkehard moet.
En campings met veel entertainment en groot waterpark is eigen 1-op-1 tokkie-garantie.
Less is bore

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2259
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 11 jul 2023 13:38

Ik ging vroeger ook geregeld naar Castellane, laatste keer was 2018. Heel vroeger (zo'n 30 jaar geleden op de camping), de laatste keren huurde ik er een huis. Héél prachtige streek maar in het seizoen belachelijk druk. Zeker richting Lac de Sainte-Croix langs de Gorges de Verdon. Doe zeker de Route Des Cretes, als het kan in de ochtend, dan zie je de vale gieren van heel dichtbij op de stijgende warme lucht zweven. Het is er prachtig om te fietsen, zowel met de MTB als met de racefiets, leuke niet al te lange en steile klimmetjes en mooie vergezichten. Ik nam ook altijd de moto mee, zalig en ongestoord knallen op goed onderhouden wegen, dat kan je daar ook nog. Zwemmen kan je op enkele km's van Castellane in het Lac de Castillon en bezoek zeker ook eens de sekte van de Mandaron.

Echo
Forum-lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 13 sep 2013 21:50
Locatie: Gorinchem

Echo 11 jul 2023 13:54

Jaaaaaren geleden op een RCN Camping gestaan en dat is me prima bevallen! Rust....
https://www.rcn.nl/nl/campings/frankrij ... castellane
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo2 user :like:

Plaats reactie