wanneer continental GP400S vervangen
Goedemiddag allemaal
Ik rij nu ongeveer een half jaar en na een slechte ervaring met de ultremo's had ik mij conti's GP4000S gemonteerd. Deze liggen er nu 2600 kilometer op.
Ik heb echter nog niet zoveel ervaring dus is mijn vraag: Hoelang gaan deze banden ongeveer mee? Ze vertonen nog geen echte slijtage maar het loopvlak begint een beetje vlakker te worden.
Alvast bedankt voor de reacties.
Ben trouwens super tevreden van deze banden (in tegenstelling tot de ultremo's die na 1000km al kapot waren door het gekende probleem)
Ik rij nu ongeveer een half jaar en na een slechte ervaring met de ultremo's had ik mij conti's GP4000S gemonteerd. Deze liggen er nu 2600 kilometer op.
Ik heb echter nog niet zoveel ervaring dus is mijn vraag: Hoelang gaan deze banden ongeveer mee? Ze vertonen nog geen echte slijtage maar het loopvlak begint een beetje vlakker te worden.
Alvast bedankt voor de reacties.
Ben trouwens super tevreden van deze banden (in tegenstelling tot de ultremo's die na 1000km al kapot waren door het gekende probleem)
Ik merk dat ik vaker lek begin te rijden, nog voor de slijtindicatoren aangeven dat je hem moet vervangen... voor mij een signaal om te wisselen. Meestal gaat dan de voorband naar het achterwiel en leg ik er voor een nieuwe op. Heb overigens wel al een aantal keer een gescheurde wang gehad bij deze band die ervoor zorgde dat ik em al moest vervangen voordat het loopvlak versleten was.
Groet
Groet
Hallo,
Ik heb de GP400S (achter) na ruim 4000 km vervangen. De slijtindicatoren waren nog zichtbaar, maar er zaten diverse scheurtjes in en ik had geen bandenlichters meer nodig om de band van de velg te halen.
Omdat het een fijne (en ook mooie) band is, een nieuwe GP400S geplaatst.
Voor nog als nieuw!
Ik heb de GP400S (achter) na ruim 4000 km vervangen. De slijtindicatoren waren nog zichtbaar, maar er zaten diverse scheurtjes in en ik had geen bandenlichters meer nodig om de band van de velg te halen.
Omdat het een fijne (en ook mooie) band is, een nieuwe GP400S geplaatst.
Voor nog als nieuw!
Op zich is een band pas versleten als je het canvas door het rubber kan zien. Het rubber dient alleen maar voor grip, de lagen eronder zijn voor de lekbestendigheid. Dus als het rubber weg is is de grip weg en is de band op. Voor die tijd kun je er prima op blijven rijden.
(Behalve natuurlijk als je scheuren of gaten dwars door alles hebt, dan is de band ook op.)
(Behalve natuurlijk als je scheuren of gaten dwars door alles hebt, dan is de band ook op.)
Da's wel erg laat 
Als de achterband zo plat als een dubbeltje is (iets waar de gp4000(s) wel wat last van heeft) is 't wel zo lekker om een nieuwe te monteren. Verder rijd je veel eerder lek als je de canvas kunt zien en zullen de rijeigenschappen met een flinterdun rubberlaagje ook niet zo best meer zijn.

Als de achterband zo plat als een dubbeltje is (iets waar de gp4000(s) wel wat last van heeft) is 't wel zo lekker om een nieuwe te monteren. Verder rijd je veel eerder lek als je de canvas kunt zien en zullen de rijeigenschappen met een flinterdun rubberlaagje ook niet zo best meer zijn.
-
- Forum-lid
Het zijn fantastische bandjes!! ze slijten inderdaad wel vrij snel,maar de rijeigenschappen zijn echt uitstekend! ik rij nu 2000 km en m,n achterband is al aardig vierkant,de slijtindicatoren zijn weliswaar nog zichtbaar,maar ik ga ,m binnenkort vervangen,voor een nieuwe gp4000s!
Ga toch fietsen...
Mijn GP400S zitten er nu 2200 km (voor en achter). De achterband vertoont nu een beetje een recht loopvlak. Voorband is nog gewoon rond. Zowel achter als voor zijn de slijtage indicatoren nog ruim zichtbaar.
Ik ga ze pas vervangen als die dingen niet meer zichtbaar zijn. Het zijn niet voor niets slijtage indicatoren!
Ik ga ze pas vervangen als die dingen niet meer zichtbaar zijn. Het zijn niet voor niets slijtage indicatoren!
Live fast; die young. mijn blog