Graag hoor ik jullie mening over mijn idee. Naast mijn fulltime baan heb ik een klein bedrijfje in de verhuurbranche, ik verhuur TomTom navigatiesystemen voor Amerika gangers, ik verhuur trouwauto´s en nog wat zaken. Allemaal begonnen vanuit hobby.
Een andere hobby van mij is, hoe kan het ook anders, fietsen. Ik hou van mooie spullen en wat is er mooier dan dat combineren met een doel.
Via dit forum las ik een vraag over tijdritfietsen en dat die verhuurt worden door een Belg. www.tijdritfietsverhuur.be
Nu is het mijn idee om een Koga Kimera op te laten bouwen zoals deze is bereden door Theo Bos in Beijing 2008. Een exacte kopie dus. Shimano afgemonteerd, Pro wielen, Pro signature series Theo Bos stuurpen, stuur enz.
Deze fiets zou dan via een waterdichte constructie verhuurt kunnen worden aan baanrenners, evenementen enz. Budget €6000, frameset kost €3100.
Is er naar jullie expertise een markt voor, beren op de weg of anderzijds opmerkingen? Ik hoor het graag.
Koga Kimera 2010 project
Ik denk dat het business-wise een lastige is. Bij fietsen (en zeker zulke) komt het volgens mij erg kritisch vwb maat. Een aantal stemmetjes erbij en dan een L of M frame? Ik weet het niet hoor. Verder is het natuurlijk de vraag of er mensen zijn die hier (genoeg) geld aan uit willen geven. De renners waarbij het echt iets brengt hebben vaak zelf erg goed materiaal en voor de mensen die het willen proberen is 8 euro voor een stalen Balk al "veel" geld.
het klinkt leuk, maar er is geen markt voor.
Het probleem is idd de maatvoering. Je moet dan meerdere maten opbouwen, omdat ieder een eigen maat heeft. Een 54 is voor mij te klein, een 59 te groot.
Een auto verhuren luistert veel minder nauw, bovendien is daar veel meer markt voor dan het verhuren van fietsen om de reden die hierboven al genoemd wordt.
Het probleem is idd de maatvoering. Je moet dan meerdere maten opbouwen, omdat ieder een eigen maat heeft. Een 54 is voor mij te klein, een 59 te groot.
Een auto verhuren luistert veel minder nauw, bovendien is daar veel meer markt voor dan het verhuren van fietsen om de reden die hierboven al genoemd wordt.
Ik denk dat het een heel goed idee is als je zelf de fiets ook kunt / gaat gebruiken.
Je kunt dan de fiscus mee laten betalen met jouw hobby...
Fiets: € 6000
Omzet:
Verhuur opbrengsten: € 500
Kosten:
afschrijving (3 jaar): € 2000
Onderhoud: € 250
Overig: € 250
Totaal: € 2.500
Per saldo een verlies van € 2. 000. Kun je aftrekken van je winst uit andere activiteiten, voilla, een fiscaal voordeel van € 700 tot € 1.000, afhankelijk van je belastingschijf. MAAR alleen als je de fiets sowieso zou kopen. Zou je anders geen tijdritfiets kopen, dan zou ik het verhuren van tijdritfietsen aan iemand anders over laten....
Succes met je overwegingen!
Je kunt dan de fiscus mee laten betalen met jouw hobby...
Fiets: € 6000
Omzet:
Verhuur opbrengsten: € 500
Kosten:
afschrijving (3 jaar): € 2000
Onderhoud: € 250
Overig: € 250
Totaal: € 2.500
Per saldo een verlies van € 2. 000. Kun je aftrekken van je winst uit andere activiteiten, voilla, een fiscaal voordeel van € 700 tot € 1.000, afhankelijk van je belastingschijf. MAAR alleen als je de fiets sowieso zou kopen. Zou je anders geen tijdritfiets kopen, dan zou ik het verhuren van tijdritfietsen aan iemand anders over laten....
Succes met je overwegingen!
Groet,
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-
Dank heren voor de uitgebreide reacties, fiscale voordelen naast het eigen gebruik heb ik inderdaad niet genoemd maar gelden wel degelijk.
Daarnaast zou het misschien een optie zijn om de fiets voor ca. 1 seizoen te verhuren aan 1 renner. Heel seizoen goed materiaal tegen een x bedrag.
Maatvoering is belangrijk, 56cm is het meest gebruikt naar mijn mening en dan wat afstemmen.
Tijdritfietsen verhuur in NL zou beter lopen naar jullie mening?
Daarnaast zou het misschien een optie zijn om de fiets voor ca. 1 seizoen te verhuren aan 1 renner. Heel seizoen goed materiaal tegen een x bedrag.
Maatvoering is belangrijk, 56cm is het meest gebruikt naar mijn mening en dan wat afstemmen.
Tijdritfietsen verhuur in NL zou beter lopen naar jullie mening?
Livestrong!