Ik ben van plan een carbon clincher wielset te gaan bouwen. De spaken zijn niet zo'n probleem (zullen wel CXRays worden of DT Aerolite's), de velgen heb ik al, maar ik ben er nog niet uit qua naven.
Ik zat dus te denken aan de bovenstaande combi...
De Mig45 zal wel niet veel fout aan kunnen gaan/zijn, maar ik lees nogal gemengde verhalen hier en daar over Tune achternaven.
Met name kraak/tik geluiden schijnen regelmatig voor te komen. Soms zou een oplossing zijn nieuwe " pawls" in de naaf zetten of een andere ring in de body plaatsen.
Zijn er soortgelijke ervaringen en/of is het jullie bekend dat Tune in de huidige naven die problemen niet meer heeft?
Het zou uiteraard klote zijn om veel geld neer te tellen voor een setje mooie,lichte naven maar die wel kraken als een gek...
Ik hoor het graag van jullie!!
THNX! Composite
Tune Mig45/Mag 150 ervaringen?
Heb je wel eens gekeken naar de Alchemy naven? 65g voor en 205 achter. Weet niet zeker of de achternaaf al verkrijgbaar is..
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
lees hier nog eens en ga voor Extralite achter, vooraan M5 of tune of DT of...
die Tune mag 150 is zo duur en blijkbaar toch niet voor alles top.
die Tune mag 150 is zo duur en blijkbaar toch niet voor alles top.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Kogel door de kerk gejast......een Mig45 en een Mag180 zijn het geworden!
Zorgt alles bij elkaar (ondanks dat de Mag180 niet extreem licht is) voor een 1200 gram's clincher wielsetje (Dt Aerolite's, Tune naven dus en carbon clincher velgen).
En een mooi wielsetje...
Zorgt alles bij elkaar (ondanks dat de Mag180 niet extreem licht is) voor een 1200 gram's clincher wielsetje (Dt Aerolite's, Tune naven dus en carbon clincher velgen).
En een mooi wielsetje...
Gang is alles!!
Zijn er meer mensen die ervaring hebben met de Tune Mig45 / Mag150 naven. Ik heb namelijk interesse in een wielset van AX Lightness met deze naven...
http://www.ax-lightness.de/xist4c/web/A ... _2810_.htm
http://www.ax-lightness.de/xist4c/web/A ... _2810_.htm
..::Tinuz::.. a.k.a MdeB | Stevens SLC team: 6,45 kg
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12661
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Waarom ipv tune 240's?? Een licht wielsetje en geld is kennelijk binnen bepaalde mate geen probleem?? neem dan de 190's
Over tune hoor je heel wisselende berichten van mijn belgische MTB vrienden bv 3 van de 8 hebben de body gebroken, wel onder garantie vervangen, maar toch als dat op dag 1 van je vakantie gebeurt!!
Daarnaast body's die vastlopen, geen super afdichting.
Er zijn er overigens ook legio die geen problemen hebben. Maar je hoort er teveel met problemen naar mijn mening. Feit is denk ik wel dat Tune kopers zeer kieskeurig zijn en ook vaker forums bezoeken dan bv personen die een ultegra naaf kiezen. Wellicht dat daardoor er wat meer van dit soort verhalen cirkelen.
Over tune hoor je heel wisselende berichten van mijn belgische MTB vrienden bv 3 van de 8 hebben de body gebroken, wel onder garantie vervangen, maar toch als dat op dag 1 van je vakantie gebeurt!!
Daarnaast body's die vastlopen, geen super afdichting.
Er zijn er overigens ook legio die geen problemen hebben. Maar je hoort er teveel met problemen naar mijn mening. Feit is denk ik wel dat Tune kopers zeer kieskeurig zijn en ook vaker forums bezoeken dan bv personen die een ultegra naaf kiezen. Wellicht dat daardoor er wat meer van dit soort verhalen cirkelen.