wanneer continental GP400S vervangen
Goedemiddag allemaal
Ik rij nu ongeveer een half jaar en na een slechte ervaring met de ultremo's had ik mij conti's GP4000S gemonteerd. Deze liggen er nu 2600 kilometer op.
Ik heb echter nog niet zoveel ervaring dus is mijn vraag: Hoelang gaan deze banden ongeveer mee? Ze vertonen nog geen echte slijtage maar het loopvlak begint een beetje vlakker te worden.
Alvast bedankt voor de reacties.
Ben trouwens super tevreden van deze banden (in tegenstelling tot de ultremo's die na 1000km al kapot waren door het gekende probleem)
Ik rij nu ongeveer een half jaar en na een slechte ervaring met de ultremo's had ik mij conti's GP4000S gemonteerd. Deze liggen er nu 2600 kilometer op.
Ik heb echter nog niet zoveel ervaring dus is mijn vraag: Hoelang gaan deze banden ongeveer mee? Ze vertonen nog geen echte slijtage maar het loopvlak begint een beetje vlakker te worden.
Alvast bedankt voor de reacties.
Ben trouwens super tevreden van deze banden (in tegenstelling tot de ultremo's die na 1000km al kapot waren door het gekende probleem)
Ik merk dat ik vaker lek begin te rijden, nog voor de slijtindicatoren aangeven dat je hem moet vervangen... voor mij een signaal om te wisselen. Meestal gaat dan de voorband naar het achterwiel en leg ik er voor een nieuwe op. Heb overigens wel al een aantal keer een gescheurde wang gehad bij deze band die ervoor zorgde dat ik em al moest vervangen voordat het loopvlak versleten was.
Groet
Groet
Hallo,
Ik heb de GP400S (achter) na ruim 4000 km vervangen. De slijtindicatoren waren nog zichtbaar, maar er zaten diverse scheurtjes in en ik had geen bandenlichters meer nodig om de band van de velg te halen.
Omdat het een fijne (en ook mooie) band is, een nieuwe GP400S geplaatst.
Voor nog als nieuw!
Ik heb de GP400S (achter) na ruim 4000 km vervangen. De slijtindicatoren waren nog zichtbaar, maar er zaten diverse scheurtjes in en ik had geen bandenlichters meer nodig om de band van de velg te halen.