Beste medefietsers,
Ik heb net 'n Selle Italia SLR gekocht omdat mijn vorig zadel niet meer voldeed (deed veel pijn) maar morgen is er de ronde van vlaanderen en deze moet al op het nieuwe zadel gereden worden. Ik heb dus geen tijd voor trial & error om de beste afstelling te zoeken
Daarom mijn vraag: hoe kan dit zadel best geïnstalleerd worden? Compleet waterpas? of de neus iets omhoog of omlaag?
Vriendelijke groeten
Zadel installeren
-
- Forum-lid
Als je oude posititie goed is zou ik hem gewoon hetzelfde afstellen als je oude zadel.
http://www.woutervr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
Neusje een ietsiepietsie omhoog maar niet veel, dan ga je niet naar beneden schuiven.
Maar zowel het zadel als de afstelling is zo persoonlijk dat er eigenlijk niet veel zinnings over te zeggen valt.
SLR vind ik trouwens een zalig zadel, rij met niets anders meer. Blijft wel superpersoonlijk.
Maar zowel het zadel als de afstelling is zo persoonlijk dat er eigenlijk niet veel zinnings over te zeggen valt.
SLR vind ik trouwens een zalig zadel, rij met niets anders meer. Blijft wel superpersoonlijk.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
oké ik heb de neus van het zadel ietsiepietsie omhoog gezet zoals Ijzeren Briek heeft gezegd! op het eerste gevoel wel een redelijk hard zadel. de horizontale positie heb ik zo goed mogelijk als het kon gelijk gehouden met mijn oude zadel (dat was een San Marco Rolls).
bedankt voor de raad, en voor degene die morgen de ronde van vlaanderen fietsen, veel plezier!
bedankt voor de raad, en voor degene die morgen de ronde van vlaanderen fietsen, veel plezier!

-
- Forum-lid
SLR is inderdaad een redelijk hard zadel maar naar mijn mening in combinatie met een goede koersbroek één van de allerbesten om uren op te zitten. Bij een zacht zadel zakt de boel redelijk ineen wat na enkele uren een slechtere zit geeft dan het harde dat niet ineen zakt.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.