Witte/bruine bordjes Mergellandroute?
-
gerwin1977
- Forum-lid
Goedemorgen,
Ik ga 17 mei a.s. samen met een vriend de mergellandroute rijden. We hebben dit 2 weken geleden ook al geprobeerd en hebben toen een groot gedeelte van de route gereden. We hebben toen wel wat fout gedaan want om één of andere reden zijn we in Simpelveld terecht gekomen terwijl je hier volgens de routekaart helemaal niet doorheen komt maar er staan wel bruine borden in het dorp.
Wij zijn vanuit Berg en Terblijt vertrokken en hebben toen de witte kleine bordjes gevolgd, deze hielden op een gegeven moment op (weet niet meer precies waar) en gingen toen over in bruine borden (autoroute).
Wie weet hoe het nu precies zit met die bordjes en vanaf waar je de witte borden en de bruine borden moet volgen?
Ik ga 17 mei a.s. samen met een vriend de mergellandroute rijden. We hebben dit 2 weken geleden ook al geprobeerd en hebben toen een groot gedeelte van de route gereden. We hebben toen wel wat fout gedaan want om één of andere reden zijn we in Simpelveld terecht gekomen terwijl je hier volgens de routekaart helemaal niet doorheen komt maar er staan wel bruine borden in het dorp.
Wij zijn vanuit Berg en Terblijt vertrokken en hebben toen de witte kleine bordjes gevolgd, deze hielden op een gegeven moment op (weet niet meer precies waar) en gingen toen over in bruine borden (autoroute).
Wie weet hoe het nu precies zit met die bordjes en vanaf waar je de witte borden en de bruine borden moet volgen?
-
gerwin1977
- Forum-lid
Ja klopt, alleen is het mij onduidelijk waar je de bruine en waar de wit/groene bordjes moet volgen. De site van de ANWB wordt je niet echt wijzer van.
Je moet de witte bordjes volgen. Als er geen witte bordjes zijn, maar wel bruine dan volg je die. De autoroute (bruin) loopt namelijk op bepaalde parallel met de fiets route (wit)
Als er geen bordjes meer staan, ben je verkeerd gereden. Dat gebeurt mij altijd minimaal 3 keer als ik de mergellland route probeer te rijden. Ik vraag me dan ook af of dit aan mijn eigen tekortkomingen ligt of dat er gewoon wat bordjes missen.
Als er geen bordjes meer staan, ben je verkeerd gereden. Dat gebeurt mij altijd minimaal 3 keer als ik de mergellland route probeer te rijden. Ik vraag me dan ook af of dit aan mijn eigen tekortkomingen ligt of dat er gewoon wat bordjes missen.
Live fast; die young. mijn blog
-
gerwin1977
- Forum-lid
Herkenbaar dat verkeerd rijden, vooral als je niet meer helemaal scherp bent. Maar weet jij toevallig op welk gedeelte van de route geen witte bordjes staan en waar je dus de bruine moet volgen?
@gerwin: hier vind je een gedetailleerde routebeschrijving (met ook enkele malen vermeld: verlaat autoroute): http://mergellandroute.wielrennenmaastricht.nl/
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
-
gerwin1977
- Forum-lid
Ah inderdaad, het staat alleen bij Eyserheide maar ik denk dat ik hier vorige keer ook fout ben gereden en zodoende in Simpelveld ben uit gekomen.
Ik heb vorige week ook de mergellandroute gereden en heb vooral de witte bordjes gevolgd. Hier staat onder dat er steile hellingen in voorkomen en die wil je natuurlijk niet missen als wielrenner. Toch ben ik ergens de mist in gegaan, na de Eyserbosweg ben ik ergens verkeerd gefietst waardoor ik jammergenoeg de Keutenberg en de Fromberg heb gemist. Dus voor mij ging het in Eyserheide ook ergens mis. Wel een goed excuus om hem nog eens te fietsen.
Wel waren ze in 2 plaatsen flink aan het breken met de weg (volgens mij Hulsberg en Sint Geertruiden?), dus daar was het wel even goed opletten.
Wel waren ze in 2 plaatsen flink aan het breken met de weg (volgens mij Hulsberg en Sint Geertruiden?), dus daar was het wel even goed opletten.
Mergellandroute
Als je Eys binnen komt rijden is er en flauwe bocht naar rechts , op dat punt is er een weg naar links , die moet je in . Als de weg die afdaalt volgt dat rij je naar Simpelveld en volg je dus de autoversie.
Eyserheide , na de bocht naar rechts komt er een weg van links , daar moet je dus naar links en een paar honnderd meter verder sla je rechtsaf . Dit is een niet zo fijne asfaltweg om te rijden ivm slecht wegdek en steentjes . Op het einde gaat het steil naar beneden en draai je onderaan naar links om enkele km's verder rechtsaf de Fromberg op te rijden , na het eerste stukje moet je bij de weg rechtsaf rechtdoor rijden om af te dalen en bij de grote weg rechtsaf te slaan naar Schin op Geul , waar je bij Schoonbron de weg in slaat richting de Keutenberg.
Voor het fietsen is dus het 2e bordje belangrijk.

Als je Eys binnen komt rijden is er en flauwe bocht naar rechts , op dat punt is er een weg naar links , die moet je in . Als de weg die afdaalt volgt dat rij je naar Simpelveld en volg je dus de autoversie.
Eyserheide , na de bocht naar rechts komt er een weg van links , daar moet je dus naar links en een paar honnderd meter verder sla je rechtsaf . Dit is een niet zo fijne asfaltweg om te rijden ivm slecht wegdek en steentjes . Op het einde gaat het steil naar beneden en draai je onderaan naar links om enkele km's verder rechtsaf de Fromberg op te rijden , na het eerste stukje moet je bij de weg rechtsaf rechtdoor rijden om af te dalen en bij de grote weg rechtsaf te slaan naar Schin op Geul , waar je bij Schoonbron de weg in slaat richting de Keutenberg.
Voor het fietsen is dus het 2e bordje belangrijk.

It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
-
gerwin1977
- Forum-lid
Bedankt Who Cares! Volgens mij heb jij hem al vaker gereden? Ik ga er volgende week goed op letten in Eyserheide en Eys.
[quote="Gerwin1977"]Bedankt Who Cares! Volgens mij heb jij hem al vaker gereden? Ik ga er volgende week goed op letten in Eyserheide en Eys.[/quote]
Wij rijden hem elk jaar wel een keer , ik heb hem denk ik in de afgelopen 13 jaar een keer of 18 gefietst en dan leer je vanzelf de meeste klimmen en afslagen. Al vergis ik me soms nog wel eens. Maar tegenwoordig met de Edge wordt dat ook gemakkelijker om niet verkeerd te rijden.
Wij rijden hem elk jaar wel een keer , ik heb hem denk ik in de afgelopen 13 jaar een keer of 18 gefietst en dan leer je vanzelf de meeste klimmen en afslagen. Al vergis ik me soms nog wel eens. Maar tegenwoordig met de Edge wordt dat ook gemakkelijker om niet verkeerd te rijden.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
Inderdaad, wij rijden hem ook vaker en als fietser kun je het best de groene bordjes volgen, waar groene bordjes zijn! Soms zijn er alleen maar bruine, wat betekent dat je de auto route volgt. De groenen slaan vanzelf weer ergens af.
What the mind can conceive and believe, it can achieve