Hallo iedereen,
Ik zit met volgend dilemma.
Ik wil een nieuwe koersfiets aanschaffen en had voor mezelf uitgemaakt (op basis van prijs, look, etc) dat het ofwel de Kuota Kult ofwel de Pinarello FP Quattro zou worden.
Aangezien de eerste fietswinkel die beide merken verkoop mij eerder de Kult aanraadde (betere Belgische service, beschikbaarheid stukken, betere prijs-kwaliteit verhouding, makkelijker aan te passen aan persoonlijke wensen, etc) had ik al min of meer beslist dat het deze zou worden.
Tot dat een andere fietswinkel mij wist te vertellen dat het Pinarello frame absoluut beter is en het Kult frame absoluut af te raden valt omwille van de beperkte stijfheid van het frame. Dit zou er zelfs niet op verbeteren met de jaren beweerde hij. Bovendien was hij wel bereid om de Pinarello aan te passen aan mijn persoonlijke wensen voor een redelijke prijs.
Kan er hier iemand misschien bevestigen wat hij beweerd over het Kult frame of de Kuota frames in het algemeen ?
Welke fiets raden jullie trouwens aan van de twee ?
Kuota Kult of Pinarello FP Quattro ???
- thestudent
- Forum-lid HC
Nou het gaat wel ver om te zeggen dat de pinarello veel stijver en beter is. Ik vind de kuota eigenlijk wel wat meer stijl hebben. Maar het gaat er hier gewoon om dat beide fietsenmakers een fiets willen verkopen. Die pinarello verkoper kan moeilijk zeggen dat de pinarello's slechter zijn, want dan ga jij een Kuota kopen. En dit geld ook voor de eerste verkoper, die miscchien in staat is om meer marge op een kuota te nemen dan op een pina.
Ik denk niet dat je met de kuota met een slap frame te maken hebt, vergeet niet dat je moet doen wat je gevoel zegt en niet wat de verkoper zegt. Neem ook de geometrie van beide frames mee, als het ene frame je beter past is de oplossing namelijk snel gevonden.
Ik denk niet dat je met de kuota met een slap frame te maken hebt, vergeet niet dat je moet doen wat je gevoel zegt en niet wat de verkoper zegt. Neem ook de geometrie van beide frames mee, als het ene frame je beter past is de oplossing namelijk snel gevonden.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!